آیا علایم امیکرون با دیگر انواع کرونا فرق دارد؟

56

1400/9/29

12:30


آیا علایم امیکرون با دیگر انواع کرونا فرق دارد؟

سلامت نیوز:به گفته دکتر گویا ، رئیس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت به شبکه خبر، علایم این سویه از کرونا با نوع قبلی فرقی ندارد اما جالب است بدانید سویه امیکرون جوانان را بیشتر درگیر می‌کند. همچنین وی معتقد است افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند هم امکان دارد به سویه امیکرون مبتلا شوند و مصونیتی از این بابت ندارند و چه بسا بیشتر هم مبتلا شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،به گفته محققان، با وجودی که واریانت امیکرون کرونا ۷۰ برابر سریع‌تر از گونه دلتا در مجاری تنفسی تکثیر می‌شود، اما سرعت تکثیر آن در ریه ۱۰ برابر کمتر از واریانت اولیه کرونا ست. تکثیر سریع‌‌تر امیکرون در مجاری تنفسی اگرچه منجر به انتقال سریع‌تر می‌شود، اما ابتلای خفیف‌تری را به دنبال دارد. این در حالی است که کرونای امیکرون به‌سرعت در حال گسترش در دنیاست و تقریبا به ۹۰ کشور از جمله ایران رسیده است.

سوالی که وجود دارد این است که آیا علایم این سویه کرونا با قبلی‌ها فرق دارد؟ به گفته سازمان بهداشت جهانی، امیکرون همان علایم شناخته‌شده کرونا را دارد:سرفه مستمر، تب، از دست رفتن حس بویایی و چشایی اما به گفته پژوهشگران و پزشکان، امیکرون برای بیماران «بیشتر شبیه یک سرماخوردگی سخت» است. در بریتانیا برخی یافته ها می‌گویند پنج علامت شایع امیکرون عبارت بوده‌اند از:آبریزش بینی، سردرد، خستگی خفیف تا شدید، عطسه و گلودرد.تشخیص قطعی کرونا از هر نوع که باشد، بر اساس آزمایش است نه علایم بالینی. در برخی افراد علامت ممکن است یا ظاهر نشود یا خیلی خفیف باشد اما همین افراد می‌توانند دیگران را مبتلا کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو