کدام گل‌ها خوراکی هستند؟ – قسمت دوم

منبع: فوت و فن

97

1400/8/16

22:42


کدام گل‌ها خوراکی هستند؟ – قسمت دوم

شاید تا به حال نمی‌دانستید که بسیاری از گل‌هایی که در اطراف خود می‌بینیم می‌توانند در رژیم غذایی‌مان گنجانده شوند. اگر گیاهخوار هستید یا گیاهخواران را دوست دارید با ما همراه باشید!!

قبل از ادامه متن به هشدارهایی که راجع به مصرف گل‌های خوراکی در قسمت اول این موضوع (کدام گل‌ها خوراکی هستند) آمده توجه کنید.

بیشتر بدانیم: کدام گل‌ها خوراکی هستند؟ – قسمت اول

۱۰- ترشک

همانطور که از نام گیاه پیداست گل‌های آن مزه‌ای ترش دارند و البته طعمی نزدیک به لیمو. تصور کنید یک سالاد تازه با گل‌های گیاه ترشک درست کنید، طعم ترش و لیمویی آن چه مزه خاصی به سالادتان خواهد داد!

۱۱- گلایول

بعد از جدا کردن بساک گل‌ها (همان ساختارهای حاوی گرده) طعم بی‌نظیر گل‌های گلایول خودنمایی می‌کنند. شاید بتوان گفت ایم گل‌ها مزه‌ای شبیه به کاهو دارند. گلایول را می‌توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد.

۱۲- گل چای ترش

گلبرگ‌های خشک شده گل گیاه چای ترش به عنوان دمنوش رایج هستند اما می‌دانستید می‌توانید گل‌ها را به صورت خام و تازه هم مصرف کنید؟! گل چای ترش طعمی مانند کرن بری، با رگه‌هایی از طعم مرکبات دارد.

۱۳- گل ختمی

ختمی مزه‌ای ملایم دارد در نتیجه می‌توان در غذاها و سالادهای بسیاری تنها برای زیبایی از آن استفاده کرد.

۱۴- پیچ امین الدوله

حتما تا به حال بوی خوش گل‌های پیچ امین الدوله در فصل بهار سرمست‌تان کرده، اما می‌دانستید می‌توانید این گل‌های خوشبو را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید؟ گل‌های پیچ امین الدوله طعمی شیرین و عسل مانند دارند. دقت کنید که تنها گل‌های گیاه خوراکی هستند و میوه‌های آن به شدت سمی هستند پس اصلا هوس مزه کردن میوه‌های پیچ امین الدوله به سرتان نیوفتد!

۱۵- گل حنا (امپیشن)

گل‌ حنا طعمی شیرین دارد. می‌توانید این گل‌های زیبا را در تزئین سالاد استفاده کنید و یا در نوشیدنی بیاندازید تا به شربت‌تان جلوه بدهید.

۱۶- بنفشه سه رنگ

گلبرگ‌های گل بنفشه سه رنگ ترکیبی از رنگ‌های سفید، زرد و بنفش است و به خاطر همین رنگارنگ بودن برای تزئین غذا بسیار مناست است. بنفشه سه رنگ را می‌توان همراه با پنیر هم مصرف کرد.

۱۷- یاس بنفش (یاس خوشه‌ای)

طعم گل‌های یاس بنفش از گیاهی تا گیاه دیگر متفاوت است. اما اکثر آنها خوشبو با طعمی کمی تلخ هستند و رگه‌هایی از طعمی لیمو مانند هم در آنها احساس می‌شود.

۱۸- گل‌های گونه‌های درخت نمدار

گل‌های درخت نمدار سفید مایل به زرد هستند و علاوه بر بوی خوب‌شان طعمی شیرین هم دارند. در زمان‌های قدیم از گل‌های درخت نمدار در طب هم استفاده می‌شده. دقت کنید که استفاده مداوم از چای گل‌های درخت نمدار موجب وارد آمدن آسیب‌های جدی به قلب می‌شود!

۱۹- جعفری طلایی

از این گیاه می‌توان به جای زعفران استفاده کرد و همچنین چون طعمی مانند مرکبات دارد در سالاد عالی خواهد شد.

۲۰- لادن

هر لیستی از گل های خوراکی بدون نام گل لادن چیزی کم دارد. لادن مزه‌ای فلفلی دارد. غنچه‌های گل لادن طعمی شیرین و ادویه‌ای دارند. خیلی از قسمت‌های گل لادن خوراکی است، از گل‌ها در سالاد استفاده کنید، ترشی غلاف‌های دانه گیاه لادن جایگزین ارزان‌تری برای کاپاریس است و برگ‌های گیاه هم قابل خوردن هستند و طعمی فلفلی و تند دارند.

۲۱- گل بنفشه

گل بنفشه طعمی کمی شیرین و چمن مانند دارد. اگر تنها گلبرگ‌های گل را بخورید، طعمی ملایم احساس خواهید کرد اما اگر تمام گل‌ را بخورید طعم بیشتری خواهید چشید. از گل‌های زیبای بنفشه در درست کردن سالاد میوه هم استفاده کنید.

۲۲- فلوکس

فلوکس دائمی گل‌های خوراکی دارد نه فلوکس یکساله! به این نکته دقت کنید. گل فلوکس هم مزه‌ای ادویه‌ای و کمی تند دارد و در سالاد میوه طعمی عالی می‌دهد. گل‌های فلوکس را در رنگ‌های بنفش تا صورتی و سفید خواهید دید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو