آشنایی با جزیره دیدنی کوشک ، خوزستان

آشنایی با جزیره دیدنی کوشک ، خوزستان


منبع: تاپ تراول

251

1399/12/14

09:56


لیدوما تریپ

جزیزه کوشک

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول به معرفی یکی از مناطق دیدنی استان خوزستان به نام جزیره کوشک خواهیم پرداخت . قبل از معرفی دیدنی های این جزیره زیبا به معرفی کوتاهی از این جزیره خواهیم پرداخت

جزیزه کوشک

جزیره کوشک پشت سد شهید عباس پور (یکی از بزرگترین سدهای استان خوزستان بر روی رود کارون) واقع شده است. برای رسیدن به این جزیره باید ابتدا از جاده مسجد سلیمان به سمت سد شهید عباس پور رفت. در این جزیره ۱۲ ویلای یک،دو، سه و چهار خوابه در یک فضای بسیار زیبا ساخته شده است. مناظر زیبا و ویلاهای مجهز و امکانات تفریحی این جزیره باعث شده است که در طول سال به یک منطقه تفریحی تبدیل شود.

جزیزه کوشک

منطقه گردشگری کوشک از توابع شهرستان اندیکا در استان سرسبز و پهناور خوزستان واقع شده است. این منطقه دیدنی جزیره ای است واقع در دریاچه سد شهید عباس پور. طبیعت بکر و زیبا همراه با درختان و چمن زارهای پر از گل و گیاه و چشم اندازی از دریاچه اطراف سد همه و همه باعث جذب گردشگران زیاد به این مکان دل انگیز شده است . برای استراحت و تفریح گردشگران ویلاهای زیبا و اماکن اقامتی خاصی در این منطقه ایجاد شده است. هر ویلا دارای یک محوطه فضای سبز اختصاصی به نسبت بزرگ با درختکاری و گل کاری بسیار زیبا است که در این محوطه باربیکیو و تاب و آلاچیق هم برای راحتی بیشتر مهمانان تعبیه شده است. همچنین زمین فوتبال و سالن غذاخوری و سالن ورزشی هم در این جزیره ساخته شده است.

جزیره‌ی زیبای کوشک، به دلیل قرارگیری در موقعیت جغرافیایی مناسب، برخورداری از اقلیم و آب و هوایی مطبوع، بهره‌مندی از طبیعتی چشم‌نواز در پیرامون و نیز مجاورت با رود زیبا و خروشان کارون، توانسته است امتیازی مناسب و ایده‌آل برای جذب گردشگر بدست آورد.

هر سال این منطقه‌ی تفریحی و رویایی، میزبان جمع زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است. منطقه‌ی گردشگری کوشک، در واقع جزیره‌ای است فوق‌العاده زیبا از توابع شهرستان «اندیکا»، که به سرزمین کوه‌های شگفت شهرت دارد و در دل دریاچه‌ی نیلگون سد شهید عباس‌پور قرار گرفته است. این محوطه‌ی گردشگری را به یقین می‌توان در گروه یکی از زیباترین جزایر کشور به دلیل وجود طبیعت بکر، پوشش گیاهی متنوع، چمن‌زارها، گل‌های رنگارنگ و درختان متنوع میوه قرار داد. شاید همین زیبایی و رنگارنگی طبیعت پیرامون این جزیره‌ی شگفت‌انگیز در کنار حضور آن روی دریاچه‌ی زیبا، محبوبیت آن را در بین گردشگران دوچندان ساخته است.

چگونه به جزیره کوشک بریم ؟

گردشگران برای حضور در جزیره‌ی کوشک باید از جاده‌ی شهرستان مسجد سلیمان به سمت شهرستان اندیکا حرکت کرد. پس از رسیدن به اندیکا به سمت دریاچه سد شهید عباسپور خواهند رسید که جزیره‌ی کوشک در دل آن قرار دارد.

جزیزه کوشک

سرگرمی ها

از ویژگی‌های این منطقه‌ی گردشگری، می‌توان به انجام فعالیت‌هایی از جمله کوه‌نوردی، صخره‌نوردی، غارنوردی، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در طبیعت بکر و دست‌نخورده اشاره کرد که تجربه‌ای ناب و به‌ یادماندنی را برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی به ارمغان خواهد آورد.

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در این جزیره، بارگاه امامزاده سلطان ابراهیم (ع) است که در تمامی ایام سال، میزبان گردشگران و مسافران از سراسر استان و ایران است که برای حضور در این بارگاه ملکوتی از مسیر آبی دریاچه استفاده می‌کنند

جزیره کوشک

 



   تبلیغات    

                 تور کیش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو