گشت و گذار در روسیه در جام جهانی ۲۰۱۸

گشت و گذار در روسیه در جام جهانی ۲۰۱۸


منبع: فوت و فن

122

1400/8/4

13:40


گشت و گذار در روسیه در جام جهانی ۲۰۱۸

برای دیدن بازی‌های ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ به روسیه رفته اید؟ خب حالا که فرصتی دست داده می‌توانید روسیه را هم بگردید!

با این برنامه یک روزه و فشرده بازی‌ها را از دست نمی‌دهید و فقط یک روز را به دیدن جاذبه‌های گردشگری سن پترزبورگ اختصاص می‌دهید، بقیه روزها تا دوست دارید فوتبال تماشا کنید!

ساعت ۱۰ صبح: کلیسای ناجی در خون (مدت زمان بازدید ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه)

این یکی از اصلی ترین دیدنی‌های سن پترزبورگ است. این کلیسا به نام کلیسای نجات دهنده خون‌های ریخته شده هم شناخته می‌شود ( Church of the Savior on Spilled Blood). کلیسای جامع رستاخیز مسیح و معبد ناجی در خون. این کلیسا در نقطه‌ای ساخته شده است که امپراطور الکساندر دوم در سال ۱۸۸۱ در این مکان ترور شد. امپراطور الکساندر دوم از سال ۱۸۵۵ تا زمان مرگش بر روسیه حکمرانی کرد و او را بیشتر به خاطر رهاسازی سربازان روسی، منسوخ کردن مجازات با شلاق و اصلاح سیستم قضایی می‌شناسند. همچنین او بود که آلاسکا را به آمریکایی‌ها فروخت.

کلیسای ناجی در خون در بین سال‌های ۱۸۸۳ تا ۱۹۰۷ به عنوان یادبودی برای تزار قبلی ساخته شد و هزینه ساخت آن را خانواده سلطنتی پرداخت کردند. معبد الکساندر دوم دقیقا مقابل جایی که او ترور شده بنا شده است.

ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه پیش از ظهر: موزه هرمیتاژ (مدت زمان بازدید: ۳ ساعت)

موزه ایالت هرمیتاژ موزه هنر و فرهنگ است. جالب است بدانید این موزه یکی از قدیمی ترین موزه‌های دنیا است. این موزه در سال ۱۷۶۴ توسط کاترین بزرگ بنا شد و در سال ۱۸۵۲ افتتاح گردید. آثار موزه هرمیتاژ بالغ بر ۳ میلیون اثر هستند که در مساحتی به اندازه ۲۳۳٫۳۴۵ متر مربع به نمایش درآمده اند. اگرچه بازدید از کل موزه بیشتر از زمان کل سفرتان طول خواهد کشید (بعضی می‌گویند در حدود ۱۱ سال!)، اما به هر حال باید زمانی هر چند کوتاه برای دیدن این موزه مهم اختصاص داد.

ساعت ۲:۴۵ دقیقه ظهر: میدان کاخ (مدت زمان بازدید: ۳۰ دقیقه)

این میدان ورژن سن پترزبورگی میدان قرمز مسکو است. میدان کاخ مکان بسیاری از رویدادهای مهم، کنسرت‌ها و رویدادهای تاریخی مانند یکشنبه خونین سال ۱۹۰۵ و انقلاب در سال ۱۹۱۷ بوده است. می‌توانید در اطراف میدان تعدادی از مهم ترین بناهای سن پترزبورگ از لحاظ معماری را ببینید.

ساعت ۳:۲۵ دقیقه ظهر: کلیسای جامع سنت ایزاک (مدت زمان بازدید: ۲ ساعت)

کلیسای جامع سنت ایزاک در بین سال‌های ۱۸۱۸ و ۱۸۵۸ ساخته شد و در آن زمان اصلی ترین کلیسای شهر و بزرگ ترین کلیسای جامع کشور بود. امروزه این کلیسا همچنان بزرگ ترین کلیسای سن پترزبورگ است و سومین گنبد بزرگ جهان را دارد که در ارتفاعی در حدود ۱۰۱ متر بنا شده است. این کلیسا یکی از زیبا ترین کلیساهای روسیه است. قسمت بیرونی آن با مجسمه‌ها و ۱۱۲ ستون گرانیتی قرمز تزئین شده و در بالا هم گنبدی طلایی رنگ زیبایی آن را تکمیل می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو