چگونه با استرس کرونا مقابله کنیم؟

116

1400/11/27

19:26


همه گیری کرونا باعث ایجاد ترس و وحشت عمومی از این ویروس در بین مردم شده است که این ترس در بسیاری از موارد باعث اختلال در زندگی افراد می شود. تحقیقات نشان می دهد که ارتباط با احساسات خود راه خوبی برای مقابله با استرس کووید ۱۹ است.

چگونه با استرس کرونا مقابله کنیم؟

به گزارش بهداشت نیوز، تجربه احساساتی مانند غم، ترس، تنهایی و اضطراب در طول همه گیری طبیعی است. با این حال، افرادی که از نظر روانی انعطاف پذیر هستند، در مواجهه با این شرایط بهتر عمل می کنند. انعطاف پذیری به معنای پذیرفتن احساسات، پذیرش آنها و انجام هر اقدامی ممکن است.

به گفته محققان، ادامه دادن به انجام هر کاری که برای شما مهم است، حتی اگر به شکل اصلاح شده باشد، کلید کاهش استرس محسوب می شود. به عنوان مثال، افرادی که در این مطالعه با یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود تماس گرفتند تا در مورد آن صحبت کنند، استرس کمتری نسبت به افرادی که آن را کنار گذاشته و در موردش چیزی نگفتند، تجربه کردند.

دکتر امیلی کروسکا (Emily Kroska) از پژوهشگران این پروژه پژوهشی در باره مساله فوق اظهار داشت: هدف این است که سعی کنیم با حفظ ارتباط با احساسات و یافتن راه‌های خلاقانه برای حفظ یا ایجاد روابط با افراد یا فعالیت‌ هایی که برایشان مهم است، به مردم کمک کنیم تا انعطاف ‌پذیرتر شوند. افرادی که این کار را انجام می دهند معمولاً به اندازه کسانی که این کار را نمی کنند مضطرب یا پریشان نیست.

این پروژه تحقیقاتی، ۴۸۵ نفر در ایالات متحده آمریکا که مشکلاتی را به دلیل بیماری همه گیر کرونا تجربه می کردند مورد بررسی قرار داد، دکتر کروسکا در این رابطه تاکید کرد، اساساً، ما می ‌خواستیم در مورد انواع سختی‌ هایی که مردم به دلیل کووید ۱۹ با آن‌ ها مواجه شدند، با خبر شویم. بنابراین متوجه شدیم که در طول همه گیری کرونا، همه افراد با درجاتی از ناملایمات مواجه شده اند که بسیار غم انگیز اما قابل انتظار است.

شرکت کنندگان احساسات فیزیکی مانند عرق کردن و ترس و همچنین مشکلاتی را در پرداخت اجاره، تهیه مواد غذایی و زندگی جدا از عزیزانشان گزارش کردند. این مطالعه نشان داد که اگر افراد انعطاف‌ پذیری روانی از خود نشان دهند، استرس کمتری را تجربه می ‌کنند. این توانایی باز بودن و آگاهی از احساسات و نحوه تأثیر آنها بر اعمال است.

دکتر کروسکا در ادامه توضیحاتش افزود: اگر در تلاش برای صحبت با خانواده خود به جای دیدار حضوری، از ارتباط از راه دور استفاده می کنید ممکن است همیشه از این موضوع عصبانی شده و فکر کنید این مساله بد است، بنابراین شرایط پیش آمده باعث می شود ناراحتی بیشتری احساس کنید. 

دکتر کروسکا معتقد است توانایی انطباق با شرایط جدید کلید اصلی مبارزه با استرس کرونا است. مردم نمی خواهند مضطرب شوند، اما در طول همه گیری کووید ۱۹ همواره نگران و مضطرب بودند. انعطاف پذیر بودن و ادامه دادن به انجام کارهایی که برای شما مهم است حتی در این مواقع سخت اهمیت داشته و منجر به بهتر شدن شرایط روحی شما می شود.

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله متابولیسم سلولی (Contextual Behavioral Science) منتشر شده و قابل دسترس است. 

منبع: سیناپرس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو