نارضایتی ایران از پیش‌نویس توافقنامه گلاسکو

منبع: برترین ها

71

1400/8/22

23:14


ایران در نشست آب‌ و هوایی سازمان ملل در گلاسگو از پیش نویس توافقنامه نهایی ابراز نارضایتی کرد.

ایرنا: ایران در نشست آب‌ و هوایی سازمان ملل در گلاسگو از پیش نویس توافقنامه نهایی ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیات ایرانی در نشست آب و هوایی سازمان ملل اعلام کرد: ما از بند ۳۶ درباره حذف یارانه‌های سوخت فسیلی راضی نیستیم و از هیات هندی در رابطه با سوخت‌های فسیلی حمایت می‌کنیم.

بوپندر یاداو وزیر محیط زیست هند گفته بود که اجماع بر سر این مساله دشوار است و اینکه سوخت‌های فسیلی به بخش‌هایی از جهان اجازه می‌دهد تا به ثروت و استانداردهای بالای زندگی دست یابند.

نارضایتی ایران از پیش‌نویس توافقنامه گلاسکو

وی این سوال را مطرح کرد: چگونه می توان انتظار داشت که کشورهای در حال توسعه وعده حذف تدریجی یارانه های زغال سنگ و سوخت های فسیلی را بدهند؟

این وزیر هندی اضافه کرد که کشورهای در حال توسعه باید با ریشه کن کردن فقر دست و پنجه نرم کنند.

وی با بیان مثالی از نحوه استفاده هند از یارانه برای تامین گاز طبیعی مایع به خانوارهای کم درآمد گفت: یارانه ها حمایت و امنیت اجتماعی مورد نیاز را فراهم می کند.

در تمام ۲۵ نشست قبل از گلاسکو، با وجود داده‌های روشن در مورد اینکه زغال‌سنگ، نفت و گاز بزرگ‌ترین عوامل در تغییرات اقلیمی دست انسان هستند، هرگز توافقی حتی در مورد سوخت‌های فسیلی به‌عنوان محرک‌های بحران آب و هوایی اشاره نشده است.

منابع خبری به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتند که متن پیش‌نویس خواستار حذف تدریجی یارانه‌های زغال‌سنگ و سوخت‌های فسیلی و همچنین چند اخطار بین پیش‌نویس‌ها اضافه شده بود تا سوخت‌های فسیلی اصلی کاهش یابد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو