بهترین کارگردانان تاریخ سینما – بخش اول

بهترین کارگردانان تاریخ سینما – بخش اول


منبع: فوت و فن

152

1400/9/26

10:06


بهترین کارگردانان تاریخ سینما – بخش اول

سینما، یکی از دوست‌داشتنی رسانه‌های سرگرمی بوده است. در تاریخ سینما، فیلم‌های بسیار مشهور و نمادینی ساخته‌ شده‌اند. برخی از این فیلم‌ها، توسط کارگردانانی بسیار برجسته کارگردانی شده‌اند. در وب سایت رنکر، فهرستی از برترین کارگردانان تاریخ سینما به انتخاب طرفداران منتشر شده است.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین کارگردانان تاریخ سینما را به شما معرفی کنیم.

۱۰- کریستوفر نولان

Christopher Nolan

Christopher Nolan

یکی از کارگردان امروزی و بسیار محبوب، کریستوفر نولان (Christopher Nolan) است. این کارگردان، کار خود را با پروژه‌های کوچک اما با داستانی بسیار پیچیده شروع کرد. یکی از آثار ابتدایی او، فیلم یادگاری (Memento) است. این فیلم با داستان پیچیده و گیج‌کننده خودش، اثری جذاب و تماشایی و همچنین متفاوت محسوب می‌شود. در ادامه، این کارگردان بسیار بزرگ‌تر شد و کارگردانی مجموعه‌های بزرگی را در دست گرفت. از جمله این مجموعه‌های بزرگ می‌توان به سه‌گانه بسیار محبوب و پر طرفدار شوالیه تاریکی (The Dark Knight) اشاره کرد که او، کارگردان آن‌ها را در دست داشته است. پس از این سه‌گانه، نولان به سراغ فیلم‌های تامل‌برانگیز، پر از هیجان و علمی-تخیلی رفت که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم پرستیژ (The Prestige)، فیلم تلقین (Inception) و فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar) اشاره کرد.

۹- اورسن ولز

Orson Welles

Orson Welles

کارگردان فقید اورسن ولز (Orson Welles)، یکی از قابل توجه‌ترین کارگردانان سینما به شمار می‌رود. در طی دوران حرفه‌ای خودش، ولز در آثار مختلفی از جمله فیلم، تئاتر و رادیو فعالیت داشته است. اولین فیلمی که او کارگردانی کرده است، فیلم شهروند کین (Citizen Kane) است. فیلم شهروند کین، اثری برجسته به شمار می‌رود که او علاوه بر کارگردانی، در آن بازی کرده و تولید آن را در دست داشته است. فیلم شهروند کین مداوم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما انتخاب می‌شود و از همین رو، اورسن ولز یکی از بهترین کارگردانان سینما محسوب می‌شود. با وجود اینکه این فیلم، اولین فیلم او به شمار می‌رود اما او برای آن، نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. او همچنین برای کارگردانی فیلم نشانی از شر (Touch of Evil) شناخته می‌شود.

۸- برادران کوئن

The Coen Brothers

The Coen Brothers

برادران کوئن (The Coen Brothers)، از جمله کارگردانان مدرن به شمار می‌روند که فیلم‌های برجسته‌ای در ژانرهای مختلف ساخته‌اند. آن‌ها فیلم‌های خود را به صورت مشترک، نوشته، تولید و کارگردانی می‌کنند. با این حال، آن‌ها گاهی اوقات تنها نویسندگی فیلم‌نامه فیلم‌ها را در دست داشته‌اند. علاوه بر این، گاهی اوقات آن‌ها به صورت انفرادی فعالیت کرده‌اند. جوئل و ایتان کوئن، کارگردانی فیلم کمدی و تلخ لبوفسکی بزرگ (The Big Lebowski) را در کارنامه خود دارند. آن‌ها همچنین فیلم وسترن شهامت واقعی (True Grit) را کارگردانی کرده‌اند. آن‌ها فیلم‌های زیادی در طیف‌های مختلف را کارگردانی کرده‌اند و این واقعا تاثیرگذار است. علاوه بر این، آن‌ها در برخی از فیلم‌های خود، چندین ژانر را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند. فیلم درام، جنایی و تیره جایی برای پیرمردها نیست (No Country for Old Men) به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های قرن محسوب می‌شود و با بازی بازیگرانی فوق‌العاده بوده است را برادران کوئن کارگردانی کرده‌اند.

۷- کوئنتین تارانتینو

Quentin Tarantino

Quentin Tarantino

یکی از کارگردان مدرن و امروزی هالیوود، کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) است. این کارگردان، با ترکیب موضوعات دشوار با هنر مبالغه، شهرتی برای خودش بدست آورده است. همانند کریستوفر نولان، کوئنتین تارانتینو نیز اغلب اوقات از چندین بازیگر برجسته برای هر پروژه خود استفاده می‌کند. از جمله اولین پروژه‌هایی که کوئنتین تارانتینو سکان کارگردانی آن را در دست داشته، فیلم سگ‌های انباری (Reservoir Dogs) است. این فیلم موفق شده تا هیجان جنایی، فاجعه‌آمیز و تنش‌زا را به خوبی به مخاطبان منتقل نماید. او پس از اینکه چندین فیلم ساخته است، موفق شده تا سبک خاص خود در کارگردانی را به مخاطبان بشناساند و کارگردانی متفاوت و متمایز در هالیوود به شمار برود. کوئنتین تارانتینو دو فیلم بیل را بکش (Kill Bill) را ساخته است. او همچنین فیلم حرامزاده‌های لعنتی (Inglorious Basterds) و فیلم جنگوی زنجیر گسسته (Django Unchained) را کارگردانی کرده است. این آثار، از جمله به یادماندنی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما به شمار می‌روند و باعث شدند تا کارنامه هنری تارانتینو واقعا پر بار به نظر برسد.

۶- فرانسیس فورد کوپولا

Francis Ford Coppola

Francis Ford Coppola

فرانسیس فورد کوپولا (Francis Ford Coppola) از جمله کارگردانان بسیار برجسته در تاریخ سینما به شمار می‌رود. او به همراه کارگردانانی همچون مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) به عنوان مسئول اوج ژانر درام و جنایی گنگستری شناخته می‌شود. فرانسیس فورد کوپولا احتمالا به عنوان کارگردانی شناخته می‌شود که موفق شده تا برخی از بهترین فیلم‌های گنگستری سینما را بسازد. فیلم پدرخوانده (The Godfather) و فیلم پدرخوانده ۲ (The Godfather Part II) در کل به عنوان دو تا از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته می‌شوند. دومین فیلم پدرخوانده از برخی جهات بسیار قابل توجه است. این فیلم، از جمله دنباله‌های بسیار نادر در تاریخ سینما محسوب می‌شود که موفق شده تا حتی از فیلم اول، موفق‌تر و تحسین‌شده‌تر باشد. دو فیلم پدرخوانده با بازی بسیار جذاب و فوق‌العاده از مارلون براندو (Marlon Brando) همراه شده است. این فیلم‌ها همچنین باعث شدند تا حرفه بازیگری ال پاچینو (Al Pacino) پیشرفت کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو