پارک جنگلی باراجین قزوین با جاذبه های طبیعی زیبا

پارک جنگلی باراجین قزوین با جاذبه های طبیعی زیبا


منبع: آرگا

118

1400/5/22

10:11


پارک جنگلی باراجین یکی از مجموعه پارک های تفریحی و گردشگری در قزوین است. این مجموعه تفریحی دارای جاذبه های بسیار زیبایی می باشد و با وجود امکانات تفریحی متعدد همچون پیست دوچرخه سواری و موتور سواری مکان مناسبی برای گردشگران است. در این مطلب با این پارک جنگلی بیشتر آشنا می شوید.

شهر قزوین یکی از شهرهای گردشگری و توریستی است که با جاذبه های طبیعی و دیدنی های بی نظیر خود هر ساله از سوی گردشگران زیادی مورد توجه قرار می گیرد این شهر می تواند یک مقصد گردشگری مناسب برای شما علاقه مندان باشد و در این بخش قصد داریم شما را با یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جذاب این شهر آشنا کنیم یکی از دیدنی های قزوین پارک جنگلی باراجین است این پارک از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است و می تواند مورد توجه شما باشد.

این پارک یکی از جاذبه های محبوب قزوین است که در فاصله دو کیلومتری از این شهر واقع شده است. این پارک دارای امکانات تفریحی و توریستی زیادی می باشد. شما با سفر به این منطقه می توانید از جاذبه های این پارک دیدن کنید. در فصل بهار با معتدل تر شدن هوا این پارک بسیار شلوغ و پر تردد می شود و شما می توانید اوقات فراغت خود را به همراه خانواده در این پارک بگذرانید و روز خوبی را در کنار عزیزان خود تجربه کنید.

پارک جنگلی باراجین را بشناسید:

این پارک یکی از پارک های تازه تاسیس در قزوین است که با امکانات مناسبی که در آن طراحی شده است مکان مناسبی برای گردشگران می باشد این پارک در قزوین بسیار شناخته شده است و ساکنین این شهر نیز برای گذراندن اوقات فراغت خود به این منطقه سفر می کنند این پارک به عنوان بام شهر نیز شناخته می شود و شما با قرار گرفتن در ارتفاعات ان می توانید منظر زیبایی از شهر را زیر پایتان نگاه کنید.

پارک باراجین را بشناسید

این پارک چه ویژگی هایی دارد؟

از مهم ترین ویژگی های این پارک می توان به مناظر جنگلی و طبیعت محبوب ان اشاره کرد همچنین این پارک دارای امکانات تفریحی و توریستی می باشد از جمله تفریحات هیجان انگیز در این پارک می توان به پیست موتور سواری اشاره کرد این تفرجگاه از زمان های گذشته در شهر قزوین بوده است اما در سال های اخیر توجه بیشتری به آن شده است و امکانات بیشتری در آن در نظر گرفته شده است.

امکانات پارک را بشناسید:

پارک جنگلی باراجین به دلیل پر رفت و آمد بودن بسیار مورد توجه است و امکانات مناسبی در آن در نظر گرفته شده است زمین چمن، سرویس بهداشتی، فروشگاه و غیره از مهم ترین امکانات این پارک هستند که برای راحتی و رفاه گردشگران در نظر گرفته شده است امکانات دیگری نیز در این پارک وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید. این پارک در فصل های تابستان و بهار هوای بسیار مطبوعی دارد هوای مناسب و مطبوع این پارک موجب شده است تا بسیاری از اهالی قزوین اوقات فراغت تابستانی خود را در این پارک سپری کنند این پارک دارای امکانات زیست محیطی و زیست بومی می باشد که موجب ارزشمندی این پارک شده اند.

پارک جنگلی باراجین

تفریحات پارک باراجین:

از مهم ترین امتیازات این پارک که موجب برجسته شدن جاذبه های آن در میان سایر پارک های شهر شده است. می توان به امکانات متنوعی که در آن وجود دارد اشاره کرد. از این امکانات تفریحی می توان به موتور سواری اشاره نمود. پیست موتور سواری از تفریحات هیجان انگیز و جذابی است که در این مکان وجود دارد و علاقه مندان زیادی به سوی ان جذب می شوند. شهربازی بخش دیگری از تفریحات این پارک برای گردشگران است شهربازی در این پارک دارای وسایل بازی متنوع و مناسب کودکان می باشد.

باغ وحش از دیگر تفریحات این پارک است که مورد توجه علاقه مندان زیادی است. به همین جهت این پارک ارزش زیست بومی بالایی نیز دارد. بخش دیگر از تفریحات این پارک شامل پیست دوچرخه سواری می باشد که علاقه مندان خاص خود را دارد.

این دهکده زیبا با طبیعت ویژه و بکر خود دارای منظر دوست داشتنی است. گونه های مختلف گیاهی و جانوری در این پارک وجود دارند مورد توجه شما عزیزان قرار خواهند گرفت. شما می توانید با زدن کمپ در این پارک و اسکان در آن یک روز عالی در کنار عزیزان خود تجربه نمایید. یکی از بخش های جذاب در این پارک جاری شدن رودخانه ارزنک می باشد. این رودخانه از درون پارک عبور می کند که آب آن بسیار گوارا و دلنشین است که از آن برای آب تنی نیز می توان استفاده کرد .

چشم انداز پارک باراجین

پارک جنگلی باراجین در مسیر مناسبی از شهر قرار دارد و تردد به  نقاط مختلفی از شهر را برای شما راحت تر می کند. این پارک مکان مناسبی بری مسافران بین شهری است و در فصل های تابستان جمعیت زیادی در این پارک جمع می شوند. وسعت این پارک بسیار زیاد است و به خاطر داشتن مناظر جنگلی و طبیعت بکری که دارد به پارک جنگلی باراجین قزوین شهرت یافته است. این پارک یکی از مهم ترین مکان های دیدنی قزوین می باشد که دارای جاذبه های زیبایی است و توسعه می کنیم از مناظر زیبای آن دیدن نمایید.

دیگر دیدنی های قزوین:

قزوین شهری توریستی با جذابیت های فرهنگی خاص خود می باشد. این شهر از سوی گردشگران و علاقه مندان زیادی مورد توجه است و هر ساله بازدیدکنندگان زیادی از جاذبه های آن دیدن می کنند. این شهر توریستی دارای جاذبه هایی همچون بازار قزوین و مسجد جامع قزوین می باشد. این بناهای تاریخی با نوع معماری خود از جذابیت ترین جاذبه های تاریخی در این شهر هستند. شهر قزوین جاذبه های گردشگری دیگری نیز در خود جای داده است قلعه الموت، کاروانسرای سعدالسلطنه و حمام قجر از دیگر جاذبه های تاریخی در این شهر می باشند هر یک از این بناها متعلقه به دوره های تاریخی ارزشمند خود می باشند.

مناظر پارک باراجین

این شهر بیشتر جاذبه های تاریخی و فرهنگی دارد و شما برای داشتن یک روز متفاوت می توانید به این پارک جنگلی بروید و از مناظر زیبای آن و امکانات تفریحی که در آن تدارک دیده شده است استفاده نمایید. همچنین برای گردشگران امکان کمپ زدن در این پارک ها وجود دارد. بنابراین با داشتن وسایل مناسب برای کمپ زدن می توانید یک روز عالی را در این منطقه سپری کنید. همچنین توصیه می کنیم تا به منطقه دیدنی دریاچه وان بروید و از نزدیک مناظر زیبایی از آن را مشاهده کنید این دریاچه دارای طبیعتی بکر و مناظری ویژه می باشد که می توانید از آن ها دیدن کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو