۲۴ نقاشی محمد علی در بونامز نیویورک چوب حراج می‌خورد | رونمایی از آثار هنری بزرگ‌ترین مشتزن تاریخ

۲۴ نقاشی محمد علی در بونامز نیویورک چوب حراج می‌خورد | رونمایی از آثار هنری بزرگ‌ترین مشتزن تاریخ


107

1400/7/11

13:48


مجموعه‌ای نادر و کمیاب از طراحی‌ها و نقاشی‌های محمد علی، فوق‌ستاره پیشین و فقید دنیای مشتزنی چند روز دیگر در حراج‌خانه بونامز نیویورک به حراج گذاشته می شود.

۲۴ نقاشی محمد علی در بونامز نیویورک چوب حراج می‌خورد | رونمایی از آثار هنری بزرگ‌ترین مشتزن تاریخ

گروه تجسمی هنرآنلاین: این مجموعه ۲۴ قطعه اثر هنری است که بسیاری از آنها طرحی شبیه کارتون و کاریکاتور دارند و پای برخی هم امضای محمد علی به چشم می‌خورد اما آنچه با دیدن نقاشی‌ها و طراحی‌ها بیش از همه دیده می‌شود، علاقه آشکار او به دین و مذهب و البته موضوع عدالت اجتماعی است. ضمن اینکه علی در چند نقاشی خودش را درون رینگ مشتزنی تصویر کرده است.

یکی از نقاشی‌ها با نام «نیش زدن بسان زنبور» سال ۱۹۷۸ کشیده شده است؛ زمانی که محمد علی در حال بازی کردن در مجموعه تاریخی «جاده آزادی» بود و مشتزنی را نشان می‌دهد که بالای سر رقیب زمین‌خورده خود ایستاده و این جمله را از زبان رقیب ناکام می‌شنود: «داور، او مانند پروانه شناور است و بسان یک زنبور نیش می‌زند.» مدیران بونامز امیدوارند این نقاشی را در حراجی روز پنجم اکتبر ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار بفروشند.

گرچه محمد علی را بزرگ‌ترین مشتزن تمام دوران‌ها می‌دانند و همه مردم جهان با زیر و بم زندگی‌اش آشنا هستند اما علاقه او به کشیدن نقاشی پس از تمرین یا بیرون آمدن از رینگ مبارزه چندان شناخته‌شده نیست. آنچه یکی دو روز دیگر در بونامز چوب حراج می‌خورد، آثاری است که از مجموعه و گنجینه رادنی هیلتن براون آمده است. او سال‌ها مربی محمد علی در عرصه هنر نقاشی بود. علی در ۱۹۶۴ و اوج دوران حرفه‌ای خود به دین اسلام گروید و پس از سال‌ها مبارزه با بیماری پارکینسن در ۲۰۱۶ در ۷۴ سالگی درگذشت.

«بچه‌های گرسنه می‌سی‌سی‌پی» مربوط به سال ۱۹۶۷ درباره مشتزنی که می‌خواهد برای کمک کردن به کودکان سیاهپوست فقیر مبارزه کند، «آمریکا: زندان بزرگ» مربوط به ۱۹۶۷ و «جنگ در آمریکا» که گمان می‌رود ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار چکش بخورد از دیگر آثار نقاشی محمد علی در حراجی بونامز نیویورک هستند.

نکته جالب و عجیب در حراجی آثار هنری محمد علی حضور چهار قطعه نقاشی مربوط به کاسیوس کلی بزرگ است. پدر مشتزن بزرگ آمریکایی یک نقاش و هنرمند حرفه‌ای بود و قرار است هر کدام از تابلوهای طبیعت او به قیمت پایه دو تا سه هزار دلار چکش بخورد.

Ali

Ali2

Ali3

Ali4

Ali1

چهار نقاشی چشم‌انداز طبیعت از کاسیوس کلی بزرگ، پدر محمد علی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو