خروس‌ها بعد از ۲۰ سال جام را به خانه بردند

خروس‌ها بعد از ۲۰ سال جام را به خانه بردند


منبع: فوت و فن

122

1400/9/24

08:51


خروس‌ها بعد از ۲۰ سال جام را به خانه بردند

دیشب فرانسه گران‌ترین تیم حاضر در جام جهانی با شکت ۴ بر ۲ کرواسی را شکست داد تا بعد از ۲۰ سال فاتح این جام باشد.

در بازی دیشب که از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو برگزار شد تیم فرانسه توانست با نتیجه پر گل ۴ بر ۲ کرواسی راشکست دهد.

فرانسه در دقیقه ۱۹ صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که توانست به کمک مانژوکیچ بازیکن کرواسی این توپ را وارد دروازه کند تا برای اولین بار در تاریخ جام جهانی در فینال این مسابقات گل به خودی داشته باشد؛ اما کرواسی با حملات متعدد توانست در دقیقه ۲۸ با گل ایوان پریشیچ بازی را به‌تساوی بکشاند و امیدوار به قهرمانی باشد.

اما در دقیقه ۳۹ خطای هندی که با کمک VAR توسط کمک‌داور ویدئویی برای فرانسه گرفته شد تا آن‌ها صاحب یک ضربه پنالتی شوند که آنتوان گریزمان آن را به گل تبدیل کرد تا آن‌هم در افتخارات خود گل زده در فینال جام جهانی را داشته باشد و فرانسه نیمه اول را با برد به رختکن برود.

در نیمه دوم فرانسه بازهم به حملات خود ادامه داد تا در دقیقه ۵۹ پل پوگبا با یک ضربه دیدنی از پشت محوطه جریمه برای با سوم دروازه کرواسی را باز کند.

اما این پایان تلخ کرواسی نبود و فرانسه بازهم صاحب موقعیت گل توسط کیلیان ام باپه پدیده ۱۹ سال تیم فرانسه شد که با یک شوت زیبا بازهم از پشت محوطه جریمه صاحب گل چهارم شد و کار را برای کرواسی سخت‌تر کرد.

کرواسی به حملات خود ادامه داد تا شاید آبرومندانه‌تر با جام وداع کند که در دقیقه ۶۹ ماریو مانژوکیچ با فرصت‌طلبی توانست اشتباه عجیب لوریس دروازبان فرانسه را تبدیل به گل کند تا اختلاف به ۲ گل برسد.

در پایان فرانسه با شایستگی و برد پر گل توانست قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شود و بعد از ۲۰ سال به ناکامی خود پایان دهد.

در پایان لوکا مودریچ به‌عنوان بهترین بازیکن جام جهانی و کیلیان ام باپه بهترین بازیکن جوان جام انتخاب شدند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو