طرز تهیه بامیه سوخاری

بامیه سوخاری , طرز تهیه بامیه سوخاری , دستور پخت بامیه سوخاری

بامیه سوخاری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و فست فودی که می توانیم از آن برای پیش غذا یا دورچین غذاهای فست فودی نیز استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بامیه سوخاری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بامیه سوخاری
بامیه۴۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
آرد سفید۲ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر و فلفل قرمزبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه بامیه سوخاری

مرحله اول

برای تهیه بامیه سوخاری خوشمزه ابتدا بامیه ها را تمیز می کنیم، سپس به خوبی می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود. زمان تمیز کردن باید مراقب باشیم تا به بافت بامیه هیچ آسیبی نرسد.

مرحله دوم

در این مرحله پس از اینکه آب اضافی بامیه کشیده شد، تخم مرغ ها را درون یک مناسب می شکنیم و کمی نمک اضافه می کنیم، سپس با چنگال تخم مرغ ها را یک دقیقه ترکیب می کنیم تا  از حالت لختگی خارج شوند.

مرحله سوم

حالا در این مرحله آرد را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر و زردچوبه به آرد اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا ادویه ها به طور کامل درون آرد پخش شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که بامیه ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. در ادامه بامیه ها را ابتدا درون تخم مرغ می زنیم، سپس به خوبی در آرد می غلطانیم.

مرحله پنجم

این کار را دو مرتبه انجام می دهیم، سپس بامیه ها را درون روغن داغ می اندازیم و با حرارت بسیار ملایم سرخ می کنیم. پس از اینکه بامیه ها به خوبی سرخ شدند و رنگشان کاملا طلایی شد، از روغن خارج می کنیم.

مرحله ششم

برای اینکه بامیه سوخاری کریپسی داشته باشیم، باید بامیه های سرخ شده را روی توری فلزی یا دستمال حوله ای قرار دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در پایان بامیه سوخاری را به همراه سس کچاپ (آموزش درست کردن سس کچاپ خونگی) سرو می کنیم.