راهنمای سفر و بازدید از تایلند با تور خارجی

منبع: فوت و فن

149

1400/9/18

13:14


سفر به تایلند در کرونا

پس از ماه‌ها محدودیت‌های شدید سفر به دلیل همه‌گیری COVID-19، تایلند با کاهش برخی محدودیت‌های سفر و شرایط قرنطینه و اجازه دادن به گردشگران عادی برای ورود به این کشور، آماده بازگشت به حالت عادی است. دولت برنامه های Sandbox را معرفی کرده است که به مسافران واکسینه شده اجازه می دهد بدون قرنطینه با تور خارجی وارد کشور شوند.

راهنمای سفر به پوکت تایلند

خلیج‌های دنج جزیره با سواحل زیبای سفید برفی که توسط آب‌های آبی نافذ دریای آندامان شسته شده‌اند، کوه‌های مرتفعی که با رنگ‌های زمردی شاخ و برگ‌ها رنگ آمیزی شده‌اند و دامنه‌های جنگل‌های استوایی را در بر می‌گیرند، منظره‌ای کاملاً بت‌آور ایجاد می‌کنند. پوکت مکانی است که مردم در آن زندگی می‌کنند، کار می‌کنند و از تعطیلات راحت لذت می‌برند، یادآور مزارع برنج آراسته، مزارع مصنوعی از درختان نارگیل و استراحتگاه‌های مدرن است که در سراسر ساحل آن گسترده شده‌اند. .

چندین ساحل در پوکت وجود دارد. اینکه کدام یک را انتخاب کنید به سلیقه و توانایی شما بستگی دارد. این جزیره موج سواران و غواصان، عاشقان گلف و اسب سواری را به خود جذب می کند. علاقه مندان به تاریخ، فرهنگ و مذهب آسیای جنوب شرقی نیز حوصله این جزیره را نخواهند داشت، زیرا این جزیره گذشته ای غنی دارد که جاذبه های تاریخی و مذهبی آن گواه این موضوع است.

گردشگران پوکت را دوست دارند و برای فرصتی برای تفریح، از نمایش های مختلف دیدن می کنند – فولکلور، فوق مدرن و آنهایی که بسیار تند هستند. و بدون رفتن به رستوران‌ها و کافه‌هایی که در آن‌ها می‌توانید غذاهای اصیل عالی را که توسط بهترین سرآشپزهای محلی تهیه شده‌اند بچشید، حتی یک روز هم از یک خبره واقعی استراحت در پوکت کامل نمی‌شود.

استراحتگاه ها و سواحل پوکت

تفرجگاه های اصلی جزیره پوکت پاتونگ، کارون و کاتا هستند که در ساحل غربی آن واقع شده اند. سواحل عالی و مجهز هستند، اما در فصل های توریستی بسیاری از آنها شلوغ و بیش از حد پر سر و صدا هستند. برای کسانی که قدردان آرامش هستند، بهتر است به سواحل شمالی بروند، جایی که هنوز می توان گوشه های خلوت را پیدا کرد. زیباترین سواحل بکر نیز در پارک های ملی پوکت قرار دارند.

همه سواحل این جزیره عمومی هستند، اما دسترسی به برخی از آنها دشوار است: در مراکز تفریحی، منطقه ساحلی که مسیر دریا از طریق آن می گذرد، با هتل هایی متراکم ساخته شده است که قلمرو آنها گاهی اوقات فقط برای آنها قابل دسترسی است.

همه عاشقان شنا باید بدانند که امواج در سواحل پوکت بسیار بلند است. آنها به ساحل می روند و پس از آن به دریا می روند. به عنوان شناگر تنها در صورتی به دریا بروید که پرچم سبزی بر فراز ساحل در اهتزاز باشد.

محبوب ترین استراحتگاه جزیره، پاتونگ، در ۱۵ کیلومتری شهر پوکت واقع شده است. این شهر به خاطر سواحل شیب‌دار باشکوهش با شن‌های ریز درخشان در زیر نور خورشید، که در امتداد ساحل خلیجی دنج به طول ۲.۵ کیلومتر کشیده شده‌اند، شناخته شده است. دوستداران زندگی اجتماعی و شبانه دوست دارند اینجا بمانند. تعداد زیادی هتل در پاتونگ وجود دارد، انواع رستوران ها و کلوپ های شبانه

ساحل معروف ترین استراحتگاه پوکت که با درختان نخل مرزبندی شده است، توسط خیابانی به نام جاده بنگلا به دو قسمت تقسیم شده است. در انتهای قسمت جنوبی ساحل رودخانه ای وجود دارد که قایق های سنتی دم بلند تایلندی که تایلندی ها آن را ریا هانگ یائو می نامند در اسکله ها لنگر انداخته اند. گردشگران دوست دارند با این کشتی های عجیب و غریب به سواحل همسایه سفر کنند. قایق هایی که گردشگران را از کشتی های دریایی تحویل می دهند نیز به اسکله رودخانه لنگر انداخته اند

گردشگران تور تایلند ترجیح می دهند در قسمت شمالی منطقه ساحلی پاتونگ شنا کنند و در زیر نور آفتاب غرق شوند. در ساحل کابین دوش، توالت، نقاط اجاره ای برای صندلی های آفتابگیر و تخت های آفتابگیر وجود دارد. اجاره یک جفت تخت آفتابی و یک چتر برای شما ۲۰۰ بات هزینه دارد، اما همیشه جایی در ساحل وجود دارد که بتوانید روی یک حوله یا تشک بنشینید.

نمای دیدنی از سواحل پوکت

نمای دیدنی از سواحل پوکت

 پاتونگ نمی‌تواند به مکان‌های خوبی برای غواصی ببالد، اما فرصتی برای ستفریحات وجود دارد. موج سواران در فصل باران های موسمی به اینجا می آیند. با این حال، امواج در اینجا معمولا کم و طولانی هستند و بیشتر برای مبتدیان شنا و فعالیت های آبی مناسب هستند.

یک پارک زوربینگ در دو دقیقه از ساحل واقع شده است. در اینجا می توانید با غلتیدن از بالای تپه در یک بادکنک بزرگ بادی، از آن لذت ببرید. در هنگام فرود، متوجه خواهید شد که سقوط آزاد به چه معناست،طول مسیر ۱۹۰ متر است که طولانی ترین مسیر در پوکت است. این سرگرمی برای کودکان از سن ۶ سال نیز در دسترس است. به هر حال، استراحت با بچه ها در سرگرمی درخشان پاتونگ کاملاً امکان پذیر است. سواحل اینجا مسطح است، در مراکز خرید مناطق ویژه کودکان با جاذبه ها وجود دارد. بهترین ساحل محلی برای تعطیلات خانوادگی لوما است، یک پارک سایه دار کوچک در مجاورت آن است که در آن یک زمین بازی رایگان وجود دارد. تمام خانواده علاقه مند به رفتن به گالری خرید Banana Walk هستند، جایی که می توانید مینی گلف را در زمین بازی در فضای باز با منظره ای باشکوه از دریا بازی کنید.

در شمال پاتونگ یک نوار سه کیلومتری از ساحل استراحتگاه کارون امتداد دارد. بخشی از قلمرو ساحلی، که Karon Nui نام دارد، توسط مجموعه هتل مجلل Le Meridien Phuket Beach Resort اشغال شده است، و در امتداد به اصطلاح ساحل بزرگ، مناطقی با صندلی های آفتابگیر، چترها، کافه ها، غرفه های فروش غذاهای ساده تایلندی وجود دارد.

هتل مریدین بیچ ریزورت

هتل مریدین بیچ ریزورت

 هتل های تایلند

ایلند شگفت انگیزترین کشور در شرق آسیا است. تایلند مسافران پرشماری را از سراسر جهان به خود جذب می کند. از سواحل شنی سفید رنگ در جنوب تایلند گرفته، تا صخره های مرجانی و کوهستان، جنگل های شمال این کشور. در سال های اخیر باتوجه به حضور گردشگران پرشمار در تایلند امروزه انواع اقامت گاه ها و هتل ها در نقاط مختلف این کشور دیده می شوند. از هتل های خوب تایلند میتوان به هتل دوآنجیت، هتل ایندرا ریجینت تایلند و هتل هتل ای وان و هتل بایوک اسکای و هتل رویال کلیف اشاره کرد. این هتل ها و دیگر هتل های شهر بسته به امکاناتی که برای مسافران فراهم می کنند دارای قیمت های متفاوتی هستند

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو