هوش مصنوعی «انویدیا» برای مسیریابی

منبع: برترین ها

77

1400/8/19

12:06


شرکت «انویدیا» طی یک سخنرانی مهم در کنفرانس فناوری GPU پاییز2021، برنامه ReOpt خود را معرفی کرد؛ یک بسته نرم‌افزاری که الگوریتم‌های اکتشافی جست‌وجوی محلی و «فراابتکاری» را برای بهینه‌سازی برنامه‌ریزی و توزیع مسیر خودرو ترکیب کرده است.

روزنامه همشهری: شرکت «انویدیا» طی یک سخنرانی مهم در کنفرانس فناوری GPU پاییز2021، برنامه ReOpt خود را معرفی کرد؛ یک بسته نرم‌افزاری که الگوریتم‌های اکتشافی جست‌وجوی محلی و «فراابتکاری» را برای بهینه‌سازی برنامه‌ریزی و توزیع مسیر خودرو ترکیب کرده است.

به گزارش وب‌سایت ونچربیت، به‌گفته این شرکت، ReOpt می‌تواند برنامه‌ریزی مسیر، انتخاب انبار، مدیریت ناوگان و موارد دیگر را در حوزه لجستیک بهبود بخشد تا هزینه‌های تحویل از کارخانه‌ها به فروشگاه‌ها و خانه‌ها را کنترل کند. شرکت‌ها به‌طور فزاینده‌ای با چالش‌های زنجیره تأمین ناشی از همه‌گیری کووید-19یا تشدید آن مواجه هستند. یک نظرسنجی نشان داد که 8/38درصد از مشاغل کوچک در ایالات متحده تا اواسط‌ماه ژوئیه2021با تأخیر از سوی تامین‌کنندگان داخلی مواجه شده‌اند.

تحویل دیرهنگام می‌تواند به‌طور جدی بر وفاداری مشتریان تأثیر بگذارد. با یک نظرسنجی مشخص شد که 80درصد از خریداران درصورت تجربه چنین چیزی، روابط خود را با برندها قطع می‌کنند. الکس فندر، مدیر مهندسی نرم‌افزار شرکت انویدیا در این خصوص می‌گوید: «در زمانی که زنجیره تامین جهانی با اختلال‌های گسترده‌ای مواجه شده است، ReOpt نرم‌افزار هوش مصنوعی مورد نیاز برای همه‌‌چیز از مسیریابی وسیله نقلیه جهت تحویل گرفته تا انتخاب و بسته‌بندی مؤثر کالاهای انبار شده برای خانه‌ها و دفاتر را فراهم می‌کند. ReOpt ابزارهای جدیدی را برای مدیریت تدارکات پویا و زنجیره تامین به طیف گسترده‌ای از صنایع، ازجمله حمل‌ونقل، انبارداری، تولید، خرده‌فروشی و رستوران‌ها ارائه می‌دهد.»

تحویل مستقیم کالا به مشتریان در منزل که تحویل آخرین مایل نامیده می‌شود، حتی قبل از اینکه همه‌گیری بیماری کووید-19شبکه زنجیره تامین جهانی را مختل کند، پرهزینه بود. براساس بررسی‌های انجام‌شده توسط شرکت تحقیقات ABI، بیش از نیمی از هزینه‌های حمل‌ونقل هوایی، ریلی، دریایی و کامیون‌ها ناشی از تحویل آخرین مایل است که بر سودآوری تأثیر می‌گذارد. تخمین زده شده است که شرکت‌ها معمولاً حدود 25درصد از این هزینه را خودشان می‌پردازند. این رقم با بدتر شدن اوضاع، همچنان در حال افزایش است. ReOpt که هم‌اکنون به‌صورت نسخه اولیه در دسترس قرار دارد، از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کند تا معیارهای وضعیت جاده، ترافیک و مسیر را برای مشتریان کاهش دهد تا مایل‌های آخر، هزینه سوخت، انتشار کربن و زمان بیکاری را کاهش دهد. این سرویس حرکت خودروهایی را که ظرفیت محدود و هزینه‌های متفاوتی دارند، مدل‌سازی می‌کند و مواردی مانند محصولات تازه را که باید با کامیون‌های یخچال‌دار حمل شوند، درنظر می‌گیرد.

ReOpt همچنین به مشتریان اجازه می‌دهد تا روال‌های خودکار ایجاد کنند که به‌صورت پویا روبات‌ها را برای بارگیری کامیون با رسیدن سفارش‌های جدید هدایت می‌کند. این می‌تواند تعداد خلبان‌ها، رانندگان و کارگرانی را که در یک روز معین برای راه‌اندازی وسایل نقلیه در دسترس هستند، با افزایش هزینه‌های نگهداری درنظر بگیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو