آسان‌ترین یا سخت‌ترین پازل دنیا

آسان‌ترین یا سخت‌ترین پازل دنیا


منبع: فوت و فن

70

1400/7/21

12:41


آسان‌ترین یا سخت‌ترین پازل دنیا

 
چشم شما در دیدن و تشخیص رنگ‌ها تا چه حد قوی است؟ طراح "کلمنس هبیکت" (Clemens Habicht) با استفاده از طیف‌های رنگی از تکنیک چاپ به نام  CMYK پازلی هزار تکه‌ای برای شما طراحی کرده است. این طیف‌ها آن گونه طراحی شده‌اند که در تمام ۱۰۰۰ تکه هیچ ۲ تکه‌ای هم‌رنگ هم نیستند.

اگر چه برخی از رنگ‌های این پازل تقریبا با اختلاف خیلی کمی از یکدیگر کنار هم قرار می‌گیرند اما با چنین وسعت رنگی، واقعا هر قطعه در آن نشان دهنده یک رنگ متمایز است. هبیکت می‌گوید که ساخت این پازل در واقع راحت‌تر از ساخت یک تصویر خاص است؛ "بر خلاف پازل‌های عادی که در آن شما یک الگوی خاصی دارید و برای ساخت، تصویر آن را مقابل خود قرار می‌دهید، اما در این پازل فقط کافی است تا رنگ‌های نزدیک به هم را پیدا کنید و آن‌ها را در کنار هم بچینید. من این ایده را با بهره گیری از تفاوت‌های ظریف در انواع آبی‌های آسمانی به هنگام ساخت یک پازل گرفتم. متوجه شدم که بدون وجود جزئیات تصویر در یک قسمت خاص، برای قرار دادن قطعات در کنار هم، باید تنها به حس بصری خودم در رنگ‌ها تکیه کنم. برای من به نسبت قسمت‌هایی که تصویر شامل جزئیات می‌شد، این کار بسیار رضایت بخش‌تر بود."

بنابراین هر یک از تکه‌ها یک رنگ متفاوتی دارند، و کار شما پیدا کردن جایی است که هر رنگ در ارتباط با رنگ دیگر است. حالا به نظر شما این پازل آسان‌ترین پازل دنیا است یا سخت‌ترین؟





 
یاسمن فراهانی فرد
 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو