تزیین هویج پلو مجلسی با ایده های شیک پذیرایی

تزیین هویج پلو مجلسی با ایده های شیک پذیرایی


منبع: آرگا

289

1400/5/6

18:13


جمع آوری و ارائه ایده های شیک و کاربردی از تزیین هویج پلو در این مطلب آشپزی در دستور کار قرار گرفت. تا بلکه با الگوبرداری از آنها بتوانید نقش های اشتهاآور و خاطره انگیزی را برای مهمانی و مجالس مختلف به سرانجام برسانید. هویج پلو یک پلوی عالی و خوش طعم است که با تزیین باسلیقه آریایی شما به نهایت خواهد رسید.

پلوی هویج یکی از انواع پلوها است که دارای طعمی واقعا منحصر به فرد می باشد. چرا که حضور آن را با وجود زرشک پلو، سبزی پلو، رشته پلو و …. شاهد خواهیم بود. با این وجود می توان آن را در رده ی پلوهای محبوب و خوش طعم طبقه بندی نمود. پلوها همانند بسیاری از خوراکی ها و غذاهای دیگر و یا حتی بیشتر نیاز به دیزاین دارند. برای مشاهده ایده های ساده و مجلسی تزیین هویج پلو همراه آرگا بمانید.

انواع ایده های بینظیر تزیین هویج پلو

تزیین هویج پلو با ایده های زیبا و شیک

وقتی در فکر تدارک شام و یا یک وعده ی غذایی مفصل و در عین حال خوشمزه و مقوی برای وعده های غذایی روزمره و یا مهمانی ها هستید، معمولا پلوها به عنوان غذای اصلی انتخاب می شوند، چرا که طعم های فوق العاده خوشمزه ای دارند و با تزیینات عالی سرو می شوند. زرشک پلو با مرغ، مرصع پلو، عدس پلو، هویج پلو و … همگی از جمله انواع پلوها به شمار می روند که بالاترین درصد میزان انتخاب را به خود اختصاص می دهند.

پخت هویج پلو ممکن است بر اساس ذائقه هر منطقه متفاوت باشد. اما به طور کلی برای پخت به مقدار لازم گوشت مرغ، ۵ عدد هویج، ۱ پیمانه شکر، ۳ قاشق غذاخوری زعفران دم شده، ۵ پیمانه برنج ایرانی، به مقدار کافی نمک، میزان دلخواه خلال پسته و بادام برای تزیین نیاز می باشد.

انواع ایده های زیبای تزیینات هویج پلو

دستور پخت هویج پلو

در مرحله ی اول برنج را خوب شسته و برای چندین ساعت در محلول آب و نمک بخیسانید.سپس هویج را نیز شسته، پوست گرفته و به شکل خلالی ریز نموده و بر روی دمای متوسط بگذارید تا بجوشد.

در این مرحله هویج را درون شربت ریخته و از دمای زیر آن بکاهید تا پخته گردد. پس از نرم گردیدن هویج، هویج های پخته شده را آبکش کنید تا شربت آن خارج شود.

برنج خیسانده شده را آبکشی نموده و درون قابلمه انتخابی با هویج به شکل لایه لایه بریزید تا پر شود. در نهایت قابلمه را بر روی شعله ملایم بگذارید تا بخار در آن جمع شده و داغ شود. سپس بلافاصله شعله را کم نمایید و دمکنی بر روی قابلمه قرار دهید تا دم بکشد. حدودا زمانی برابر ۱ ساعت نیاز است تا برنج دم بکشد.

در آخرین مرحله هم نوبت به تزیین هویج پلو می رسد. مرغ زعفرانی پخته شده را که از قبل آماده کرده اید؛ در کنار هویج پلو می توانید میل نمایید. همچنین با استفاده از خلال بادام و پسته می توانید مطابق با سلیقه ی خود آن را تزیین کنید(در صورت تمایل می توانید قدری از شربت به دست آمده بر روی آن اضافه کنید).

دیزاین و شکیل سازی هویج پلو

تزئین با چاشنی هنر و خلاقیت

برنج از غذایی پرکاربرد و اصلی در هر فرهنگ غذایی می باشد که مواد تشکیل دهنده ی انواع پلوها از جمله هویج پلوی لذیذ می باشد. اما برای تزیینات آن ایده های گوناگون متفاوتی وجود دارد که به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

تزیینات و زیباسازی هویج پلو

  •  تزئین با زرشک :

با زرشک می توانید نقش های مختلف زیبایی بر روی پلو همچون گل، قلب، ستاره و یا حتی خطوط عمودی و … ایجاد نمایید.

انواع نمونه های جذاب تزیین هویج پلو

  • تزئین با ته دیگ سیب زمینی :

انواع ته دیگ سیب زمینی، ته دیگ زعفرانی، ته دیگ پیاز و …. وجود دارند که می توانید با آنها به شکلی زیبا و خلاقانه پلوی تهیه شده خود را تزئین نمایید.

  •  تزئین با گوشت مرغ ریش ریش شده :

گوشت مرغ یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده و همچنین مواد کاربردی برای دیزاین این پلو می باشد. برای این منظور لازم است گوشت مرغ را به صورت رشته هایی نازک درآورده و برای دیزاین برنج از آن بهره ببرید.

تزیینات زیبا و دوست داشتنی هویج پلو

  • تزئین با زعفران :

زعفران آماده شده و همچنین زرشک یکی دیگر از ایده های پرطرفدار و البته فوق العاده برای شکیل سازی هویج پلو به شمار می رود که می توانید برای آن از چاشنی هنر و سلیقه ی خودتان نیز بهره ببرید.

ایده های جذاب دیزاین هویج پلو

مدل های زیبای دیزاین هویج پلو مجلسی

برای تزیینات این غذا علاوه بر ایده های بالا روش های مختلف دیگری نیز  وجود دارد که در ادامه ایده های جذاب بیشتری برای الگوبرداری از دیزاین هویج پلو مجلسی را به اشتراک گذاشته ایم که شما را به تماشایی این مدل تزیینات دعوت می نماییم.

تزیینات هویج پلو

انواع نمونه های دوست داشتنی تزیین هویج پلو

تزیینات خاص و خلاقانه هویج پلو

انواع نمونه های ایده آل تزیین هویج پلو

انواع نمونه های فوق العاده دیزاین هویج پلو

دیزاین هویج پلو قالبی با استفاده از هویج و سبزی

تزیینات هویج پلو

 

تزیین هویج پلو

دیزاین های شیک هویج پلو

دیزاین هویج پلو به شکلی فانتزی

زیباسازی و شکیل سازی هویج پلو

دیزاین هویج پلو با استفاده از هویج، سبزی، پیاز به شکلی شیک

تزیینات شیک و اشتهاآور هویج پلو

تزیین هویج پلو با شکلی زیبا

تزیینات خاص و متنوع هویج پلو

 

انواع نمونه های ایده آل دیزاین هویج پلو

دیزاین هویج پلو با مرغ و برش های گوجه فرنگی و سبزی

انواع ایده های تزیین هویج پلو

تزیینات زیبا و شیک هویج پلو

تزیینات زیبا و خلاقانه هویج پلو

دیزاین و زیباسازی هویج پلو

تزیین هویج پلو

انواع نمونه های کاربردی تزیین هویج پلو

تزیینات زیبا و متنوع هویج پلو

دیزاین هویج پلو با استفاده از هویج شکیل شده به شکل گل

نمونه هایی خارق العاده برای تزیین هویج پلو

انواع نمونه های فوق العاده دیزاین هویج پلو

تزیینات هویج پلو

از اینکه تا انتهای مطلب تزیین هویج پلو همراه ما بودید، بی نهایت قدردان هستیم. هویج پلو غذایی است که چاشنی طعم شیرین را نیز دارا می باشد. امیدواریم ایده های ارائه شده مثمر ثمر واقع شده باشد و نتیجه ی حاصله بتواند زینت بخش سفره ی شما گردد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو