معرفی بازی ایرانی موتوری ۲ | یک موتور سواری متفاوت

معرفی بازی ایرانی موتوری ۲ | یک موتور سواری متفاوت


منبع: فوت و فن

134

1400/9/17

11:07


معرفی بازی ایرانی موتوری ۲ | یک موتور سواری متفاوت

 
گلم‌گیمز پس از منتشر کردن عناوین هی تاکسی و سنتوری، قسمت دوم بازی موتوری را منتشر کرده است که تا به اینجا توانسته است نظر مثبت بسیاری از کاربران را جلب کند. در ادامه به معرفی و برسی این بازی می‌پردازیم.

 

180134-footofan_com

داستان بازی از آنجایی شروع می‌شود که مادر شخصیت اصلی بازی با او تماس می‌گیرد و از او میخواهد تا به رامسر آمده و او را به تهران برگرداند! شخصیت بازی که نمی‌خواهد این مسیر طولانی را طی کند و به نوعی سعی می‌کند آن را از سر خود باز کند با گرو کشی مادر خود و تهدید اینکه به همراه او به خواستگاری نمی‌آید روبه‌رو می‌شود، اینجاست که با موتور قراضه خود شروع به ویراژ دادن بین ماشین‌های شهر می‌کند تا هرچه زودتر به مادر خود برسد…
این بار موتوری با یک داستان جالب و متفاوت ظاهر شده است که بستر مناسبی را برای گیم‌پلی آن فراهم کرده است. بازی دارای چهار لوکیشن مختلف شامل تهران، جاده کرج و… تا محل مورد نظر یعنی رامسر است که هرکدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. با شروع بازی اولین چیزی که متوجه می‌شوید محیط و ظاهر یکسان تهران در موتوری با هی تاکسی است. درواقع همان خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های هی تاکسی با کمی تفاوت به موتوری آمده‌اند تا شروع کار با خاطرات هی تاکسی رقم بخورد! اما این تنها شباهت دو بازی نیست، تمامی شخصیت‌ها و کارکترهای موتوری درواقع همان کارکترهای هی تاکسی هستند و حتی ماشین‌های داخل خیابان‌ها نیز یکی هستند! اما بهرحال، تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. درحالیکه خیابان‌های هی تاکسی تنها شامل سه لاین می‌شد، در موتوری لاین چهارمی که درواقع پیاده‌رو است نیز اضافه شده و به شما این اجازه را می‌دهد تا در مواقع نیاز برای فرار از دست ترافیک موجود در خیابان‌ها به خلوتی پیا‌ده‌رو پناه ببرید! در موتوری دیگر خبری از اصطکاک موتور و نیاز به تعمیر کردن آن‌ها نیست، که همین امر با وجود اینکه جذابیت‌های ظاهری خاصی داشت یکی از دردسرهای عجیب هی تاکسی محسوب می‌شد. یکی از مکانیزم‌های مشابه این دو بازی نیز قابلیت سوار کردن مسافر است، به این شکل که برخی از شخصیت‌های بازی در گوشه کنار خیابان وایساده‌اند و شما بدون نیاز به ترمز کردن و تنها با قرار گرفتن در لاین مورد نظر آن‌هارا سوار می‌کنید و خودشان در محل مورد نظر از موتور پایین می‌پرند و پول شما را پرداخت می‌کنند. اما هدف در موتوری چیست؟ بنظر می‌رسد دیگر با یک بازی رکوردی طرف نیستیم، بلکه با پیش روی در بازی از کیلومتراژ تعیین شده برای رسیدن به رامسر که چیزی حدود ۲۷۰ کیلومتر است کاسته می‌شود و به همین روال است که شما وارد محیط‌های جدید می‌شوید. برای مثال بعد از طی کردن ده کیلومتر کم کم تابلو‌های نشان دهنده نزدیک شدن به جاده کرج پدیدار می‌شوند که پس از رسیدن به جاده کرج، بازی وارد فاز دوم خود می‌شود، یعنی جایی که تازه با ویژگی‌های موتوری ۲ آشنا می‌شوید.

180133-footofan_com

همانطور که گفته شد هر لوکیشن بازی دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود است، جاده کرج با طراحی کاملا متفاوتی نسبت به تهران ظاهر می‌شود که از این تغیرات تنها محدود به ظاهر نیست بلکه گیم‌پلی آن نیز تغییرات متفاوتی را در بر می‌گیرد. در جاده کرج دیگر خبری از کوچه‌های خیابان شهر نیست، بلکه هفت لاین رفت و برگشت برای جابجا شدن وجود دارد که حضور در لاین‌ ماشین‌های برگشتی سختی کار را دو چندان می‌کند. جاده کرج بصورت کلی شلو‌غ‌تر است و به همین خاطر پیش‌روی در آن بسیار سخت‌تر خواهد بود. به همین دلیل است که مقدار سکه‌هایی که می‌توانید در این بخش کسب کنید بیشتر از بخش تهران خواهد بود.
در هنگام بررسی گیم‌پلی بازی اشاره‌ای به برخی از طراحی‌های گرافیکی بازی نیز کردیم. بجز محیط تهران که مشابه هی تاکسی‌ است، بقیه محیط‌ها متفاوت و جدید هستند و هریک طراحی مشابه با واقعیت خود دارند. درکل می‌توان سابقه استدیو گلیم گیمز را در زمینه گرافیکی بسیار موفق حساب کرد چرا که طراحی هنری هر یک از بازی‌های این استودیو بسیار خاص و متفاوت است و همین امر یکی از برگ‌برنده‌های عناوین این استودیو برای رقابت با دیگر عناوین است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد موتوری دو نسبت به بقیه عناوین موجود قابلیت‌های شخصی‌سازی آن است که به شما اجازه می‌دهد علاوه بر رنگ موتور خود، مدل مو و ریش، پیراهن، شلوار و کفش خود را نیز خریداری کرده و به انتخاب خود ست کنید. برای اولین بار نیز شاهد اضافه شدن قابلیت خرید اقساطی به بازی هستیم که به بازیکن اجازه می‌دهد با پیش‌پرداخت یک چهارم از پول کلی جنس مورد نظر، هر ۱۰ بار بازی کردن نیز قسمتی از پول باقی مانده را بصورت قسط پرداخت کنید. البته نکته جالب درخصوص این قابلیت این است که پرداخت قسط‌های وسیله خریداری شده با شش درصد سود بیشتر انجام می‌شود و اگر طی یک زمان مشخص اقدام به پرداخت اقساط خود نکنید، وسیله خریداری شده پس گرفته می‌شود.

180132-footofan_com

صداگذاری و موسیقی بازی همانند هی تاکسی بی نقص است. آهنگ‌های زیادی با تم قدیمی در بازی وجود دارند که می‌توانید هرکدام را خواستید انتخاب کنید. همچنین صداگذاری نیز با همان دیالوگ‌های طنز و با لحن خاص خود صورت گرفته است که مطمئنا یکی از دلایل جذابیت بازی محسوب می‌شود.
بطور کلی می‌توان موتوری دو را یک عنوان موفق درمیان بازی‌های ایرانی دانست که در اوایل عرضه با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو بود، اما شاهد آن بودیم که پس از منتشر شدن اولین آپدیت بسیاری از مشکلات رفع شدند و پیشروی در بازی امکان‌پذیرتر شد. با وجود منتشر شدن آپدیت و رفع بسیاری از باگ‌ها، هنوز شاهد وجود برخی از آن‌ها مانند زمین خوردن بی دلیل از روی موتور، رد شدن اتومبیل‌ها از داخل هم و… هستیم که امیدواریم درآینده با آپدیت‌های بیشتر برطرف شود. اگر شما یکی از افرادی هستید که با عناوین گلیم گیمز آشنایی دارید، نیازی به معرفی و پیشنهاد دادن موتوری دو نیست اما اگر تاکنون فرصت تجربه آن‌ها را نداشته‌اید، موتوری دو یک فرصت مناسب برای وارد شدن به دنیای جالب این بازی‌هاست. شما می‌توانید این بازی را بازار دانلود کنید.

BAZAAR

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو