مردان سیب آدم دارند و زنان ندارند؟

منبع: فوت و فن

36

1400/7/26

09:08


مردان سیب آدم دارند و زنان ندارند؟

اگر فکر می‌کنید، اینجا دیگر اولویت با آقایان است اشتباه می‌کنید! سیب آدم در زنان هم وجود دارد؛ درست مثل مردان. منتها در مردان به صورت برجسته و شبیه یک تکه بزرگ استخوان یا غضروف خود را نشان می‌دهد که دور حلق پیچ خورده است.

سیب آدم که برجستگی حنجره هم نامیده می‌شود، درست بالای غده تیروئید قرار دارد. پس، این ناحیه با عنوان غضروف تیروئید نام مناسبی را به خود اختصاص داده است.

 

s-3bf6947e61622b812228180c5ccfaee2704aefee

 

خب، حالا چرا سیب آدم در مردان برجسته‌تر از زنان است؟

به این دلیل که مردان حنجره یا جعبه صوتی بزرگتری دارند، سیب آدم در حنجره آنها برجسته‌تر دیده می‌شود. به همین علت هم هست که آقایان صدای کلفت‌تری نسبت به خانم‌ها دارند.

در ابتدا، غضروف تیروئید در دختران و پسران شبیه هم است و از نظر ابعاد کاملاً یکسان هستند اما تغییرات با آغاز بلوغ ظاهر می‌شوند. سیب آدم در پسرها به شکل قابل توجهی بزرگ‌تر می‌شود و صدایشان با افزایش میزان تستوسترون تغییر می‌کند.

 

gray1195

 

اما آیا کاری می‌توان با آن کرد؟ در واقع نه! غضروف تیروئید هم مانند غضروف گوش و بینی، خواسته یا نخواسته همان جا سر جای خودش باقی است. برخی مردان که برآمدگی بزرگ‌تری دارند، ترجیح می‌دهند این عضو را با انجام عمل‌های جراحی زیبایی اصلاح کنند؛ بدون اینکه عوارض جانبی داشته باشد.

متأسفانه تنها کاری که سیب آدم انجام می‌دهد، شرمنده کردن آقایان در محیط کاری و اداری هنگام سخنرانی‌های ریاستی یا ارتباط با جنس مخالف است. علاوه بر این، سیب آدم هنگام بلع یا فرو دادن غذا برجسته می‌شود و در هنگام عصبانیت نیز به صورت غیرقابل کنترل و غیرارادی بیرون می‌زند. قولوپ!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو