نحوه برطرف کردن خراش‌ روی ظروف شیشه‌ای

منبع: فوت و فن

65

1400/7/28

10:41


نحوه برطرف کردن خراش‌ روی ظروف شیشه‌ای

اگر ظرف شیشه‌ای در منزل دارید که روی آن خراش افتاده است، با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید خراش‌ها را برطرف کنید. با روش‌های زیر خراش‌های سطحی قابل برطرف شدن هستند، برای از بین بردن خراش‌های عمقی باید یک متخصص مشورت کنید.

اگر خراش خیلی کوچکی روی وسایل و ظروف شیشه‌ای شما افتاده است، احتمالاً با استفاده از یکی از روش‌های زیر می‌توانید آنها را برطرف کنید، اما توجه داشته باشید که تضمینی برای اینکه با این روش‌ها پاک شوند وجود ندارد.

aid2878024-900px-remove-scratches-from-glass-step-1-version-2

۱- خمیر دندان را امتحان کنید. با خمیر دندان می‌توانید خراش‌های کوچک و سطحی را برطرف کنید، اما برای زدودن خراش‌هایی که  عمقی و در معرض دید هستند حساب نکنید. ابتدا مقدار کمی از خمیر دندان را روی یک پارچه نرم بمالید. استفاده از خمیردندان‌هایی که خاصیت سفیدکنندگی دارند باعث می‌شود نتیجه بهتری به دست آورید.

خمیردندان را روی خراش بمالید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید. خمیردندان را با یک دستمال تمیز و خیس پاک کنید و بررسی کنید که آیا خراش برطرف شده است یا خیر.

aid2878024-900px-remove-scratches-from-glass-step-2-version-2

۲- از محلول آمونیاک استفاده کنید. نیم لیتر آب را با ۱۵ سی سی آمونیاک مخلوط کنید. یک دستمال نرم را در محلول فرو برده و آن را مرطوب کنید. پارچه را به صورت دورانی روی محل خراش بمالید و خشک کنید. در صورت  لزوم این کار را تکرار کنید تا خراش محو شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو