آشنایی با بهترین و معروف ترین مراکز خرید و پاساژهای مشهد

منبع: همگردی

4

1401/10/17

18:38


آشنایی با بهترین و معروف ترین مراکز خرید و پاساژهای مشهد

بیشتر مسافرانی که تور ارزان مشهد را رزرو می کنند، تنها به زیارت امام رضا و سایر مکان های دیدنی مشهد نمی روند. بلکه قسمتی از زمان سفر صرف بازار رفتن و خرید انواع سوغات می شود. مشهد که به عنوان دومین کلان شهر ایران شناخته می شود، یکی از مهم ترین مقاصد زیارتی و گردشگری کشور است. به همین دلیل است که این شهر مراکز خرید مدرن و خاص متعددی دارد تا پاسخگوی نیازهای تمامی اقشار باشد. در این مقاله از سفرمارکت قصد داریم بهترین مراکز خرید در مشهد را برای خرید سوغاتی و سایر اقلام به شما معرفی کنیم.

چرا در مشهد به خرید می رویم؟

بیشتر ما ایرانی ها حداقل یک بار هم که شده با قطار تهران مشهد به شهر مقصد سفر کرده ایم. شهر مشهد به غیر حرم امام رضا، نقاط گردشگری و سیاحتی متعددی دارد که بازدید از همه آنها زمان بر است. افراد به عنوان مسافر در مشهد علاوه بر بازدید از نقاط دیدنی به مراکز خرید هم مراجعه می کنند. به همین دلیل است که این مراکز خرید از مهم ترین جاذبه های شهر هستند. پیدا کردن بهترین مراکز خرید در این شهر مسلما کار دشواری است. در ادامه به ترتیب بهترین آنها را به شما معرفی می کنیم:

1. مرکز خرید الماس شرق

شما بلیط هواپیما مشهد را انتخاب کرده و به این شهر سفر خواهید کرد. چنانچه به دنبال مناسب ترین و مدرن ترین مرکز خرید در شهر مشهد هستید، حتما به مرکز خرید الماس شرق بروید. یکی از جذابیت های این مرکز خرید، معماری مدرن آن است. این مرکز خرید دارای شش طبقه است که در هر طبقه آن مرکز تفریحی، جاذبه های تماشایی، رستوران و کافی شاپ مدرن و سنتی و فروشگاه های برند لاکچری وجود دارد.

مرکز خرید الماس شرق به عنوان بزرگترین مجموعه تجاری مشهد شناخته می شود. این مرکز خرید در منطقه گردشگری سپاد قرار دارد. هر چیزی که در مسافرت به آن احتیاج دارید در این مرکز است. یکی از تماشایی ترین بخش های این الماس شرق، فواره جامپینگ است که در ورودی این مرکز خرید واقع شده است. این فواره حدود 30 دقیقه تصاویر و منظره های دیدنی را نشان می دهد.

رستوران ها و فودکورت های این مرکز خرید نیز متنوع است. به این ترتیب با مراجعه به الماس شرق، یک روز عالی و خاطره انگیز برای خود و خانوادتان رقم خواهید زد.

مرکز خرید الماس شرق

2. مرکز خرید آرمان

چنانچه شما علاقمند به خرید سوغات از مکانی بسیار مناسب که نزدیک حرم باشد هستید، به مرکز خرید آرمان بروید. یکی از بهترین ویژگی های این مکان نردیکی آن به حرم امام هشتم شیعیان و هتل در مشهد به نام آرمان است. در این مرکز خرید فوق العاده مرکز تفریحی، جاذبه های دیدنی، هایپرمارکت و فروشگاه های برند داخلی و خارجی وجود دارند. همچنین رستورا ن ها و کافی شاپ های گوناگونی برای استراحت شما هنگام خرید در آرمان وجود دارند.

یکی از مهم ترین ویژگی های این مرکز خرید این است که در مجاورت هتل آرمان قرار دارد. به این ترتیب مهمانان این هتل به راحتی به یک مرکز خرید مدرن و جذاب دسترسی دارند. در این مکان تمامی اقلام درخواستی شما با کیفیت های متنوع برای انواع سلیقه ها وجود دارند. همچنین شما با یک پیاده روی کوتاه، می توانید خود را از حرم به مرکز خرید آرمان برسانید.

3. مرکز خرید پروما

شما می توانید با بلیط هواپیما تهران مشهد به مشهد بروید و به این مرکز خرید مراجعه کنید. اگر به دنبال دسترسی به محصولات و خدمات مدرن و کیفیت بالا هستید، به مرکز خرید پروما مشهد مراجعه کنید. قیمت ها در این مرکز خرید متوسط رو به بالاست. شما می توانید در طبقه اول پروما به هایپرمارکت پروما مراجعه کنید تا هر نوع خرید مواد غذایی یا کالای الکترونیکی که در نظر دارید را انجام دهید. به علاوه در طبقات بالای این مرکز خرید انواع گوناگونی از فروشگاه ها به افراد خدمات ارائه می دهند. رستوران ها و کافی شاپ های داخلی و خارجی متعددی نیز در طبقات پروما خدمات رسانی می کنند.

در پروما علاوه بر هایپرمارکت و فروشگاه ها خرید کالا، شهربازی، بولینگ، بیلیارد و رستوران های متعددی وجود دارد. مرکز خرید پروما واقع در میدان جانبازان مشهد است. از ویژگی های بارز این مرکز خرید وجود فروشگاه های معتبر پوشاک مارک دار و با کیفیت است.

4. مرکز خرید وصال

به تازگی در منطقه گردشگری سپاد، مرکز خرید جدید به نام وصال راه اندازی شده است. این منطقه که بیشتر کاربرد تجاری دارد، از مناطق مهم گردشگری در تور مشهد محسوب می شود. به همین دلیل است که این مرکز خرید برای خرید روزمره می تواند گزینه خوبی باشد.

مرکز خرید وصال در منطقه گردشگری سپاد و نزدیکی سایر مراکز خرید قرار دارد. این مرکز خرید دقیقا در مجاورت مرکز الماس شرق واقع شده است. اکثر فروشگاه های وصال، فروشگاه های لوکس و برند های جهانی هستند، بنابراین قیمت ها رو به بالا هستند. البته با توجه به کیفیتی که دارند، بالا بودن قیمت اجناس معقولانه است. همیشه کیفیت بیشتر با هزینه بالاتر به دست می آید.

5. بازار رضا

بازار رضای مشهد، یکی از خاص ترین مراکز خرید این شهر است. می توان گفت این بازار به عنوان معروف ترین و قدیمی ترین مراکز خرید مشهد شناخته می شود. خوبی این بازار این است که در مجاورت حرم قرار دارد که تبدیل به قسمتی از فرهنگ مشهد شده است. معماری سنتی این بازار نظر بسیاری از مسافران را به خود جلب کرده است. قدیمی بودن و مدرن نبودن بافت بازار، باعث شده این بازار به عنوان یک جاذبه تاریخی بیشتر در نظر گرفته شود. زائران بعد از خرید بلیط چارتری مشهد و رسیدن به این شهر، به راحتی می توانند بعد از زیارت حرم، برای خرید سوغات با قیمت مناسب به این بازار مراجعه کنند. کالاهایی مانند زعفران، ادویه جات، نبات و دیگر سوغاتی های معروف مشهد با کیفیت بالا در این بازار به فروش می رسند.

بازار رضا

6. بازار فردوسی

بعد از بازار رضا، یکی دیگر از معروف ترین و مهم ترین بازارهای مشهد، بازار فرودسی است. در این بازار نیز انواع کالاها با قیمتی ارزان تر به فروش می رسد. قیمت ارزان این کالاها کیفیتشان را پایین نبرده، بنابراین کالاهای مورد نظر خود را باکیفیت بالا و قیمت ارزان خریداری می کنید. طیف گسترده از انواع پوشاک برای هر رده سنی و هر مناسبتی در بازار فردوسی به فروش می رسد. می توان گفت که بازار فردوسی، به عنوان قطب پوشاک مشهد شناخته می شود. لباس ها در این بازار به نسبت شهرهای بزرگ دیگری مثل تهران، خیلی ارزان تر است. اگر به دنبال بازاری شلوغ و معروف با قیمت های ارزان هستید، حتما به این مکان مراجعه کنید.

7. مرکز خرید خورشید

اگر به دنبال فروشگاه هایی هستید که علاوه بر فروش کالاهای برندهای جهانی نزدیک حرم باشد، به مرکز خرید خورشید مراجعه کنید. بیشتر فروشگاه های معروف برندهای جهانی در داخل این مرکز خرید خاص به افراد خدمات ارائه می دهند. بنابراین با خرید از مرکز خرید خورشید، می توانید پوشاک اورجینال و با کیفیت خریداری کنید.

کلام آخر

مشهد به عنوان نخستین شهر گردشگری مذهبی ایران شناخته می شود و جاهای دیدنی مشهد متعدد است. این شهر مقدس میزبان همه مسلمانان از هر کشوری است. زمانی که به مشهد رفتید، احتمالا به دنبال مکان هایی برای خرید سوغات خواهید رفت. اگر به دنبال فروشگاه های معتبر و با کیفیت هستید، حتما این مقاله از سفرمارکت را مطالعه کنید. با مراجعه به یکی از این مراکز خرید اوقات خوبی برای خود و خانواده خود رقم خواهید زد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو