طراحیهای جدید گیاهان برای آوردن مدرینیته به خانه!

طراحیهای جدید گیاهان برای آوردن مدرینیته به خانه!


منبع: فوت و فن

176

1400/9/3

09:55


طراحیهای جدید گیاهان برای آوردن مدرینیته به خانه!

تا به حال به دور و بر خانه نگاهی انداخته اید و به این فکر کرده‌ اید چقدر از دکور آن خسته شده اید؟ یا پیش آمده که دلتان بخواهد فضا را تغییر دهید و تنوع داشته باشید؟ اگر پاسخ مثبت است با ما همراه باشید.

به هر دلیلی که از خانه‌تان خسته شده اید و با دیدن فضا احساس دلمردگی می‌کنید، ممکن است راه حل بسیار ساده باشد: گیاهان!

گیاهان برای مدرن کردن خانه راه و روشی خاص دارند و اضافه کردن آنها به خانه، هر فضایی را دگرگون می‌کند. به خصوص اگر آنها را به روش‌های جدید که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، دیزاین کنید.

چیدن گیاهان به این روش‌ها نه تنها به زندگی‌تان رنگ می‌بخشد، بلکه استایل خانه را هم تغییر می‌دهد.

۱- استند کوچک گیاه

اگر برای یک تغییر بزرگ آماده نیستید، با کوچکش که مشکلی ندارید؟ این استندهای کوچک بامزه هر فضایی را که درونش قرار بگیرند فورا زنده می‌کنند و دیزاین و ظاهر ساده‌شان آنها را برای خانه و اداره مناسب کرده است.

۲- استند مسی گیاه

یک گلدان خالی در خانه دارید که نمی‌دانید با آن چه کنید؟ کاری ندارد! درون آن خاک بریزید و گیاهی در آن بکارید، سپس یکی از این استندهای مسی را تهیه کنید و گلدان‌تان را درون آن قرار دهید. دیزاینی بهتر از این سراغ دارید؟

۳- آویز گیاهان هوازی

اشتباه نکنید، این گیاهان درون خاک کاشته نشده اند! این‌ها گیاهان هوازی هستند و تنها می‌توان آنها را درون گلدانی (بدون خاک) گذاشت و از در و دیوار خانه آویزان‌شان کرد. این گیاهان کوچک معلق هر خانه‌ای را خیال انگیز و رویایی می‌کنند. درست کردن این دیزاین تنها ۴۰ دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت. این را به خاطر داشته باشید که این دیزاین تنها برای گیاهان هوازی مناسب است و در مورد گیاهان معمولی، بعد از مدتی خاک و آب از زیر گلدان روان می‌شوند و خانه را کثیف می‌کنند.

۴- تراریوم

اگر گیاهان را دوست دارید اما حال و حوصله نگهداری از آنها را ندارید، پس این همان روشی است که مدت‌ها منتظرش بودید! این تراریوم‌های شیشه‌ای همان چیزی را که می‌خواهید به شما می‌دهند. ترایوم‌ها همان باغ‌های شیشه‌ای هستند که این روزها بسیار معروف و محبوب شده اند، شما هم می‌توانید به راحتی یکی از آنها را در خانه درست کنید. روش تهیه تراریوم در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

۵- آویزان کردن گلدان

دنبال راهی می‌گردید که کنار پنجره‌تان را زیبا کنید؟ به جای هر دکور دیگری بهتر نیست یک گلدان را از سقف کنار پنجره آویزان کنید؟ درست کردن این ایده بسیار آسان است و به کلی فضای خانه را تغییر می‌دهد و شاید برای پنجره آشپزخانه دلنشین تر باشد!

۶- باغچه ساکولنتی درون یک کاسه

ساکولنت‌ها یکی از بهترین گیاهانی هستند که می‌توان در درون خانه داشت. به خصوص برای افرادی که تاکنون گل و گیاه پرورش نداده اند و تازه کار هستند. این گیاهان نگهداری آسان و کشتن سختی دارند، به علاوه تنوع رنگی و شکلی آنها باعث می‌شود به گیاه دیگری نیاز نداشته باشید! درست کردن این کاسه ساکولنتی بسیار ساده است، درست مانند ساخت یک دیش گاردن. برای این کار کاسه‌ای زیبا انتخاب کنید. چد ساکولنت با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تهیه کنید. از این جای کار به بعد آسان است. تنها کار کاشت باقی می‌ماند! بهتر است به دیش گاردن‌تان قارچ کش هم بزنید. اگر دستورالعمل کامل ساخت دیش گاردن را می‌خواهید، آن را در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) جست و جو کنید.

۷- قفسه معلق!

یکی از چیزهای عالی در مورد گیاهان راه‌های زیادی است که می‌توانید آنها را دیزاین کنید و این قفسه معلق به راستی هیجان انگیز ترین آنها است. می‌دانید بهترین قسمت آن چیست؟ ساخت ساده آن! برای ساخت آن به یک صفحه چوبی، مقداری طناب نازک و چند گلدان گیاه نیاز دارید. تمام!

۸- گلدان ایستاده لاغر

سادگی و کوچکی این ایده، آن را به انتخابی عالی برای خانه‌هایی با فضای کم تبدیل می‌کند. البته افرادی که می‌خواهند دکوری کوچک داشته باشند هم می‌توانند از این ایده استفاده کنند. این گلدان را به هر فضایی که می‌خواهید اضافه کنید و تغییرات زیادی که پدید می‌آورد را ببینید!

۹- گلدان بتونی

چه کسی فکرش را می‌کرد بتوان با بتن چنین گلدان دوست داشتنی ساخت! درست است که این ایده نسبت به بقیه ایده‌ها تخصص بیشتری می‌خواهد، اما ساخت آن همچنان ساده بوده و با نگاه کردن به آن سختی‌های احتمالی که برای درست کردنش کشیده ایده را فراموش می‌کنید!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو