بهترین فیلم‌های اکشن کیانو ریوز

بهترین فیلم‌های اکشن کیانو ریوز


منبع: فوت و فن

124

1400/7/13

14:40


بهترین فیلم‌های اکشن کیانو ریوز

کیانو ریوز یکی از مشهورترین ستاره‌های دنیای سینما در سرتاسر جهان است. در این مطلب، قرار است به بهترین فیلم‌های اکشنی بپردازیم که کیانو ریوز در آنها نقش‌آفرینی کرده است. در ادامه با ما همراه باشید.

اولین اثر سینمایی کیانو ریوز، فیلم Youngblood است. نقشی که او را مشهور و محبوب کرد نیز فیلم ماجراجویی عالی تد و بیل (Bill & Ted’s Excellent Adventure) است. کیانو ریوز به یکی از مورد ستایش‌ترین ستاره‌های سینما تبدیل شده است. به لطف موفقیت‌های مجموعه فیلم جان ویک (John Wick) نیز او هر روز محبوب‌تر و مشهورتر می‌شود. این رتبه‌بندی بر اساس امتیاز فیلم‌ها در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی است.

۱۰- فیلم انقلاب‌های ماتریکس (The Matrix Revolutions) – امتیاز ۶.۸

The Matrix Revolutions (6.8)

The Matrix Revolutions (6.8)

فیلم انقلاب‌های ماتریکس، سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های ماتریکس است. در این فیلم، نئو با دشمن خود مامور اسمیت روبه‌رو شد تا ژیون را نجات بدهد. این فیلم توسط منتقدان به باد انتقاد گرفته شده بود چراکه انتظارات بسیاری برای پایانی بزرگ برای این مجموعه می‌رفته است و دست‌یابی به آن نیز تقریبا غیرممکن بوده است.

۹-  فیلم سلاطین خیابانی (Street Kings) – امتیاز ۶.۸

Street Kings (6.8)

Street Kings (6.8)

فیلم سلاطین خیابانی به کارگردانی دیوید آیر است. این فیلم با بازی کیانو ریوز در نقش یک کاراگاهی است که عزادار مرگ همسرش است. او متهم شده که یک همکارش را به قتل رسانده است و وفاداری دوستانش نسبت به او نیز سوال‌برانگیز است. داستان‌سرایی فیلم سلاطین خیابانی برای برخی از منتقدان، اندکی وابسته به فرمول بوده است.

۸- فیلم کنستانتین (Constantine) – امتیاز ۷.۰

Constantine (7.0)

Constantine (7.0)

فیلم کنستانتین، اقتباسی سینمایی از کتاب‌های کمیک دی‌سی است. این فیلم بر روی داستان یک جن‌گیر به نام کنستانتین تمرکز دارد. او دارای قابلیت فراطبیعی برای ارتباط با فرشته‌ها و شیاطین است. هر فیلم کنستانتینی باید به جنبه‌های تاریک‌تر کاراکتر اصلی تکیه کند و از همین رو، این فیلم رده سنی R را دریافت کرده است. البته، سازندگان به دنبال آن بودند تا رده سنی PG-13 را برای این فیلم بدست بیاورند.

۷- فیلم بارگذاری مجدد ماتریکس (The Matrix Reloaded) – امتیاز ۷.۲

The Matrix Reloaded (7.2)

The Matrix Reloaded (7.2)

بعد از اینکه نئو در فیلم اول ماتریکس به قدرت‌هایی دست پیدا کرد، در فیلم بارگذاری مجدد ماتریکس، او از قدرت‌های خود برای کارهای خوب استفاده کرده است. نئو، کیمیکر را نجات داده و در نهایت نیز به تقابل معمار رفته است. فیلم بارگذاری مجدد ماتریکس ممکن است همانند فیلم اول، پیشگامانه و برجسته نباشد اما دارای صحنه‌های اکشن خاطره‌انگیزی بوده است.

۶- فیلم سرعت (Speed) – امتیاز ۷.۲

Speed (7.2)

Speed (7.2)

فیلم سرعت، یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های اکشنی است که تاکنون ساخته شده است. در فیلم سرعت، کیانو ریوز نقش پلیسی را بازی می‌کند که وارد اتوبوسی بمب‌گذاری شده می‌شود و اگر سرعت اتوبوس کمتر از ۵۰ مایل در ساعت باشد، بمب منفجر خواهد شد. به لطف داستان‌سرایی حساس، دکوراسیون صحنه فوق‌العاده و شروری بسیار شوم با بازی دنیس هوپر، فیلم سرعت به یکی از مورد تحسین‌ترین فیلم‌های اکشن دهه ۹۰ میلادی تبدیل شده است.

۵- فیلم نقطه شکست (Point Break) – امتیاز ۷.۳

Point Break (7.3)

Point Break (7.3)

فیلم نقطه شکست با بازی کیانو ریوز در نقش یک مامور اف‌بی‌آی است که به صورت مخفی وارد یک گروه از موج‌سواران می‌شود که به سرقت بانک‌ها مشغول هسند. او بسیار شیفته رهبر این گروه با بازی پاتریک سوازی می‌شود که اصلا نمی‌خواهد به آنها خیانت کند. کارگردانی فیلم در دستان کاترین بیگلو است. این فیلم به یک فیلم کلاسیک اکشن بسیار خوب و محبوب تبدیل شده است.

۴- فیلم جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم (John Wick: Chapter 3 – Parabellum) – امتیاز ۷.۴

John Wick: Chapter 3 – Parabellum (7.4)

John Wick: Chapter 3 – Parabellum (7.4)

این فیلم، سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های جان ویک است و ادامه پایان تعلیق‌آمیز فیلم دوم را در پیش می‌گیرد. در این فیلم، هر آدمکش و قاتلی در سرتاسر جهان به دنبال کشتن جان ویک است. فیلم جان ویک ۳ توانست تا با سکانس‌های اکشن بسیار هیجان‌انگیز خود و گسترش دنیاسازی توانست تا طرفداران مجموعه فیلم‌های جان ویک را راضی نگه دارد. این فیلم با استقبال بسیار زیادی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد و همین سبب شد تا به ساخت قسمت چهارم آن چراغ سبز نشان داده شود.

۳- فیلم جان ویک (John Wick) – امتیاز ۷.۴

John Wick (7.4)

John Wick (7.4)

فیلم جان ویک داستان ساده و ماهرانه را از یک آدمکش بازنشسته بازگو می‌کند که پس از کشته شدن سگش، به دنبال گرفتن انتقام از عوامل این کار است و همین نیز، مجموعه اتفاقاتی را شکل می‌دهد. بدون فیلم جان ویک مسلما کیانو ریوز همانند الان شناخته‌شده و مشهور نمی‌شد. این فیلم کاری کرد تا دوباره طرفداران عاشق کیانو ریوز شوند. می‌توان گفت که فیلم جان ویک بار دیگر کیانو ریوز را به عنوان یک بازیگر اکشن برجسته به طرفداران شناساند و جان دوباره‌ای به حرفه بازیگری او داد.

۲- فیلم جان ویک: بخش ۲ (John Wick: Chapter 2) – امتیاز ۷.۵

John Wick: Chapter 2 (7.5)

John Wick: Chapter 2 (7.5)

فیلم دوم جان ویک، دارای سبک جذابی همانند فیلم اول است و در مقیاس بزرگ‌تری سعی در دنیاسازی دارد و همین سبب شده تا فیلم جان ویک: بخش دوم بتواند تا دنباله بسیار خوب و قابل قبولی برای قسمت اول جان ویک باشد و بتواند طرفداران و مخاطبان را همچنان راضی نگه دارد. در این فیلم و به دنبال اتفاقات فیلم اول، اکنون چندین آدمکش و جایزه‌بگیر به دنبال کشتن جان ویک هستند.

۱- فیلم ماتریکس (The Matrix) – امتیاز ۸.۷

The Matrix (8.7)

The Matrix (8.7)

فیلم ماتریکس، برترین فیلم اکشن با بازی کیانو ریوز است. این فیلم که تاثیراتی از انیمه شبح درون پوسته (Ghost in the Shell) و ماجراجویی‌های آلیس در سرزمین عجایب (Alice’s Adventures in Wonderland) گرفته است، توانست تا خود را به عنوان یک فیلم حماسی و علمی-تخیلی اصیل و تازه به مخاطبان ارائه نماید. این فیلم در سال ۱۹۹۹ میلادی بر روی پرده سینماها اکران شده است و کارگردانی آن نیز در دستان خواهران واچوفسکی بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو