جاهای دیدنی محمدیه استان قزوین را بیشتر بشناسید

جاهای دیدنی محمدیه استان قزوین را بیشتر بشناسید


منبع: تاپ تراول

204

1399/1/13

13:22


خرید بلیط هواپیما

جاهای دیدنی محمدیه

در این مقاله از معرفی مکان های دیدنی قزوین شما را با جاهای دیدنی محمدیه ( زیبا شهر ) که شهری در بخش محمدیه شهرستان البرز استان قزوین می باشد را آشنا خواهیم کرد . پس اگر قصد سفر به استان قزوین را دارید تا آخر این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید.

شهرستان محمدیه در فاصله 12 کیلومتری شهر قزوین و 125 کیلومتری تهران قزار دارد و این شهر در مسیر تهران قزوین واقع شده است. این شهر دارای 7 منطقه و سه ناحیه شهری به نام های شریفیه،امیدیه، و مهرگان است و روستاهای شترک،باورس،حصار،کبریتمیان و ورس از توابع آن هستند. در حال حاضر سه دانشگاه علمی کاربردی علوم و فنون قزوین و دانشگاه البرز و مؤسسه آموزش عالی اکباتان در این شهر فعالیت دارند و دارای مسجد جامع، بازارچه، پارک تمدن، پارک بانوان، سرای محله و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و… می‌باشد. زبان عموم مردم فارسی و ترکی آذری است و گیلک‌ها نیز در محمدیه سکونت دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با جاهای دیدنی محمدیه قزوین آشنا شوید.


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


روستای ورس

روستای ورس ، همراه با تپه‌ های خشک و رود های سبز مردمانی نیک را در خود جای داده است.این روستا، از نظر تقسیمات کشوری جزو دهستان حصار خروان، بخش محمدیه، شهرستان البرز استان قزوین می‌باشد . ورس از از شرق با حصار خروان و ولامدر، از جنوب با باورس و محمدیه، از جنوب غربی با شترک مارخورین و از غرب با دستجرد همسایه است. از شمال به دامنه‌های البرز غربی و از جنوب به دشت قزوین منتهی می‌شود.اهالی ورس امروزه به کشاورزی، دامداری، باغداری و نانوائی اشتغال دارند.

تخفیفان

جاهای دیدنی محمدیه

روستای باورس

روستای باورس در ۱۵ کیلومتری شرق قزوین و در شمال شهرک محمدیه (زیباشهر ؛ نخستین شهرک نوبنیاد در ایران) قرار دارد . این روستا روی تپه‌ ای در شمال بزرگراه قزوین-تهران قرار گرفته است. اهالی آن به کشاورزی، دامداری، صنعت، رانندگی اتوبوس و مینی‌بوس اشتغال دارند . باورس در واقع پدر معنوی محمدیه است و در آغاز نام رسمی محمدیه(زیباشهر) به دلیل ایجاد در املاک باورس شهرک باورس بود.

جاهای دیدنی محمدیه


مقالات بیشتر بخوانید :


 

   

| لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت | ارتودنسی |

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو