طرز تهیه زرشک پلو با مرغ و هویج و فلفل دلمه مجلسی و لذیذ به روش رستورانی گام به گام

منبع: جدول یاب

2

1402/6/1

13:49


زرشک پلو با مرغ یکی از غذا های اصیل ایرانی بسیار خوشمزه می باشد که پای ثابت مهمانی ها و مراسمات مختلف می باشد که شما می توانید به روش های مختلفی این مرغ خوشمزه را تهیه کنید ولی زرشک پلو با مرغ طعم بسیار خوبی دارد که باید یک سری نکات را رعایت کنید …

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ یکی از غذا های اصیل ایرانی بسیار خوشمزه می باشد که پای ثابت مهمانی ها و مراسمات مختلف می باشد که شما می توانید به روش های مختلفی این مرغ خوشمزه را تهیه کنید ولی زرشک پلو با مرغ طعم بسیار خوبی دارد که باید یک سری نکات را رعایت کنید تا بتوانید بدون بوی زهم این مرغ را آماده کنید. شما می توانید در این پست تمام فوت و فن های خوشمزه تر شدن زرشک پلو را مشاهده کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه زرشک پلو با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ران و سینه مرغ به تعداد لازم
پیاز ۱ عدد بزرگ
رب ۱.۵ ق غذا خوری
پرک لیمو ۲ عدد
برگ بو ۱ عدد
زعفران غلیظ به مقدار لازم
هویج ۱ عدد
فلفل دلمه ۱/۲ عدد
سیر ۱ حبه
چوب دارچین ۱ عدد
زرشک و خلال پسته به مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

مرحله اول: زهم گیری مرغ

یکی از روش های رستورانی زهم گیری مرغ بدین صورت است که باید مرغ ها را از شب قبل در مخلوط آب و نمک قرار دهید و در یخچال قرا ردهید و بعد بشورید، دقت کنید برای هر تکه مرغ باید ۱ ق چای خوری نمک بریزید.

مرحله دوم: سرخ کردن مرغ

در ادامه باید کمی کره و روغن را داخل تابه بریزید و مرغ های شسته شده را در حد این که کمی رنگ مرغ تغییر کند سرخ کنید نیازی نیست خیلی طلایی کنید این کار باعث سفت شدن و خشک شدن مرغ می شود و بعد مرغ ها را از تابه خارج کنید.

مرحله سوم: تهیه سس

برای تهیه سس باید پیاز را پوست بگیرید و رنده یا نگینی ریز خرد کنید و داخل همان تابه که مرغ را سرخ کردید  تفت دهید تا از خامی خارج شود و بعد ادویه های گفته شده و چوب دارچین و برگ بو و پرک لیمو را تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود و در انتها رب و هویج خرد شده و فلفل دلمه خلالی یا نگینی شده را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله چهارم: تهیه زرشک پلو مرغ

در ادامه باید سیر را بدون پوست گرفت بشورید و داخل سس قرار دهید و روی مواد خیلی کم آب بریزید و زمانی که سس به جوش آمد مرغ های سرخ شده را اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید و اصلا نباید در ۳۰ دقیقه ابتدا درب قابلمه را بردارید تا به اصطلاح مرغ دم بکشد و آب مرغ را چک کنید و در انتها با برنج زعفرانی میل کنید. می توانید زرشک را به همراه کمی شکر و روغن تفت دهید و بعد خلال پسته خیس خرده را اضافه کنید و در انتها روی زرشک پلو بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت زرشک پلو با مرغ

  1. زعفران را طی چند مرحله به مواد اضافه کنید.
  2. می توانید از ران یا سینه به نعداد مهمان های خود استفاده کنید.
  3. اگر مرغ را به طبق مرحله اول زهم گیری کنید مرغ شما بسیار لذیذ می شود.
  4. چوب دارچین را بعد از پخت خارج کنید.
  5. در حین پخت سس را روی مرغ ها بریزید تا خوشرنگ شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو