پارچه ضد بید فرش

منبع: برترین ها

124

1400/8/23

13:44


بید یکی از مهم‌ترین دشمنان فرش‌های دستبافت است که قدرت تخریب زیادی دارد، به ویژه لارو بید می‌تواند با سرعت بیشتری به بافت فرش آسیب برساند. پارچه ضد بید فرش به دلیل استفاده از سموم قوی به عنوان یک محصول کاربردی جهت محافظت از فرش‌های با ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرد و اغلب در مراکز قالیشویی برای خدمات گوناگون به مشتریان ارائه می‌گردد.

پیشگیری بهتر از درمان است، این جمله را همه ما شنیده ایم؛ اما در مورد فرش‌ها و مقاوم کردن آن‌ها در برابر ضد بید واقعاً در جلوگیری از هزینه‌های اضافی تأثیر می‌گذارد.

از آن جایی که ضد بید کردن فرش‌ها هزینه و زمان زیادی لازم دارد، در سال‌های اخیر پارچه‌های ضد بید تولید شده اند که مورد توجه و استقبال زیادی قرار گرفته اند.

در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری در مورد پارچه ضد بید فرش و همچنین بهترین مرکز عرضه و فروش این محصول به دست می‌آورید، پس تا پایان همراه ما بمانید.

پارچه ضد بید فرش

معرفی پارچه ضد بید فرش

معمولاً الیاف فرش‌های دستگاه از جنس پشم، کلک یا ابریشم است که به دلیل استفاده از الیاف طبیعی در آن‌ها ارزش فرش بالاتر می‌رود.

از آنجایی که در رنگرزی الیاف طبیعی معمولاً از رنگ‌های گیاهی استفاده می‌کنند، این فرش‌ها در کیفیت بالا و کاملا مرغوب تولید می‌گردند.

استفاده از این الیاف طبیعی نیاز به مراقبت‌های مختلفی دارد تا فرش از طول عمر خوبی برخوردار باشد.

فرش‌هایی که دارای الیاف طبیعی هستند، بیشتر در معرض آلودگی‌هایی مانند بیدزدگی و حشرات موذی دیگر قرار می‌گیرند.

روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توان فرش‌ها را در برابر بیدزدگی کاملا ایمن کرد، با استفاده از نفتالین، انواع سموم و همچنین مقداری تنباکو می‌توان فرش‌ها را در مقابل آسیب‌های مختلف مقاوم نمود.

اما در سال‌های اخیر، پارچه‌های مخصوص تولید شده اند که به خوبی می‌توانند از فرش در مقابل هر گونه حشره و بخصوص بید و پروانه‌های آن محافظت کند.

برای تولید پارچه‌های ضد بید، در طی فرآیند‌های خاصی پارچه‌ها را در سم ضد بید خیسانده و برای مدت مشخصی درون سم قرار می‌دهند.

سپس پارچه‌ها را با دقت بالا خشک کرده و آماده نصب بر روی فرش‌هایی با ابعاد مختلف می‌کنند.

نکته خوبی که در مورد پارچه‌های ضد بید وجود دارد، این است که متناسب با ابعاد هر فرش می‌توان این پارچه‌ها را به صورت رول شده تهیه کرد.

در سال‌های اخیر به دلیل پیشرفت‌هایی که برروی فرمولاسیون ویژه سم‌های ضد بید به وجود آمده، این سم‌ها هیچ گونه آسیبی برای انسان‌ها و حیوانات ایجاد نمی‌کنند و نکته مهم‌تر این که بر روی رنگ فرش نیز تاثیر نمی‌گذارند.

پارچه ضد بید فرش

نحوه نصب پارچه‌های ضد بید بر روی فرش

استفاده از پارچه ضد بید، بهترین و موثرترین راهکار برای جلوگیری از ایجاد هرگونه آسیب به فرش‌های گران بها است.
در صورتی که پارچه‌های ضد بید به شکل اصولی بر روی فرش قرار بگیرند، می‌توانند تا مدت‌های طولانی از فرش در برابر بید زدگی محافظت کنند.

در این بخش به نحوه نصب پارچه ضد بید بر روی فرش می‌پردازیم:

اولین مرحله پهن کردن فرش به صورت پشت و رو بر روی زمین است.

در مرحله بعدی باید پارچه بر روی پشت فرش قرار بگیرد.

پس از مشخص کردن خواب فرش از عرضی که خواب فرش رو به پایین باشد شروع به دوخت پارچه به فرش می‌نمایند.

پس از دوخت یک عرض فرش، دوخت را در عرض مقابل ادامه می‌دهند تا پارچه به صورت یکنواخت در سطح فرش قرار بگیرد.

نکته مهم این که پارچه ضد بید به طور کامل بر روی پشت فرش باز نمی‌شود و به صورت مرحله به مرحله در هنگام دوخت آن را باز می‌کنند.

این نحوه باز کردن پارچه بر روی فرش به دلیل سهولت امر دوخت پارچه و همچنین تسلط بیشتر بر کار است.

نکته مهم دیگر برای فرش‌های بزرگ پارچه‌های ضد بید را در ابعاد مناسب فرش آماده و به صورت لول ارائه می‌دهند تا به راحتی بتوان از آن استفاده کرد.

پارچه ضد بید فرش

مزیت استفاده از پارچه‌های ضد بید

معمولاً فرش‌های ابریشمی و فرش‌های پشمی بیشتر در معرض بیدزدگی قرار می‌گیرند؛ زیرا هرچه کیفیت فرش بالاتر باشد، در نتیجه حشرات بیشتر به آن حمله می‌کنند.

در صورت ایجاد بید زدگی بر روی فرش رفع بید زدگی و ترمیم آثار آن‌ها هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد.

در حال حاضر که با پیشرفت صنعت، پارچه‌های ضد بید نیز تولید شده اند، استفاده از آن‌ها به نسبت هزینه‌های دفع و ترمیم بید خوردگی بسیار پایین است.

نصب پارچه ضد بید نیز هزینه چندانی ندارد و با یک دوخت معمولی می‌توان پارچه را به فرش اتصال داد.

به طور کلی استفاده از پارچه‌های ضد بید، مزیت‌های زیادی را به دنبال داشته که در اینجا به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

• هزینه نصب پارچه ضد بید بر روی فرش بسیار از هزینه رفو و ترمیم فرش پایین‌تر است.
• امکان نصب پارچه ضد بید بر روی فرش به آسانی وجود دارد.
• با یکبار استفاده از پارچه ضد بید حداقل تا ۵ سال فرش را در برابر هرگونه آلودگی مقاوم می‌کند.

نصب پارچه ضد بید با کیفیت بالا

پارچه‌های ضد بید هر چقدر که با کیفیت بالاتر تهیه شوند، برای مدت طولانی تری می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. پس اگر قصد تهیه پارچه‌های ضد بید را دارید به کیفیت آن توجه کنید. اگر تصمیم به خرید و نصب پارچه ضد بید فرش هستید توصیه می‌شود از متخصصین قالیشویی ادیب کمک بگیرید. در کارخانه ادیب کار به صورت کاملا تخصصی و با گارانتی کامل انجام می‌شود.

  • فرایند نصب پارچه‌های ضد بید در قالی شویی
  • شستشوی و اعلاشویی فرش
  • ترمیم و رفو فرش در صورت نیاز
  • سم پاشی فرش و
  • نصب پارچه‌های ضد بید

شما کافیست همین حالا وارد سایت ادیب شوید و رزرو در قالیشویی آنلاین ادیب انجام دهید و یا با شماره چهار رقمی زیر تماس حاصل کنید. با اینکار دیگر هیچ زحمتی برای شما نمی‌ماند. چرا که قالیشویی ادیب به شما کمک خواهد کرد.

۰۲۱-۴۷۰۴

www.adibcarpet.com

کارشناسان ماهری که در ادیب حضور دارند به راحتی می‌توانند در مورد انتخاب پارچه ضد بید متناسب با ابعاد فرش و همچنین نحوه نصب آن اطلاعات لازم را ارائه دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو