طرز تهیه زرشک پلو با میگو با طعم ایده آل

منبع: آرگا

3

1402/7/7

08:01


طرز تهیه زرشک پلو با میگو با یک رسپی ساده در این بخش قرار داده شده است که شما علاقه مندان می توانید با نحوه تهیه این غذای خانگی آشنا شوید.

زرشک پلو یک غذای محبوب با طعم های فوق العاده بوده که شما با رسپی های متنوعی از آن آشنا می شوید. طرز تهیه زرشک پلو با میگو نیز با یک دستور ساده در این بخش قرار داده شده است که با دستور تهیه این اشنا می شوید.

اگر از علاقه مندان به آشپزی های خانگی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه زرشک پلو با گوشت و زرشک پلو با مرغ آشنا شوید. این غذاها رسپی ساده ای دارند.

مواد اولیه:

  • میگو: ۸۰۰ گرم
  • زعفران دم کرده: به میزان لازم
  • برنج: ۳ پیمانه
  • فلفل، نمک، زردچوبه: به میزان لازم
  • پیاز: ۲ عدد
  • دارچین: به میزان لازم

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

طرز تهیه زرشک پلو با میگو:

برای داشتن این غذای خوشمزه با طعم‌ عالی باید ابتدا برنج را خیس کرده و درون قابلمه ای بریزید. بعد از اینکه برنج‌ نیم پز شد، آن را آبکش کرده و کنار بگذارید. می توانید برنج را در مرحله آخر نیز آبکش نمایید.

ابتدا میگوها را پوست کنده و به خوبی پاک کنید و بشویید. رگ پشت میگوها را گرفته و درون تابه ای با مقداری روغن تفت دهید. می توانید به آن مقداری ادویه فلفل و زردچوبه هم‌ بزنید. برای طعم‌ دار کردن این غذا می توانید از پیاز داغ نیز استفاده کنید.

پیاز را درون تابه خلالی‌کرده و به همراه میگوها تفت دهید تا عطر آن بلند شود. میگوها را باید با حرارت ملایم تفت دهید. حالا می توانید از مقداری چوب دارچین نیز استفاده کنید. مقداری نیز زعفران دم شده به آن اضافه کرده و روی حرارت گذاشته تا میگوها مزه دار شوند. در این بخش نیز می توانید برنج را دم کنید.

سرو زرشک پلو با مرغ

کف تابه را ته دیگ دلخواه ریخته و می توانید از سیب زمینی برای ته دیگ استفاده نمایید. برنج را در کف تابه ریخته و میگوها را نیز لا به لای برنج بگذارید. مقداری نیز زرشک روی این ریخته و بعد برنج باقی مانده را بریزید. در این مرحله از طرز تهیه زرشک پلو با میگو برنج را روی حرارت گذاشته تا دم بکشد.

ابن پلو را می توانید در کنار زیتون و دیگر مخلفات نیز سرو کنید. طعم‌ این پلو عالی بوده و برای سرو میگو گزینه مناسبی است. این پلوی رستورانی نیز دستور تهیه ساده‌ ای دارند و شما می توانید برای پذیرایی در مهمانی های خود نیز تهیه کنید.

دستور تهیه زرشک پلو با مرغ

شما با این رسپی می توانید انواعی دیگر از زرشک پلوهای خانگی را داشته باشید. زرشک پلو با مرغ نیز با همین رسپی بوده و طعم بی نظیری دارد. شما می توانید از ادویه های مختلف برای این غذا استفاده کنید. اگر دوست دارید یک غذا با طعم و عطر تندتر را تجربه کنید، می توانید از فلفل هندی و فلفل های زیاد استفاده کنید.

شما می توانید در پخت این میگو نیز نکاتی را توجه کنید. یکی از نکات مهم در زمان پخت بوده که نباید بیش از حد آن را برشته کنید در این صورت میگوهای شما خشک و سفت می شود. سعی کنید که با حرارت ملایم میگوها را بپزید و بعد لای پلو آن را قرار دهید تا نرم شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو