از طرفی انتخاب و مقایسه این خودروهایی که معمولاً نام و ظاهری شبیه به هم دارند، همیشه یکی از چالش‌های مهم خریداران خودروهای چینی است.

دو خودرو هایما S۷ و هایما S۵ هم از این قاعده مستثنی نیستند و معمولاً خریداران برای مقایسه و بررسی تفاوت‌های این دو خودرو کنجکاو هستند.

هر دو خودرو ساخته تولیدات گروه خودروسازی هایما و یکی از زیر مجموعه‌های شرکت فاو هستند که توسط ایران‌ خودرو خراسان در بازار کشورمان عرضه می‌شوند. در ادامه به مشخصات کلی، مقایسه و قیمت این دو خودرو می‌پردازیم.

توضیح درباره مشخصات فنی و نمای داخلی و ظاهری ماشین هایما S۷

یکی از دلایل موفقیت هایما S۷ در بازار کشورمان طراحی ظاهری این خودرو است. این خودرو نسبت به دیگر شاسی بلندهای چینی بازار از محبوبیت خاصی برخوردار است.

نمای ظاهری هایما s۷

هایما s7

چراغ‌های کشیده و بزرگ در دو سمت جلوپنجره که بی‌شباهت به تویوتا پرادو هم نیست، چهره زیبایی را ترسیم کرده‌اند. همچنین در جلوپنجره و بخش‌هایی از نوار دور مه‌شکن‌های جلو، قطعات کرومی به کار رفته است که به خوبی با ظاهر و چهره خودرو همخوانی دارند. نمای کناری خودرو بسیار ساده و بی آلایش است و به غیر از گلگیرهای حجیم و خطوط سیال مورد خاصی به چشم نمی‌خورد که خیلی چشم نواز باشد.

اما طراحی قسمت عقب این خودرو، مورد علاقه کمتر کسی قرار می‌گیرد. بخصوص چراغ‌های عقب که بیشتر شبیه کپی ناموفق از BMW X3 است. ولی به کمک دیفیوزر، زه کرومی و دو خروجی اگزوز که روی سپر عقب قرار گرفته‌اند، به نمای عقب هایما S7 زیبایی مطلوبی بخشیده‌اند. نمای پشتی گاهی در هنگام فروش ماشین هایما S۷ مشکل ایجاد می‌کند، به این صورت که وقتی از جلوی ماشین شروع به دیدن آن می‌کنید زمانی که به پشت آن می‌رسید، ناامید می‌شوید.

نمای داخلی هایما s7

با وارد شدن به کابین هایما‌ S7، نمای داخلی خودرو بیشتر یادآور محصولات کره‌ای است. از متریال و کیفیت اجزای به کار رفته هم چندان انتظار زیادی نمی‌توان داشت و میزان کیفیت آن را بیشتر با خودرو‌های چینی دیگر می‌توان مقایسه کرد.

مشخصات فنی هایما S7

موتور

4 سیلندر 16 سوپاپ

حجم موتور

1995 سی‌سی

انتقال نیرو

دیفرانسیل جلو

حداکثر سرعت

170 کیلومتر در ساعت

حداکثر قدرت

148 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

180 نیوتن متر در 4500 دور دقیقه

جعبه دنده

5 سرعته خودکار

شتاب 0 تا 100

15.8 ثانیه

وزن

1545 کیلوگرم

اندازه

4498 طول - 1830 عرض - 1730 ارتفاع

فاصله بین محورها

2619 میلی‌متر

استاندارد و میزان مصرف سوخت هایما s7

استاندارد آلایندگی

یورو 5

حجم باک

60 لیتر

مصرف سوخت ترکیبی

8.8 لیتر در هر صد کیلومتر

 امکانات هایما S7

ترمز و پایداری

ترمز کمکی BAS - ترمز ضد قفل ABS – کنترل کشش TCS – پایداری الکترونیکی ESP

کیسه هوا

راننده و سرنشین کناری و ایربگ های جانبی (4 عدد)

سیستم صوتی

نمایشگر 7 اینچی لمسی - GPS - بلوتوث

تجهیزات دیگر

دوربین دنده عقب - کامپیوتر سفری - سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک - آینه الکتروکرومیک - آینه گرمکن دار و تاشوندگی برقی - سانروف - صندلی های چرمی – صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن - صندلی‌ راننده دارای تنظیمات برقی در 8 جهت - کیلس و استارتر دکمه‌ای - کروز کنترل - چراغ روز به‌همراه تنظیم ارتفاع چراغهای جلو

قیمت هایما S7

قیمت روز ماشین هایما S7 (25/7/1400)

675 میلیون تومان

مشخصات فنی و نمای داخلی و ظاهری ماشین هایما S5

هایما S5

هایما ‌S5 یک کراس‌اوور دیفرانسیل جلوست که به واسطه پیشرانه توربوی خود، هم برای سواری در شهر و هم مسافرت گزینه‌ مناسبی می باشد. از ویژگی‌های مهم هایما S5 می‌توان به آپشن‌های مناسب و ایمنی مطلوب در داخل کابین اشاره کرد که خریداران را تشویق به خرید ماشین هایما ‌S5 می‌کند.

نمای ظاهری هایما s5

بر خلاف هایما S7 که در آن خطوط ساده و سیال به کار رفته، در ماشین هایما S۵ همه چیز متفاوت است. خطوط شلوغ و تیز و منحنی‌های حجیم در اولویت طراحی ظاهری این خودرو قرار گرفته و در کل هایما ‌S5 ظاهری خشن‌، جذاب و جوان‌پسند دارد. ظاهری که نسبت به رقبای خود از این نظر پیشگام است.

نمای داخلی هایما s5

کابین هایما ‌S5، در عین شلوغی و پیچیدگی خود طراحی جسورانه و جالبی دارد. همچنین کیفیت متریال داشبورد و ادوات هم وضعیت قابل قبولی دارد و به خوبی قابلیت رقابت با هم‌ترازان خود را دارد. تنها نکته منفی فضای داخلی، شیب انتهای سقف است که شاید برای افراد قد بلند محدودیت ایجاد کند و در مسافت‌های طولانی آزار دهنده باشد. این موضوع شاید در زمان فروش ماشین هایما ‌S5 مشکل ایجاد کند.

مشخصات فنی هایما s5

موتور

4 سیلندر 16 سوپاپ

حجم موتور

1495 سی‌سی

انتقال نیرو

دیفرانسیل جلو

حداکثر سرعت

170 کیلومتر در ساعت

حداکثر قدرت

161 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

223 نیوتن متر در 1800 دور دقیقه

جعبه دنده

CVT

شتاب 0 تا 100

9 ثانیه

وزن

1435 کیلوگرم

اندازه

4438 طول - 1823 عرض - 1630 ارتفاع

فاصله بین محورها

2630 میلی‌متر

استاندارد و میزان مصرف سوخت  هایما s5

استاندارد آلایندگی

یورو 5

حجم باک

60 لیتر

مصرف سوخت ترکیبی

8 لیتر در هر صد کیلومتر

 امکانات هایما S5

ترمز و پایداری

ترمز کمکی BAS - ترمز ضد قفل ABS - کنترل کشش TCS - پایداری الکترونیکی ESP - سیستم ترمز توزیع متعادل ترمز EBD

کیسه هوا

راننده و سرنشین جانبی و پرده‌ای (6عدد)

سیستم صوتی

نمایشگر 7 اینچی لمسی - GPS - بلوتوث - USB - تنظیم کننده صدا با سرعت

تجهیزات دیگر

سنسور دنده عقب - دوربین 360 درجه - ایموبلایزر - ایزوفیکس - اخطار باز بودن کمربند - سان روف برقی - کروز کنترل - ورود بدون کلید - کامپیوتر سفری -دارای خروجی برق 12 ولت - امکان خروج از صندوق - عقب در مواقع اضطراری

قیمت هایما S5

قیمت روز ماشین هایما S5 (25/7/1400)

600 میلیون تومان

نکات مهم در نگاه آخر

  • برای خرید ماشین هایما s7 باید به مدل‌های متنوع این خودرو دقت کنید. هایما s7، هایما s7 پلاس و هایما s7توربو سه مدل متفات هستند و هر کدام ویژگی‌ها و مشخصات فنی خاص خودشان را دارند.

  • برای خرید ماشین هایما کارکرده چه هایما S7 و چه هایما S5 باشد، باید هنگام خرید به کیفیت فضای داخلی خودرو کارکرده دقت کنید تا مستهلک نشده باشد.