۱۸ فیلم ترسناکی که ما را تا سر حد مرگ ترساندند! (قسمت دوم)

منبع: فوت و فن

81

1400/8/1

08:53


۱۸ فیلم ترسناکی که ما را تا سر حد مرگ ترساندند! (قسمت دوم)

هالووین آمد و گذشت، اما روزهای کوتاه پاییز و زمستان وقت مناسبی برای تماشای فیلم‌های ترسناک هستند. فیلمی را برای دیدن انتخاب می‌کنید، با یک لیوان نوشیدنی گرم زیر پتویی می‌خزید و امیدوارید که کمی بترسید و لذت ببرید.

در قسمت قبل شش فیلم را معرفی کردیم، در این قسمت به معرفی شش فیلم ترسناک دیگر می‌پردازیم.

جیغ(۱۹۹۶)

جیغ شاید یکی از آن فیلم‌های رده بالا نباشد و دید هنری فیلم‌های ترسناک مدرن و مستقل امروزی را نداشته باشد، اما شخصیت منفی آن هنوز در کابوس‌های بسیاری از ما حضور دارد. زامبی‌ها، ارواح و شیاطین هیچ‌کدام به اندازه انسانی که بدون هیچ دلیل خاصی دست به کشتار می‌زند ترسناک نیستند.

بازی‌های خنده‌دار(۱۹۹۷)

وقتی صحبت از فیلم‌های ترسناک است، بازی‌های خنده‌دار اولین فیلم ترسناکی نیست که به ذهن ما خطور می‌کند؛ اما برای بسیاری این فیلم میان لیست ترسناک‌ترین‌ها جای دارد. وحشتناک‌ترین چیزی که در مورد این فیلم-که در ژانر ترسناک/روانشناختی قرار می‌گیرد-می‌بینیم، دو مردی هستند که کاملا تصادفی خانواده‌ای متوسط را در خانه ییلاقیشان شکنجه می‌دهند.

حلقه(۱۹۹۸)

اشتباه نکنید، با اینکه نسخه هایوودی این فیلم، قابل قبول از آب درآمده، نسخه اصل ژاپنی آن بسیار وحشت‌آمیزتر است. چیزی غیرقابل توضیح در فیلم‌های ترسناک آسیایی وجود دارد که ریشه در داستان‌های اشباح و فولکور ژاپنی دارد و آن‌ها را بسیار خوف‌ناک‌تر می‌کند. تماشای این فیلم برای اولین بار مثل زندگی در کابوسی وحشتناک است.

نشانه‌ها(۲۰۰۲)

این فیلم که به کارگردانی ام. نایت شالامان و بازی مل گیبسون ساخته شد، یکی از پرفروش‌ترین‌ فیلم‌های سال ۲۰۰۲ بود. فیلم‌هایی که بیگانه‌های فضایی در آن حضور دارند، همیشه به نوعی خوف انگیز بوده‌اند.

یتیم‌خانه(۲۰۰۷)

یتیم‌خانه فیلمی اسپانیایی به کارگردانی خوآن آنتونیو بایونا و تهیه‌کنندگی گیرمو دل تورو است. داستان آن بازگشتی زیبا به اصول گوتیک دارد، اما فضای وهم‌آور آن را هرگز فراموش نخواهید کرد.

فعالیت غیر طبیعی(۲۰۰۹)

این فیلم در سال ۲۰۰۹ سر و صدای بسیار کرد و خیلی‌ها از ترس فیلم را نصفه رها کردند و نخواستند که هرگز دوباره آن را ببینند. نوع فیلم‌برداری آن که هم به شیوه «مستند» انجام شده، به فضای وحشت‌انگیز فیلم کمک می‌کند. اما به هر حال حواستان باشد که موقع خواب، پایتان را از لبه تخت آویزان نکنید!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو