بهترین فیلم‌های غیر اکشن کیانو ریوز

بهترین فیلم‌های غیر اکشن کیانو ریوز


منبع: فوت و فن

100

1400/7/14

10:32


بهترین فیلم‌های غیر اکشن کیانو ریوز

کیانو ریوز که بیشتر برای فیلم‌های اکشن خود شناخته می‌شود، در دیگر ژانرها نیز نقش‌آفرینی کرده است. در این مطلب قرار است به فیلم‌های غیر اکشن کیانو ریوز بپردازیم.

این فهرست بر اساس امتیاز این فیلم‌ها در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی رتبه بندی شده است.

۱۰- فیلم ماجراجویی عالی بیل و تد (Bill & Ted’s Excellent Adventure) – امتیاز ۶.۹

Bill & Ted's Excellent Adventure - 6.9/10

Bill & Ted’s Excellent Adventure – 6.9/10

در این فیلم، دو نوجوان موزیسین به یک ماشین زمان دست پیدا می‌کنند که به آنها کمک می‌کند تا با نجات دنیا با موسیقی خود، سرنوشت و رویای خود را به سرانجام برسانند. این فیلم، از لحاظ سرگرم‌کنندگی بسیار عالی و جذاب است و کیانو ریوز نیز نقش تد را به خوبی به تصویر می‌کشد. این فیلم امتیاز ۶.۹ از ۱۰ را از وب سایت آی‌ام‌دی‌بی بدست آورده است.

۹- فیلم پدر و مادری (Parenthood) – امتیاز ۷

Parenthood - 7/10

Parenthood – 7/10

فیلم پدر و مادری، در همان سالی اکران شد که فیلم بیل و تد بر روی پرده سینماها آمد. در این فیلم، کیانو ریوز نقشی تقریبا مشابه را بازی می‌کند. اگرچه در دهه هشتاد میلادی، کیانو ریوز در فیلم‌های مختلفی بازی کرده است اما این نقش‌ها سبب شد تا توجه جهانی نسبت به او جلب شود. او در فیلم پدر و مادری در کنار استیو مارتین و ریک مورانیس نقش‌آفرینی کرده است. این فیلم خانوادگی و کمدی، به بررسی نقش‌های سنتی همسر و شوهر می‌پردازد.

۸- فیلم آیداهوی اختصاصی خودم (My Own Private Idaho) – امتیاز ۷.۱

My Own Private Idaho - 7.1/10

My Own Private Idaho – 7.1/10

در فیلم آیداهوی اختصاصی خودم، کیانو ریوز در مقابل ریور فینیکس به نقش‌آفرینی پرداخته است و این نقش او، یکی از دراماتیک‌ترین نقش‌آفرینی‌های او به شمار می‌رود. این فیلم به کارگردانی گاس ونت سنت است. این فیلم داستان سفری از خود اکتشافی دو کلاهبردار خیابانی جوان را دنبال می‌کند. این فیلم توسط منتقدان مورد ستایش قرار گرفت. این فیلم، به عنوان یک فیلم کلاسیک و محبوب شناخته می‌شود.

۷- فیلم هیاهوی بسیار برای هیچ (Much Ado About Nothing) – امتیاز ۷.۳

Much Ado About Nothing - 7.3/10

Much Ado About Nothing – 7.3/10

جالب است بدانید که کیانو ریوز در چندین اقتباس از آثار شکسپیر بازی کرده است. فیلم هیاهوی بسیار برای هیچ نیز یکی از این آثار است. در این فیلم، کیانو ریوز در کنار بازیگرانی برجسته بازی می‌کند. فیلم هیاهوی بسیار برای هیچ به کارگردانی کنت برانا است و موسیقی متن آن نیز توسط پاتریک دویل ساخته شده است.

۶- فیلم دراکولای برام استوکر (Bram Stoker’s Dracula) – امتیاز ۷.۴

Bram Stoker's Dracula - 7.4/10

Bram Stoker’s Dracula – 7.4/10

فیلم دراکولای برام استوکر دارای جنبه‌های خوب و بدی است. این فیلم دارای یک نقش‌آفرینی نه چندان خوب از کیانو ریوز است. البته باید اظهار داشت که کیانو ریوز برای نقش‌آفرینی نقش جاناتان هارکر در این فیلم، چندان انتخاب مناسبی نبوده است. متاسفانه این اقتباس سینمایی، همانند رمان، هیجان‌انگیز و تاثیرگذار نیست و ناامیدکننده بوده است.

۵- فیلم وکیل مدافع شیطان (The Devil’s Advocate) – امتیاز ۷.۵

The Devil's Advocate - 7.5/10

The Devil’s Advocate – 7.5/10

فیلم وکیل مدافع شیطان، با نقش‌آفرینی کیانو ریوز در کنار آل پاچینو است. رابطه بین این دو بازیگر سبب شده تا فیلم به زیبایی هر چه تمام‌تر به تصویر کشیده شود. این فیلم، نشان داد که کیانو ریوز در به تصویر کشیدن نقش‌های اصلی بسیار قابل و توانا است.  فیلم وکیل مدافع شیطان، امتیاز ۷.۵ را از وب سایت آی‌ام‌دی‌بی دریافت کرده است.

۴- فیلم Anyone Can Quantum – امتیاز ۷.۵

Anyone Can Quantum - 7.5/10

Anyone Can Quantum – 7.5/10

کیانو ریوز در آثار غیر داستانی بسیار حضور داشته است و اغلب اوقات نیز نقش خودش را بازی کرده است. او از طریق تماس تلفنی در این فیلم حضور پیدا کرده است. این فیلم، یک اثر کوتاه محصول سال ۲۰۱۶ میلادی است که با حضور استیون هاوکینگ و پاول راد است. این فیلم توانست در زمان خود، طوفانی در دنیای اینترنت برپا کند.

۳- موزیک ویدیو Paula Abdul: Rush Rush – امتیاز ۷.۵

Paula Abdul: Rush Rush - 7.5/10

Paula Abdul: Rush Rush – 7.5/10

در سال ۱۹۹۱ میلادی، کیانو ریوز به یک شخص فرهنگی فراتر از دنیای سینما تبدیل شده بود. مطمئنا دیدن ستاره‌های سینما در داخل موزیک ویدیوها، می‌توانید بسیار جذاب و سرگرم‌کننده باشد. کیانو ریوز در این موزیک ویدیو حضور داشته که البته با کیانو ریوزی که امروزه می‌شناسیم، بسیار متفاوت بوده است.

۲- فیلم روابط خطرناک (Dangerous Liaisons) – امتیاز ۷.۶

Dangerous Liaisons - 7.6/10

Dangerous Liaisons – 7.6/10

فیلم روابط خطرناک در سال ۱۹۸۸ میلادی بر روی پرده سینماها اکران شده است و به خوبی مورد اقتباس قرار گرفته است. این فیلم، یکی دیگر از آثار کلاسیک کیانو ریوز است که او در آن، در کنار بازیگرانی برجسته بازی کرده است. در این فیلم، کیانو ریوز برداشتی منحصربه‌فرد از کاراکتر چوالیر رافائل دانسنی داشته است.

۱- انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ (Toy Story 4) – امتیاز ۷.۸

Toy Story 4 - 7.8/10

Toy Story 4 – 7.8/10

انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ ممکن است همانند سه فیلم قبلی، ظاهر و شکل خود را حفظ نکرده باشد اما مطمئنا، احساسات و انسانیت بیشتری را وارد کاراکترها کرده است. حضور کیانو ریوز در نقش دوک کابوم، واقعا یک جواهر واقعی بوده است. علاوه بر این، برای کسانی که فیلم اول را دیدند و اکنون بزرگ شدند، دیدن کیانو ریوز در این کاراکتر بسیار لذت‌بخش بوده است.

در حالی که کیانو ریوز بیشتر به سمت ژانر اکشن سوق پیدا کرده اما مطمئنا، حضور او در دیگر ژانرها نیز می‌تواند بسیار لذت‌بخش و جالب‌توجه باشد. بدون شک، بسیاری از افراد، کیانو ریوز را یکی از بهترین بازیگران حال حاضر می‌دانند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو