برترین جاذبه‌های گردشگری جزایر کوک – بخش اول

برترین جاذبه‌های گردشگری جزایر کوک – بخش اول


منبع: فوت و فن

88

1400/8/17

10:14


برترین جاذبه‌های گردشگری جزایر کوک – بخش اول

جزایر کوک، ارتباط بسیار قوی با نیوزیلند دارد اما فرهنگ این کشور به طور مجزایی پلنزی است و افراد محل این جزایر، از جمله مهمان‌نوازترین و دوستانه‌ترین مردمان سیاره زمین هستند. این جزایر، از جمله زیباترین جزایر پلنزی است. جزایر کوک شامل پانزده جزیره زیبا و دلنشین است که بین پلنزی فرانسوی و ساموآ قرار گرفته‌اند. بزرگترین جزیره جزایر کوک، راروتونگا است که دارای کوهی آتشفشانی است. پایتخت این جزایر، آواروآ است که مرکز تجاری و فرهنگی این جزایر به شمار می‌رود.

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری جزایر کوک را به شما معرفی کنیم.

۱- تالاب آیتوتاکی

Aitutaki Lagoon

Aitutaki Lagoon

تالاب آیتوتاکی همانند قطعه‌ای از بهشت به نظر می‌رسد. این تالاب، دارای آب‌های فیروزه‌ای رنگ است و در درون آن، بیست و یک جزیره کوچک وجود دارد که شما را وسوسه می‌کند تا پا در سواحل آن بگذارید. کایاک سواری بهترین روش برای دیدن این جزیره‌های کوچک است و با این حال، شما می‌توانید با کشتی‌های تفریحی و تورهای گردشگری، از جزایر بزرگتر دیدن کنید. جزیره کوچک ماینا در جنوب غربی گوشه تالاب قرار گرفته است که مکانی بسیار جذاب و دیدنی است. این تالاب همچنین مکانی بسیار خوبی برای ماهیگیری به شمار می‌رود. در کنار این تالاب، استراحتگاه مجللی وجود دارد که می‌توانید در آن اقامت کنید.

۲- تاپیوتای

Tapuaetai (One Foot Island) Tour

Tapuaetai (One Foot Island) Tour

جزیره تاپیوتای یا وان فوت، جزیره‌ای زیبا است که پر از نخل‌های نارگیل است، از جمله پر بازدیدترین مکان‌ها در آیتوتاکی به شمار می‌رود. این جزیره بسیار درخشان و خیره‌کننده، همانند یک جزیره گرمسیری فانتزی به نظر می‌رسد. شما می‌توانید بر روی شن‌های سفید رنگ آن قدم بزنید و در آب‌های فیروزه‌ای رنگ تالاب شنا کنید. این جزیره، مکان بسیار محبوبی برای برگزاری مراسم‌های ازدواج و عروسی است.

۳- ساحل موری، راروتونگا

Muri Beach, Rarotonga

Muri Beach, Rarotonga

در جنوب شرقی ساحل راروتونگا، ساحل موری یا تالاب موری قرار دارد و یکی از مشهورترین و زیباترین سواحل در دنیا به شمار می‌رود. اگرچه کیفیت آب‌های این ساحل در طی سال‌ها کاهش یافته است اما این آب‌های کم عمق، دارای حیات‌های دریایی زیادی است و غواصان می‌توانند گونه‌های زیادی از ماهی‌های گرمسیری را در این مکان مشاهده کنند. در کنار این ساحل و در درون آب‌ها، چهار جزیره کوچک یا به اصطلاح موتو قرار دارد که به جذابیت و زیبایی این منطقه افزوده است. شما می‌توانید در رستوران‌ها و استراحتگاه‌های این ساحل، از غذاهای لذیذ لذت ببرید.

۴- ساحل تیتیکاوکا، راروتونگا

Titikaveka Beach, Rarotonga

Titikaveka Beach, Rarotonga

در جنوب غربی ساحل راروتونگا، ساحل و تالاب تیتیکاوکا قرار گرفته است که یکی از بهترین نقاط جزایر کوک برای شنا کردن و غواصی به شمار می‌رود. در اغلب اوقات، آب‌های این مکان بسیار شفاف است که به راحتی می‌توان ماهی‌های درون آب را مشاهده کرد. در زیر آب‌های این مکان، ستاره‌های دریایی آبی رنگ بسیار زیادی وجود دارد. این مکان همچنین، محل بسیار خوبی برای کایاک سواری است. در سکونت‌گاهی در نزدیکی این ساحل، کلیسای مسیحی جزایر کوک قرار دارد که قدمت آن به سال ۱۸۴۱ میلادی باز می‌گردد.

۵- تور روستای تی وارا نوی، راروتونگا

Te Vara Nui Village Tour & Cultural Show, Rarotonga

Te Vara Nui Village Tour & Cultural Show, Rarotonga

با بازدید از روستای تی وارا نوی، بازدیدکنندگان و گردشگران می‌توانند از تاریخچه جزایر کوک و همچنین آئین‌ها و مراسم‌های این جزایر، اطلاعات بیشتری بدست بیاورند. این تور، شامل دو ساعت و نیم گردش در درون روستا است. آشپزی، پوست کندن نارگیل، ماهیگیری، رقص، حکاکی، بافندگی و روش‌های درمانی با استفاده از شاخ و برگ، از جمله فعالیت‌هایی هستند که گردشگران و مسافران می‌توانند در این تور انجام بدهند. در یک غذاخوری در این روستا در کنار ساحل، علاوه بر غذاهای مرسوم جزایر کوک، غذاهای دیگری سرو می‌شود.

۶- کوهنوری در جزیره، راروتونگا

Cross-Island Hike to Te Rua Manga (The Needle), Rarotonga

Cross-Island Hike to Te Rua Manga (The Needle), Rarotonga

پیاده‌روی و کوهنوردی در داخل جزیره، راهی بسیار عالی برای تجربه مناظر سرسبز و دلنشین راروتونگا است. این مسیر پیاده‌روی از ساحل شمالی آغاز می‌شود و به صخره منحصربه‌فرد تی روآ مانگا یا سوزن، ختم می‌شود. تی روآ مانگا یکی از مشهورترین مناظر طبیعی در جزایر کوک به شمار می‌رود. این مسیر پیاده‌روی سپس از آبشار ویگمور عبور می‌کند و به ساحل جنوبی می‌رسد. این آبشار، پس از بارش باران، بسیار دیدنی و جذاب هستند و در آن مکان، استخری وجود دارد که گردشگران و مسافران می‌توانند در آن شنا کنند. البته باید توجه داشت که در فصول خشک و کم آب، جریان این آبشار کند و آرام است. این تور پیاده‌روی، چهار ساعت زمان می‌برد و در طی آن، گردشگران و مسافران از میان جنگلی انبوه عبور می‌کنند، به بالای صخره سوزن صعود می‌کنند و سپس از آبشار ویگمور لذت می‌برند. صخره سوزن، یک صخره دارای شیب تند است که سر به فلک کشیده است. از این مکان، گردشگران و مسافران می‌توانند نگاهی به مناظر اطراف و همچنین ساحل و جنگل بیاندازند. البته باید توجه داشت که بالا رفتن از این صخره، تنها توسط صخره‌نوردان حرفه‌ای صورت می‌پذیرد. در کل، باید توجه داشت که این مسیر را پس از باران‌های سنگین طی نکرد چراکه برخی از بخش‌ها، شیبدار و لغزنده خواهند بود و مخاطراتی به همراه خواهد داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو