پنهان نمودن آسیب فیزیکی شدید کیانو ریوز برای تصاحب نقش اصلی The Matrix

منبع: گیمفا

3

1402/2/4

17:54


کیانو ریوز در مصاحبه جدید خود فاش کرده که برای تصاحب نقش اصلی فیلم The Matrix از یک آسیب شدید نخاعی رنج می‌برده است.

پنهان نمودن آسیب فیزیکی شدید کیانو ریوز برای تصاحب نقش اصلی The Matrix

کیانو ریوز در مصاحبه جدید خود فاش کرده که برای تصاحب نقش اصلی فیلم The Matrix از یک آسیب شدید نخاعی رنج می‌برده است.

مجموعه فیلم‌های The Matrix (ماتریکس) به کارگردانی خواهران واچوفسکی را می‌توان به عنوان یکی از آثار بزرگ ژانر اکشن تاریخ سینما خطاب کرد که با جلوه‌های ویژه تماشایی خود، مخاطبین را به وجد آورده و به محوبیتی بی‌سابقه در نزد سینماگران دست پیدا کرده و سبب شهرت یکی از بازیگران توانمند سینمای هالیوود شده است. با این حال ستاره این مجموعه یعنی کیانو ریوز برای دست‌یابی به چنین جایگاهی از شهرت و محبوبیت، مسیر سختی را طی کرده است.

این بازیگر ۵۸ ساله سینما با حضور در یک پادکست خبری به صحبت درباره فیلم‌های مختلف کارنامه هنری‌اش پرداخت و اشاره کرد که برای تصاحب نقش نئو در فیلم ماتریکس شرایط بسیار دشواری را تجربه نموده است.

در آن زمان با خواهران واچوفسکی ملاقات کردم و از فیلم‌نامه رضایت داشتم و آن‌ها نیز به صحبت درباره جلوه‌های ویژه و سکانس گلوله‌ها پرداختند که برای من بسیار لدت‌بخش بود. آن‌ها در این گفت و گو همچنین به یادگیری هنرهای رزمی برای من شاره داشته و اعلام کردند که پروسه آن بیش از ۴ ماه زمان خواهد برد که من مشکلی با این مسئله نداشتم.
با این حال من در آن زمان از مشکلی در گردن و نخاع رنج می‌بردم که سال‌های بسیاری را برای درمان آن صرف کرده بودم و این مسئله درباره حضور من در فیلمی همچون Chain Reaction (واکنش زنجیره‌ای) نیز بسیار شدت گرفت تا جایی که دیسک کمر من آسیب شدیدی دید و حتی تا پای عمل جراحی نیز پیش رفته بودم. بنابراین با داشتن چنین شرایطی، حضور من در فیلم The Matrix تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسید.
با این حال من تمرینات چند ماهه را پذیرفتم و علی‌رغم این که شرایط بسیار طاقت‌فرسا و دردناکی را تجربه می‌کردم اما از بیان آن امتناع کردم تا بتوانم در فیلم حضور پیدا نمایم. در آن زمان با دکتر در ارتباط بوده و حتی عمل‌های متفاوتی را به صورت پنهانی انجام دادم و چیزی که جالب بود، شرایط من برای حضور بر سر صحنه بود که مجبور بودم تمرینات سختی را انجام دهم.

طبق صحبت‌های کیانو ریوز، می‌توان فهمید که وی برای حضور در فیلم ماتریکس و تصاحب نقش نئو، با سختی‌ها و دشواری‌های بسیاری دست و پنجه نرم کرده که کمتر بازیگری می‌تواند چنین شرایطی را تحمل نماید. با این حال خوشبختانه شرایط جسمانی کیانو ریوز رو به بهبودی رفته و فیلم The Matrix نیز با موفقیت‌های بی‌سابقه‌ای در سال ۱۹۹۹ مواجه گشت که زندگی ستاره‌اش را برای همیشه دگرگون نمود.

منبع: کولایدر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو