تور کیش و مشهد نوروز را از کی رزرو کنیم؟

منبع: فوت و فن

109

1400/9/8

08:19


تور کیش و مشهد نوروز را از کی رزرو کنیم؟

از میان انواع تورهای گردشگری بی‌شک تور کیش و مشهد نوروز جزو پرطرفدارترین تورها هستند که با توجه به زمان برگزاری آن‌ها باید به‌موقع اقدام به رزرو تور کنید.

امروزه تورهای مسافرتی از جمله تور مشهد و کیش نقش مهمی در صنعت گردشگری دارند؛ چراکه رزرو تور به‌معنای سفری از پیش تعیین شده است. آژانس‌های مسافرتی با برگزاری انواع متنوعی از تورها، این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند تا بدون دغدغه سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید. ضمن اینکه مجریان تورهای داخلی با تکیه بر دانش و تجربه خود در زمینه گردشگری، بهترین و مناسب‌ترین حالت ممکن سفر را در اختیارتان قرار می‌دهند. پکیج‌های تور این مزیت‌ را دارند که به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کنند؛ زیرا آژانس‌های مسافرتی همیشه هتل‌های با تخفیف را پیشنهاد می‌دهند یا از پروازهای چارتری استفاده می‌کنند که به کاهش هزینه‌ها می‌انجامد.

به این ترتیب، با وجود زندگی پرمشغله امروزی می‌توانید از این امکان نهایت استفاده را ببرید و با تورهای گردشگری نوروزی راهی مناطق تفریحی و مذهبی ایران شوید. با این وجود، اگر در زمان مناسب اقدام به خرید و رزرو تور مورد نظر خود نکنید، با محدودیت و اتمام ظرفیت مواجه خواهید شد که برنامه‌ریزی شما را به هم می‌زند. به همین دلیل، در ادامه این مقاله قصد داریم راجع به بهترین زمان رزرو تور کیش و مشهد در نوروز توضیحاتی ارائه کنیم.

تور نوروزی کیش

تعطیلات نوروز قطعا یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به کیش است. بی‌شک جزیره کیش در روزهای آغازین بهار با آب‌وهوای خنک و طبیعت زیبای خود، جذابیت زیادی برای گردشگران دارد.

از آنجا که تعطیلات نوروز اوج گردشگری در جزیره به حساب می‌آید، قیمت تور کیش بسیار بالا می‌رود و در مقایسه با سایر ایام سال گران‌تر می‌شود. بنابراین، اگر مشکلی با قیمت بالای تورهای نوروزی ندارید، سفر به کیش را از دست ندهید. دلیل اختلاف قیمت تورهای نوروزی مسلما ارتباط مستقیمی با افزایش قیمت بلیط رفت و برگشت هواپیما و هتل محل اقامت دارد. ضمن اینکه افزایش قیمت‌ها در مراکز خرید کیش نیز به چشم می‌خورد و برای خرید سوغات و خورد و خوراک باید هزینه بیشتری بپردازید.

بهترین زمان خرید تور کیش نوروزی، به زمان سفرتان بستگی دارد. اگر نیمه اول تعطیلات را برای سفر انتخاب می‌کنید، تور خود را باید از اواسط بهمن ماه و پیش از پرشدن ظرفیت‌ها بخرید. برای نیمه دوم تعطیلات این امکان برایتان وجود دارد که تور کیش را در هفته اول عید نوروز رزرو کنید. در صورتی که انتخاب شما گزینه دوم باشد، می‌توانید قیمت مناسب‌تری برای تور بپردازید؛ زیرا معمولا تورهای کیش نوروزی در هفته اول عید کاهش زیادی می‌یابند.

تورهای لحظه آخری کیش در زمان‌های خلوت و کم‌ترافیک سال به فروش می‌رسند و در نتیجه در تعطیلات رسمی، عید نوروز و آخر هفته‌ها نباید انتظار چنین تورهایی داشته باشید. بهترین زمان برای خرید تور لحظه آخری را می‌توان بعد از تعطیلات نوروز، روزهای اول هفته و اوایل خرداد تا اواسط شهریور (به‌دلیل گرمای بیش از حد جزیره کیش) دانست.

تور نوروزی مشهد

مشهد از جمله مقاصد گردشگری است که اغلب افراد دوست دارند، آن را بیش از یک بار در سال تجربه کنند. این شهر زیارتی به‌لطف وجود حرم مطهر امام رضا (ع) که انتخاب بسیاری از افراد برای لحظه سال تحویل به حساب می‌آید و جاذبه‌ها و مراکز خرید متعدد، جزو برنامه مسافران زیادی در ایام نوروز است.

با توجه به افزایش تقاضای سفر در ایام عید نوروز، تور مشهد اختلاف قیمت بسیار زیادی با سایر ایام سال پیدا می‌کند. این اختلاف قیمت فقط به تورها، بلیط هواپیما و هتل‌های محل اقامت خلاصه نمی‌شود و کلیه اجناس و سوغاتی‌ها و حتی خوردوخوراک تا حدودی افزایش قیمت دارند. برای خرید تورهای هوایی مشهد در نوروز باید از اسفند یا اواسط بهمن اقدام کنید و اگر به فکر خرید تور زمینی مشهد هستید، اواسط اسفند را برای این منظور در نظر بگیرید.

تورهای مشهد نوروزی با قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شوند که این موضوع به خدمات و امکانات تورها ارتباط دارد. به‌عنوان مثال، برخی آژانس‌های مسافرتی برای پکیج تور خود خدمات رزرو بلیط هواپیما، هتل، گشت شهری، بلیط تفریحات آبی و ترانسفر فرودگاهی را در نظر می‌گیرند و در مقابل، برخی مجریان تور فقط به رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما و هتل محل اقامت اکتفا می‌کنند که باعث می‌شود هزینه تورها با یکدیگر تفاوت داشته باشد. سفر هوایی مشهد شامل بلیط‌های چارتر و سیستمی می‌شود و سفر زمینی با قطار یا اتوبوس صورت می‌گیرد که انتخاب هر یک به سلیقه، بودجه و مدت‌زمان فراغت افراد برای سفر بستگی دارد.

برای اینکه در تعطیلات نوروز با هزینه کمتری به مشهد بروید، از هتل آپارتمان‌ها استفاده کنید و قید اقامت در هتل‌های لوکس را بزنید. علاوه بر این، هرچه هتل محل اقامت شما به حرم نزدیک‌تر باشد، هزینه آن بیشتر خواهد بود و بالعکس، هتل‌هایی که از حرم دورتر هستند، هزینه اقامتتان را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. ضمن اینکه تورهای چارتری نیز امکان سفری ارزان‌قیمت به مشهد را برایتان فراهم می‌کنند؛ گرچه در نوروز کمتر ارائه می‌شوند.

از آنجا که ظرفیت تور نوروزی مشهد، به‌خصوص در نیمه اول تعطیلات به‌سرعت تکمیل می‌شود، بعید به نظر می‌رسد که بتوانید در این روزها تور لحظه آخری پیدا کنید. با این حال، در نیمه دوم تعطیلات ممکن است ظرفیت تورها تکمیل نشود و برگزارکنندگان، تور مشهد را به‌صورت لحظه آخری در اختیار گردشگران قرار دهند.

در واقع، زمانی که پکیج تور آژانس‌های مسافرتی تکمیل نشده است و هواپیما، قطار یا هتلی جای خالی دارد، آن‌ها تور خود را با پایین‌ترین نرخ ممکن ارائه می‌کنند و از این نظر قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر تورها دارند. با این حال، شما باید در عرض یک یا دو روز خود را آماده سفر کنید و نمی‌توانید از مدت‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو