سن قانونی خرید ویپ

منبع: فوت و فن

72

1400/7/28

08:43


سن قانونی خرید ویپ

هنگامی که خرید ویپ برای اولین بار رایج شد، به سرعت به یکی از محبوب ترین روشهای ترک سیگار تبدیل شد.در اینجا به بررسی سن قانونی خرید ویپ می پردازیم. استفاده از ویپ در میان کسانی که مایل به ترک سیگار بودند بیشتر بود.

زمانی که دستگاه ویپ وارد بازار خرید و فروش شد، قوانین بیشتری در مورد این دستگاه ها از جمله محدودیت سنی مشخص برای خرید ویپ و همچنین فروش آن وضع شد.

تعیین سن قانونی برای خرید ویپ در انگلستان بسیار حائز اهمیت بود. زیرا بسیاری از مردم در کشور و سراسر جهان شروع به استفاده از ویپ کرده بودند. یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان جویس در انگلیس ، دینرلیدی میباشد . میتوان گفت یکی از کشور هایی که دستگاه ویپ در آن از محبوبیت بالایی برخوردار است ، انگلستان میباشد .

قانونگذاران برای جلوگیری خرید ویپ توسط کودکان و نوجوانان، محدودیت سنی را در مورد سیگارهای الکترونیکی در انگلستان وضع کردند. در این بخش، این محدودیت ها را بررسی می کنیم و اینکه آیا استفاده از ویپ، زیر سن قانونی در انگلستان مشکلی ایجاد می کند یا خیر.

اختراع ویپ

بدیهی است که استفاده از ویپ برای کودکان بسیار جذاب خواهد بود. سیگارهای الکترونیکی مدرن در ابتدا اختراع هون لیک، یک داروساز چینی بود که کار خود را در حدود سال ۲۰۰۱ آغاز کرد.

لیک همیشه سعی داشت سیگار را رها کند و برای این کار از پک های نیکوتین استفاده می کرد. با این همه، او این روش و سایر روشهای سنتی چینی برای ترک سیگار را بی اثر یافت. یک شب پس از مصرف یک پک نیکوتین با دوز بالا هنگام خواب، کابوس های وحشتناکی دید. این اتفاق وحشتناک، باعث شد او به فکر اختراع دستگاهی بیفتد که بتواند جایگزین سیگار شود. لیک در همین راستا اقدام به اختراع دستگاه بخار ساز کرد که از فناوری اولتراسوند به منظور گرم کردن مایع الکترونیکی استفاده می کرد. او دستگاهی شبیه به دستگاه های ویپ اختراع کرد که امروزه در سراسر جهان استفاده می شود.

در سال ۲۰۰۴ او اختراع خود را ثبت کرد و پس از آن، سیگار الکترونیکی محبوبیت بین المللی پیدا کرد. طراحی دستگاه های ویپ مدرن با اختراع هون لیک تفاوت های جزئی دارد. با این حال، ایده او برای تبخیر مایعات به روش الکترونیکی در ایجاد vape مدرن نقش اساسی داشت.

هوک لین این دستگاه را اختراع کرد تا روشی مناسب برای سلامتی کسانی که می خواهند مصرف نیکوتین و اعتیاد به سیگار را ترک کنند ارائه دهد. این روش تولید دستگاه ویپ بود. اما، او به مضرات احتمالی ویپ در افراد زیر سن قانونی توجه نکرده بود. او قصد نداشت که جوانان و نوجوانان زیر سن قانونی به این دستگاه روی بیاورند.

سن قانونی خرید ویپ و مصرف آن در انگلستان چقدر است؟

در حال حاضر، خرید ویپ و مصرف آن در انگلستان برای افراد ۱۸ سال به بالا مجاز است.

هنگامی که این دستگاه برای اولین بار وارد بازار شد، فاقد قوانین محدودیت سنی بود. ولی بعد از مدت کوتاهی محدودیت هایی برای استفاده توسط کودکان و نوجوانان وضع شد.

موضوع دیگر تنوع زیاد طعم های “سرگرم کننده” این سیگارهای الکترونیکی بود. با کنار هم قرار گرفتن این دو موضوع، محصولات الکترونیکی دخانیات در بین کاربران جوان بسیار محبوب شد.

محصولات صفر نیکوتین چیست؟

اکثر مغازه های مجاز این مایعات سیگار الکتریکی را به کسانی که سن قانونی ندارند یا سایر فروشگاه های دخانیات نمی فروشند. حتی اگر کاملا بدون نیکوتین باشد.

ویپینگ: محبوب جوانان

یکی از مهمترین دلایل محبوبیت ویپ در گروه سنی پایین، طراحی خاص آن بود.تنوع مزه و شکل ظاهری جذاب ویپ ها موجب محبوب شدن آن در بین جوانان شد.


مطالبی از فوت و فن درباره اعتیاد


محدودیت های استفاده از سیگار الکترونیکی در سراسر جهان

در سرتاسر جهان، کشورهای مختلف با مصرف ویپ توسط خردسالان روبرو می شوند. اکثر کشورها قوانین سختگیرانه ای در مورد محدودیت سنی برای این محصولات دخانیات و سیگار کشیدن عمومی وضع کرده اند.

برای مثال،در انگلستان، سن مجاز برای استفاده از ویپ ۱۸ سال می باشد. اما در ایالات متحده، سن قانونی مصرف بیشتر دخانیات، ۲۱ سال می باشد. این تغییر بخشی از جنبشی به نام T-21 یا Tobacco-21 است. این جنبش شامل پارلمان تبلیغی بود که برای محدودیت سنی بیشتر پیرامون فروش همه دخانیات در سراسر ایالات متحده مبارزه می کردند. قبل از وضع این قانون، تعیین محدودیت سنی بر عهده ایالت ها بود. اگرچه همه محدودیت های سنی حتی قبل از اختراع ویپ، ۱۸ سال بود، پارلمان تبلیغی T-21 برای همه افراد سیگاری آغاز شد.

برای مدتی، بلژیک به افراد ۱۶ ساله و بالاتر از آن اجازه خرید ویپ را داد. بلژیک آخرین کشور در اتحادیه اروپا بود که به نوجوانان اجازه دسترسی به چنین محصولاتی را داد. اما، در سال ۲۰۱۹، به دلیل فشارهای زیاد، از سوی شهروندان و روابط خارجی، بلژیک نیز سن استفاده از ویپ را به ۱۸ سال افزایش داد. در حال حاضر قاره اروپا بر این عقیده است که برای خرید سیگار الکترونیکی، فرد باید حداقل ۱۸ ساله باشد.

بررسی دیگر کشور ها

در مقابل آن، مردم کره جنوبی تا سن ۱۹ سالگی اجازه خرید ویپ ندارند. ولی در ژاپن، کودکان و نوجوانان می توانند پک سیگار بدون نیکوتین بخرند و مایعات الکترونیکی حاوی نیکوتین را فقط می توانند در سن ۱۸ سالگی خریداری کنند.

شرکت های تبلیغاتی، در رابطه با اینکه چرا خرید ویپ در بین کودکان و نوجوانان در سراسر جهان بسیار محبوب شده است نظرات متعدد و متفاوتی دارند. به احتمال زیاد، محبوبیت ویپ در بین جوانان به این دلیل بود که شرکتهای تبلیغاتی تمرکز زیادی روی این نوع سیگار به عنوان جایگزینی برای روشهای سنتی مصرف سیگار داشتند.

ویپ به دلیل بوی کمتر، مدرن بودن و حتی خنک بودن، بین مردم شهرت یافت.

طعم های جذاب

طعم های جذاب ویپ موجب افزایش چشمگیر محبوبیت این وسیله در بین جوانان شده است.

طعم اکثر محصولات تنباکو یا شبیه به سیگار معمولی است یا طعم نعناع و انواع میوه ها را دارد. مایعات الکترونیکی تنوع بسیار زیادی دارند.

از طعم میوه و نعناع تا آدامس و غیره. به نظر می رسد این طعم های “سرگرم کننده” جوانان را هدف قرار می دهند. هر فردی می تواند تصور کند که این طعم های جذاب چقدر می تواند باعث جذب کودکان و نوجوانان گردد.

نتیجه

روی هم رفته، ویپ در سراسر جهان همچنان محبوب است. اما سن قانونی خرید ویپ در انگلستان ۱۸ سال است. همچنان که کشورهای مختلف با اثرات دخانیات بر مردم خود دست و پنجه نرم می کنند، به احتمال زیاد قوانین بیشتری در مورد این محصولات رخ خواهد داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو