کشتی شکسته انگلیسی، بعد از ۲۵۲ سال از زیر آب خارج می‌شود

منبع: فوت و فن

74

1400/7/24

10:31


کشتی شکسته انگلیسی، بعد از ۲۵۲ سال از زیر آب خارج می‌شود

کشتی مورد نظر که «لرد کلایو» نام دارد و در سال ۱۷۶۳ توسط اسپانیایی‌ها غرق شد، در سال ۲۰۰۴ توسط ماجراجویی به نام روبین کولادو کشف گردید. کولادو جمعه گذشته اعلام کرد که از دولت اوروگوئه، برای بالا آوردن این کشتی از ساحل کولونیا دل ساکرامنتو اجازه گرفته است. این کشتی جنگی ۶۰ توپ دارد.

کشتی لرد کلایو، در طی جنگ و هنگامی که بریتانیایی‌ها و پرتغالی‌ها سعی داشتند این شهر را از اسپانیایی‌ها بگیرند، توسط آتش توپ غرق شد و تمامی ۲۷۰ سرنشین آن از بین رفتند؛ در این جنگ که ۷ سال طول کشید، نیروهای مهاجرنشین در سراسر جهان پخش شدند.

اسپانیایی‌ها شهر کولونیا دل ساکرامنتو را همچنان حفظ کردند، اما در پی قراردادی که همان سال امضا شد، آن را به پرتغالی‌ها پس دادند. در کشتی مورد بحث که ۳ تا ۴ سال درگیر این جنگ خونین بوده است، ممکن است گنجینه‌هایی از طلا، جیوه و مشروبات الکلی وجود داشته باشد.

اما قبل از این که کاوشگران به بررسی این بقایا بپردازند و احتمال نمایش عمومی آن را بررسی کنند، باید چند مانع در ریور پلیت را پشت سر بذارند؛ به گفته کولادو آب‌های گل آلود، جریان‌های آب سریع و صخره‌های بسیار از چالش‌های جدی هستند که بر سر راه از گل درآوردن این کشتی شکسته وجود دارد. کشتی لرد کلایو که در ساحل کولونیا دل ساکرامنتو غرق شده، با تن‌ها سنگ و صخره پوشیده شده و برای بالا آوردن کشتی، باید همه آن‌ها را جا به جا کرد.

عملیات بیرون آوردن این کشتی ۵۰ متری و ۶ طبقه، در ماه آگوست آغاز خواهد شد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو