شاهکار ترنر به قیمت ۳۰/۳ میلیون پوند فروخته شد

منبع: فوت و فن

156

1400/9/20

09:09


شاهکار ترنر به قیمت ۳۰/۳ میلیون پوند فروخته شد

 
ساتبی گفت "دورنمای رم، از کوه آونتین" (Rome, From Mount Aventine) یکی از آخرین آثار بزرگ  ترنر که در مجموعه خصوصی قرار داشت، یکی از آخرین شاهکارهای تاریخ است و امشب یک رکورد بزرگ را برای این هنرمند ثبت کرد.

"دورنمای رم، از کوه آونتین"، به قیمت ۳۰٫۳ میلیون پوند به فروش رسید. این اثر همراه با حق بیمه خریدار، ۱۵ تا ۲۰ میلیون پوند برآورد شده بود. سخنگوی ساتبی گفت "نتیجه نشان می‌دهد این بالاترین قیمت برای هنرمند انگلیسی از قرن بیست تا به امرئز است که در حراج به فروش می‌رسد." چهار خریدار برای این اثر به رقابت پرداختند و قیمت را بالا بردند. تا اینکه توسط یکی از آن‌ها به مرکز خرید لندن تلفن زده و اثر خریداری شد.

حراج با حضور بسیاری از علاقمندان ترنر و هم‌زمان با نمایشی در نمایشگاه تیت بریتانیا و فیلم "مایک لی" (Mike Leigh) با بازی "تیموتی اسپال" (Timothy Spall) در نقش ترنر شروع شد. نقاشی در سال ۱۸۳۵ زمانی که  ترنر ۶۱ سال داشت کشیده شده و در سال بعد در آکادمی سلطنتی به نمایش گذاشته شد و این اثر به عنوان یکی از دستاوردهای عالی هنرمند به حساب می‌آید و یکی از مشخصات مهم آن منظره رم است که در تابلو به خوبی دیده می‌شود.

مکان نقاشی تا فروش امروز، تنها یک بار در سال ۱۸۷۸ تغییر کرده است، زمانی که توسط ارل پنجم رزبری، نخست وزیر به دست آورده شد. از آن زمان اثر در مجموعه رزبری دست نخورده باقی مانده است. در سال ۱۸۳۶، مورنینگ پست عنوان کرد "این کار فراتر از ستایش است یکی از تصاویر شگفت انگیز است که توسط تخیل آقای ترنر نقاشی شده است".

یاسمن فراهانی فرد
 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو