راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد برای کلاهبرداری

منبع: برترین ها

100

1400/9/23

07:33


اعضای این باند، افرادی که شبیه معتادان بودند را می‌ربودند

همشهری: 3 مرد با تاسیس یک کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز، نقشه عجیبی برای کلاهبرداری کشیدند. آنها در پارک‌ها و پاتوق‌های معتادان پرسه می‌زدند و افرادی که احتمال می‌رفت اعتیاد دارند را ربوده و به کمپ می‌بردند تا از خانواده‌هایشان پول بگیرند.

راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد برای کلاهبرداری

چند روز قبل مردی به اداره پلیس رفت و گفت به دام 3مأمور قلابی افتاده است. وی توضیح داد: برای هواخوری به پارکی در نزدیکی خانه‌ام رفته بودم. بعد از کمی پیاده‌روی، روی نیمکت نشسته بودم که 3نفر وارد پارک شدند. هوا تاریک شده بود و به‌جز من 2نفر دیگر هم در پارک بودند. مردان ناشناس دستبند و تجهیزات پلیسی داشتند و گفتند که مأمور هستند. از ما خواستند با آنها به کلانتری برویم. هرچه من و آن دونفر دیگر به آنها اصرار کردیم که خلافی مرتکب نشده‌ایم، قبول نکردند و گفتند باید برای تحقیق همراه‌شان به کلانتری برویم.

او ادامه داد: آنها با تهدید ما را سوار بر یک خودروی پژو405 کرده و راه افتادند، اما به‌جای رفتن به اداره پلیس، به یک کمپ ترک اعتیاد رفتند. با خودم گفتم حتما آنها مأمور جمع‌آوری معتادان هستند و برای همین التماس کردم که مرا رها کنند. به آنها گفتم معتاد نیستم و حتی لب به سیگار هم نمی‌زنم. مرا کتک زدند و با زور قصد داشتند به داخل کمپ ببرند که فکری به ذهنم رسید. در آن لحظه پیشنهاد پول به آنها دادم و گفتم مبلغ 300هزار تومان و انگشتر طلایم را به آنها می‌دهم تا رهایم کنند.

مأموران قلابی وقتی اسم پول و طلا را شنیدند وسوسه شدند و با گرفتن آنها اجازه دادند بروم، اما تهدید کردند که اگر چیزی به کسی بگویم و شکایت کنم، هر طوری شده مرا گیر انداخته و به قتل می‌رسانند.
با شنیدن حرف‌هایشان شکی برایم باقی نماند که آنها مأمور قلابی هستند و آن کمپ نیز یک کمپ غیرمجاز است و برای نجات افرادی که همراه من به آنجا منتقل شده بودند، تصمیم گرفتم شکایت کنم.

شروع تحقیقات

با شکایت این مرد، پرونده‌ای تشکیل شد و با دستور قاضی رحیم دشتبان، بازپرس جنایی تهران، گروهی از مأموران پلیس راهی کمپ مورد نظر شدند. داخل کمپ، عده‌ای که ظاهرا معتاد بودند نگهداری می‌شدند و 3مرد آنجا را اداره می‌کردند. مأموران از مسئولان کمپ درخواست مجوز کردند اما آنها هیچ مجوزی نداشتند. همه‌‌چیز کاملا مشکوک به‌نظر می‌رسید. مأموران به سراغ معتادانی رفتند که در آنجا نگهداری می‌شدند. دست‌کم 3نفر از کسانی که در آنجا زندانی بودند می‌گفتند که معتاد نیستند و حتی سیگار هم نمی‌کشند.

آدم‌ربایی برای کلاهبرداری

هر 3مسئول کمپ غیرمجاز بازداشت شدند و تحقیق از افرادی که در آنجا زندانی بودند ادامه یافت. همه آنها می‌گفتند که ابتدا 3مرد که خود را مأمور کلانتری معرفی کرده بودند، سراغ آنها رفته و با تهدید به این کمپ منتقل کرده بودند، سپس با خانواده‌هایشان تماس گرفته و برای درمان اعتیادشان از آنها پول گرفته بودند.

یکی از افراد زندانی در کمپ گفت: من چند روزی است که بی‌دلیل در اینجا گروگان گرفته شده‌ام؛ در حالی ‌که اعتیاد به مواد‌مخدر ندارم. روزی که مرا با تهدید به اینجا آوردند، هرچه به آنها گفتم معتاد نیستم گوش‌شان به حرف‌هایم بدهکار نبود و اهمیتی نمی‌دادند. وقتی وارد کمپ شدیم، پول‌ها و ساعت گران‌قیمتم را سرقت کردند و دیگر پس ندادند. آنها با خانواده‌ام تماس گرفتند و با معرفی خود به‌عنوان مأمور پلیس و این ادعا که من در طرح جمع‌آوری معتادان دستگیر شده و در کمپ بستری شده‌ام، یک‌میلیون و 500هزار تومان به‌عنوان هزینه نگهداری و درمان دریافت کردند. حالا هم آبرویم نزد خانواده‌ام رفته و هم اینکه آنها بی‌آنکه متوجه شوند، در دام کلاهبرداران گرفتار شده‌اند.

علاوه بر این مرد، افراد دیگر نیز مدعی بودند که پس از انتقال به کمپ علاوه بر سرقت اموال‌شان، از خانواده‌هایشان نیز کلاهبرداری شده است. با این اطلاعات، تمامی افراد زندانی در کمپ غیرمجاز آزاد شدند و 3متهم دستگیرشده پس از انتقال به دادسرا اعتراف کردند که تحت عنوان مامور، افرادی که ظاهرشان شبیه معتادان بود را ربوده و پس از انتقال به کمپ از خانواده‌هایشان کلاهبرداری می‌کردند.متهمان با قرار قانونی بازداشت شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی تمامی شاکیان این پرونده ادامه دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو