رونمایی از نسخه خودران هیوندای یونیک (Ioniq) در نمایشگاه لس‌آنجلس

رونمایی از نسخه خودران هیوندای یونیک (Ioniq) در نمایشگاه لس‌آنجلس


منبع: فوت و فن

110

1400/9/20

09:09


رونمایی از نسخه خودران هیوندای یونیک (Ioniq) در نمایشگاه لس‌آنجلس

شاید در نگاه اول به این اتومبیل کانسپت، تفاوتی میان اتومبیل یونیک استاندارد و این یونیک نبینید؛ اما این یونیک خودران است.

از نظر ظاهری تفاوت زیادی میان مدل استاندارد یونیک (Ioniq) و این اتومبیل کانسپت وجود ندارد؛ اما اتومبیل یونیک خودران را می‌توان از طریق اجزای پیشرفته LiDAR که به سپر جلو اضافه شده، تشخیص داد. همچنین این یونیک از یک گریل پوشیده در جلو و طوقه‌هایی متفاوت بهره می‌برد که نشان می‌دهند این نسخه کاملاً الکتریکی است.

hyundai-4

یونیک خودران از یک سری سیستم‌های خودران از جمله کروز کنترل هوشمند، دستیار حفظ لاین و البته فناوری LiDAR بهره می‌برد. همچنین این اتومبیل مجهز به سه دوربین است که می‌تواند نزدیکی عابران پیاده، علائم روی جاده و سیگنال‌های ترافیک را شناسایی کند. علاوه بر این آنتن جی‌پی‌اس این اتومبیل موقعیت تمام وسایل نقلیه را روی داده‌های نقشه باکیفیت هیوندای مشخص می‌کند.

به عبارت دیگر، این وسیله نقلیه تمام کنترل‌های خودران را با سیستم‌های موجود ادغام می‌کند تا تغییری بی‌نقص از حالت فعال را به حالت خودران فراهم آورد.

hyundai-3

یونیک الکتریکی هنوز وارد آمریکا نشده؛ اما شرکت هیوندای تصمیم ندارد این هاچ‌بک سایز متوسط را بیرون از آمریکا نگه دارد. اگرچه هنوز معلوم نیست چه زمانی یونیک خودران برای فروش آماده خواهد شد؛ اما شرکت هیوندای در حال حاضر در حال تست سه مدل یونیک و دو توسان فیول سل خودران در مرکز تحقیق و توسعه خود در کره جنوبی است.

hyundai-2

hyundai-1

hyundai

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو