قبل انقلاب برنج نبود؟ حالا الان بگویید چه کنیم

منبع: برترین ها

169

1400/11/27

09:55


حسینی‌کیا، نماینده سنقر طی روزهای گذشته حرف‌هایی زده که خبرساز شده، جناب نماینده گفته که قبل انقلاب سالی یک بار برنج می‌خوردیم و از تلفن خبری نبود. گفته که طرف می‌رفت سربازی و تا دو سال از او خبری نداشتیم.

برترین‌ها: حسینی‌کیا، نماینده سنقر طی روزهای گذشته حرف‌هایی زده که خبرساز شده، جناب نماینده گفته که قبل انقلاب سالی یک بار برنج می‌خوردیم و از تلفن خبری نبود. گفته که طرف می‌رفت سربازی و تا دو سال از او خبری نداشتیم.شاید برای جناب نماینده و خیلی‌ها همین بوده اما آیا می‌شود یک وضعیت را تعمیم داد و نتیجه‌گیری کلی کرد؟ و اصلا این که اگر آن وضعیت خوب بود که ملت به خیابان نمی‌آمدند و انقلاب نمی‌کردند؟

قبل انقلاب برنج نبود؟ حالا الان بگویید چه کنیم

از همه‌ی این‌ها گذشته مطرح کردن این صحبت‌ها در شرایط فعلی چه حکمی دارد؟ این روزها که در فصل سرما مردم نیاز بیشتری به شلغم و خوراکی‌هایی از این دست دارند، حتی شلغم هم کمیاب و گران شده. قصه‌ی سیب‌زمینی که اشک‌درآر است، یک روز کیلویی بیست هزار تومان، یک روز پانزده هزار تومان...یعنی آن خانواده‌ای که حتی توان خرید یک کیلو برنج را هم ندارد، حالا باید قید غذای سابقا ارزانی چون سیب‌زمینی را هم بزند. اینجا که تونل زمان من و تو نیست آقای حسینی‌کیا، اصلا اف بر آن گذشته‌ای که سالی یک بار برنج می‌خوردید، برای حالا چاره‌ای کنید!

از طرفی چپ و راست توصیه می‌شود که بدن‌هایتان را تقویت کنید، نوروز، کرونا شما را خواهد کشت، عیدتان عزاست و این‌ها و از طرفی یک آناناس، دویست هزار تومان! مسافرت نروید، پنج تا پنج تا ماسک بزنید، اما از گرسنگی بمیرید! چون شلغم نیست، سیب‌زمینی گران است، آناناس فوق گران است.

قبل انقلاب برنج نبود؟ حالا الان بگویید چه کنیم

آن گذشته‌های ننگین را که خب تاریخ تکلیفش را روشن کرد، الان اگر اشکالی ندارد شما کاری کنید که ما زیر پتوهای گلبافتمان، حرف‌های قشنگ بخوانیم، ضعف نکنیم، گوشت سر سفره‌هامان باشد، والا ۱۶سال است که از زیر پتو خبر مذاکره می‌خوانیم، مذاکره، یک ماه دو ماه سه ماه... شانزده سال یک عمر است برادر عزیز. اصلا الان که اینترنت تقریبا قطع شده، بیا شما این پتو و گوشی را هم از ما بگیر، برنج‌ها هم همه برای شما، شلغم را فقط به ما برگردان برادر، بله، شلغم!

آزاده مختاری نوشت: در شرایطی که قیمت کالاهای اولیه معیشت مردم،گرانی نجومی دارد چنین جملات چه معنایی دارد! قیمت برنج و گوشت و مرغ و ... را میدانند؟ از ورشکستگی های اقتصادی بخش خصوصی و ورشکستگی اقتصادی خانوارهای قشر متوسط خبر دارند؟ میدانند فقرا نابودتر شده اند؟ راه حل ندارید، حداقل ساکت شوید.

کاربری در این باره نوشت: جواد حسینی‌کیا، نماینده مجلس گفته قبل از انقلاب سالی یکبار برنج می‌خوردند!
مرکز تحقیقات برنج میزان تولید برنج در دهه ۵۰ را یک میلیون و ۴۰ هزار تن اعلام کرده و میزان واردات برنج در آن سال‌ها حدود ۳۰۰هزار تن بوده است. جمعیت کشور در آن سال‌ها حدود ۳۳ میلیون نفر بوده و سرانه مصرف برنج در آن سال‌ها حدود ۳۹.۵ کیلوگرم بوده. هم اکنون تولید برنج حدود ۲.۲ میلیون تن و میزان واردات برنج حدود یک میلیون تن است. سرانه مصرف برنج برای هر نفر تقریبا به ۳۸.۵ تا ۳۹ کیلوگرم می‌رسد.

قبل انقلاب برنج نبود؟ حالا الان بگویید چه کنیم

کاربر دیگر نوشت: سخنان ایشان درست است و همگی از پدربزرگها و افراد مسن اطرافمان چنین روایتهایی را شنیده ایم.
اما چیزی که ایشان فراموش می کند وضعیت سایر نقاط جهان تا نیم قرن پیش است. اینکه امارات و عربستان و ترکیه تا نیم قرن پیش در چه وضعیتی بود و الان در چه وضعیتی است؟  ایشان کاش چند فیلم سینمای ایتالیا و ژاپن در دهه پنجاه و شصت میلادی را تماشا میکرد و وضعیت آنروز و امروز آن کشورها را هم مقایسه می کرد.‌ ایشان کاش حداقل فیلم معروف «دزد دوچرخه» و وضعیت ایتالیای امروز را می دید..

دیگری نوشت: اگر از افرادی که در سال ۱۳۵۵ برنج خوردند بپرسید متوجه می‌شوید که شرایط مردم بسیار بهتر بود. حسینی‌کیا نفهمیده که افرادی که در ۱۳۵۵ برنج خوردند هنوز زنده هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو