استفاده از تخت بیمارستانی در منزل

منبع: بیتوته

77

1400/5/19

10:01


استفاده از تخت بیمارستانی در منزل



تخت بیمارستانی تختی است که برای استراحت بیماران و و مراقبت از آنها طراحی و تولید می شود. این تخت ها ویژگی هایی دارند که راحتی بیمار و افرادی که از وی مراقبت می کنند را فراهم می کنند. 

 

از آن جا که تخت بیمارستانی تختی است که بیمار می بایست در تمام طول شبانه روز بر روی آن استراحت کند از این رو از ایجاد مزاحمت در فرآیند خواب جلوگیری کرده و شرایط مناسب برای جابجایی، صرف غذا و ایمنی او فراهم می نماید و در صورت نیاز دستگاه ها و موارد مورد نیاز برای درمان بیمار بر روی آن نصب می شود. 

 

تخت های بیمارستانی بنا به کاربرد، دارای انواع مختلفی هستند که از آن ها در بیمارستان ها و مراکز درمانی، کلینیک ها، مراکز پزشکی و حتی در خانه ها استفاده می شود. از نظر نحوه کارکرد، تخت های بیمارستانی را می توان به دو دسته تخت بیمارستانی برقی و تخت بیمارستانی مکانیکی یا هندلی تقسیم نمود. ضمن این که از نظر متحرک یا ثابت بودن، جنس بدنه، تعداد شکن و ... نیز این تخت ها را می توان تقسیم نمود.

 

تخت بیمارستانی استاندارد دارای ابعادی به طول 220 سانتیمتر و عرض 110 سانتیمتر می باشد. ارتفاع تخت پایه ثابت 75 سانتیمتر و تخت های با قابلیت تنظیم ارتفاع از 38 تا 100 سانتیمتر می باشد.

 

تخت بیمارستانی,تخت های بیمارستانی,خرید تخت بیمارستانی

خرید تخت بیمارستانی

 

مزایای تخت بیمارستانی نسبت به تختخواب معمولی

1. یکی از مواردی که تخت بیمارستانی را از سایر تخت ها متمایز می کند، قابلیت تغییر زاویه در این تخت ها می باشد که از آن به عنوان شکن در تخت بیمار یاد می شود. تخت بیمارستانی شکن دار با استفاده از هندل دستی یا موتور و کنترل برقی در زوایا و حالات مختلف قرار می گیرد تا شرایط بهتری برای استراحت بیمار فراهم کند. تخت بیمارستانی شکن دار در انواع سه شکن (در بالاتنه، ران و ساق پا)، دو شکن (بالاتنه و ساق پا) و تک شکن (بالاتنه) ارائه می شود که هرکدام بنا به نیاز بیمار انتخاب می شود. ضمن این که برخی از تخت های بیمارستانی قابلیت تنظیم و تغییر ارتفاع نیز دارند که به پایین آمدن از تخت و قرار گرفتن بر روی تخت کمک خواهد کرد.

 

2. از دیگر مواردی که می توان در ارتباط با تخت مریض اشاره کرد، امکانات ایمنی بیمار در زمان استراحت، نظیر ریل های جانبی، کمربندها و ... می باشد.

 

3. وجود چرخ های ترمزدار در این تخت ها، جابجایی راحت و همینطور ایمنی تخت ها را فراهم خواهد کرد.

 

4. مواد مورد استفاده در ساخت تخت بیمارستانی، دارای استحکام بالا، مقاومت بالای شیمیایی، ظاهر براق و همین طور قابلیت شستشو هستند که علاوه بر کیفیت بالاتر، در فرآیند شستشو و استریل کردن تخت ها محدودیتی ایجاد نمی کند.

 

تفاوت تخت بیمارستانی برقی و مکانیکی

فرآیند تغییر زاویه شکن در تخت بیمارستانی، توسط اهرم دستی در تخت مکانیکی و یا الکتروموتور در تخت برقی انجام می شود.

 

در تخت های مکانیکی بسته به تعداد شکن، هندل هایی در تخت قرار داده شده است که با چرخش آن ها می توان زاویه شکن را تغییر داد. این کار در تخت بیمار برقی با استفاده از یک کنترل و فشردن دکمه مربوطه انجام خواهد شد و تکنولوژی منجر به راحتی بیمار و همراهان و پرستاران خواهد شد.

 

تخت بیمارستانی,تخت های بیمارستانی,خرید تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی

 

استفاده از تخت بیمارستانی در منزل

با توجه به این که برخی بیماران نیاز به استفاده از دستگاه های بیمارستانی ندارند، انتقال بیمار به خانه و استفاده از تخت بیمارستانی در منزل علاوه بر استراحت استاندارد و بهبود روحیه بیمار، منجر به کاهش هزینه ها خواهد شد.

 

منازل مکانی برای آرامش و آسایش بیمار فراهم می کند و با قرارگیری در جمع خانواده، روحیه بیمار نیز تقویت می شود. از این رو استفاده از این تخت در خانه، راحتی و ایمنی بیشتری برای بیمار فراهم خواهد کرد.

 

انتخاب تعداد شکن مناسب برای تخت بیمارستانی

تخت تک شکن برای بیمارانی که نیاز به استراحت کوتاه مدت دارند و می توانند نیازهای اولیه خود را تامین کنند مورد استفاده قرار می گیرد. تخت دوشکن نیز برای افرادی که محدودیت حرکت دارند استفاده می شود تا با تغییر وضعیت پاها از ورم کردن آنها جلوگیری کند. تخت سه شکن برای افرادی که جراحی ارتوپدی و یا جراحی های دیگری انجام داده اند و نیاز به استراحت طولانی تری دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انتخاب برقی یا مکانیکی بودن تخت بیمارستانی

استفاده از تخت بیمارستانی برقی، راحتی بیشتری را برای بیمار و همراهان وی فراهم خواهد کرد اما نیاز به هزینه بیشتری هم خواهد داشت. این در حالی است که تخت مکانیکی از نظر قیمتی به صرفه می باشد اما برای تغییر موقعیت تخت نیاز به چرخاندن اهرم ها می باشد. انتخاب نوع تخت کاملا وابسته به بودجه و انتظارات شما از تخت خریداری شده می باشد. در صورتی که نیاز به تغییر زاویه شکن به طور مداوم باشد و یا همراهان بیمار توانایی استفاده از هندل ها را نداشته باشند بهتر است از تخت برقی استفاده شود.

 

خرید تخت بیمارستانی برای منزل

با توجه به مطالب گفته شده، برای خرید تخت بیمارستانی می بایست نکاتی را مد نظر داشته باشید.

 

• اولین نکته ای که می بایست مد نظر بگیرید استاندارد بودن تخت بیمارستانی است، خرید تخت بیمار از شرکت های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منجر به بهره گیری از طراحی استانداردی خواهد شد که علاوه بر توانایی تحمل وزن بیمار و همینطور مورد تایید بودن کیفیت مواد مورد استفاده، ایمنی بیمار را فراهم خواهد کرد.

 

• انتخاب تعداد شکن کاملا وابسته به وضعیت بیمار و میزان نیاز ایشان به استراحت و طی کردن دوره درمان می باشد. بهره گیری از تخت بیمارستانی سه شکن برای بیمارانی که نیاز به استراحت طولانی مدت دارند توصیه می شود.

 

• تخت بیمارستانی برقی و مکانیکی دارای فرآیند یکسانی هستند، اما نیروی محرکه لازم برای تغییر شرایط در تخت برقی، با فشردن یک دکمه و نیروی الکتروموتور و در تخت مکانیکی توسط اهرم های دستی و نیروی انسانی فراهم می شود. به همین دلیل انتخاب برقی یا دستی بودن تخت بیمارستانی وابسته به مبلغ مورد نظر، طول دوره درمان و میزان نیاز بیمار به جابجایی می باشد. در صورتی که قیمت تخت بیمارستانی برای شما مهم است شاید تخت بیمارستانی دستی را انتخاب کنید اما در صورتی که نیاز به استراحت طولانی تر و جابجایی بیشتری باشد، بهره گیری از تخت برقی بیمار، اجتناب ناپذیر است.

 

• قابلیت تنظیم ارتفاع در تخت ها منجر به تسهیل در پایین آمدن و جابجایی بهتر بیمار خواهد شد، در نظر گرفتن این موضوع، دوره درمان را راحت تر خواهد کرد.

 

تخت بیمارستانی,تخت های بیمارستانی,خرید تخت بیمارستانی

خرید انواع تخت بیمارستانی

 

صنایع پزشکی صحرایی تولیدکننده انواع تخت بیمارستانی و بستری، تجهیزات اتاق عمل و اورژانس، ترالی بیمارستانی، تخت ژنیکولوژی، تخت معاینه، تخت ماساژ، تجهیزات اتاق بیمار نظیر کمد و لاکر تخت بیمار و ... تامین کننده تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها و کلینیک ها در داخل و خارج از کشور می باشد. این مجموعه با تولید تخت بیمارستانی استاندارد علاوه بر تامین تجهیزات هتلینگ بیمارستانی، تامین کننده نیاز مردم برای مراقبت ایمن و استاندارد از عزیزانشان در منزل می باشد.

 

برای کسب اطلاع از قیمت تخت بیمارستانی و مشاوره انتخاب تخت مناسب با شماره تلفن 02166410796 و یا 09102225153 تماس حاصل فرمایید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو