سریال‌های مشابه سریال Hawkeye که باید دید – بخش اول

سریال‌های مشابه سریال Hawkeye که باید دید – بخش اول


منبع: فوت و فن

150

1400/11/29

07:28


سریال‌های مشابه سریال Hawkeye که باید دید – بخش اول

در سال ۲۰۲۱ میلادی، مارول به با عرضه سریال هاکای (Hawkeye) روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس، هدیه کریسمسی خوبی به مخاطبان و طرفداران خود داده بود. این سریال با بازی جرمی رنر (Jeremy Renner) در نقش کلینت بارتون است که یک تیرانداز بسیار ماهر و عضو اصلی انتقام‌جویان و یک قاتل سریالی سابق است.

اتفاقات سریال هاکای، حدود یک سال پس از اتفاقات فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) رخ می‌دهد؛ این سریال، یک داستان کلاسیک کریسمسی در قالب یک ماجراجویی ابرقهرمانی است. در این سریال، کلینت مجبور است تا با عواقب کارهای خود به عنوان رونین روبه‌رو شود و با گروه‌های گنگستری خطرناکی مقابله کند.

همه این‌ها در حالی است که او باید خود را برای تعطیلات کریسمس به خانواده‌اش برساند. برای انجام این کار، او با یک تیرانداز ماهر و جوان به نام کیت بیشاپ با بازی هیلی استاینفلد (Hailee Steinfeld) همکاری می‌کند.

از جمله دیگر بازیگرانی که در این سریال حضور دارند می‌توان ورا فارمیگا (Vera Farmiga)،‌ تونی دالتون (Tony Dalton)، فرا فی (Fra Fee)،‌ برایان دارسی جیمز (Brian d’Arcy James)،‌ الکس پانوویچ (Aleks Paunovic)،‌ پیوتر آدامشیک (Piotr Adamczyk)،‌ لیندا کاردلینی (Linda Cardellini)،‌ سایمون کالو (Simon Callow)، آلاکوآ کاکس (Alaqua Cox)، ژان مک‌کلارنون (Zahn McClarnon) و فلورنس پیو (Florence Pugh) را نام برد.

سریال هاکای توسط جاناتان ایگلا (Jonathan Igla) خلق شده و شامل ۶ قسمت است که در ماه نوامبر و دسامبر سال گذشته میلادی روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس پخش شده‌اند. این سریال با داستان سرگرم‌کننده و لذت‌بخش خود، موفق شده تا تعطیلات کریسمس خوبی را برای بسیاری از طرفداران به ارمغان بیاورد. اگر از این سریال لذت برده‌اید و به دنبال تماشای سریالی مشابه آن هستید، در ادامه همراه با ما باشید.

سریال فالکون و سرباز زمستانی 

(The Falcon and the Winter Soldier)

(The Falcon and the Winter Soldier)

جدا از سریال هاکای، سرویس آنلاین دیزنی پلاس در سال گذشته میلادی، چندین سریال دیگر از دنیای سینمایی مارول را پخش کرده بود. سریال فالکون و سرباز زمستانی، از جمله این سریال‌ها به شمار می‌رود. این سریال که یک مینی سریال ۶ قسمتی است، بیشتر روی جاسوسی و از این دست موارد تمرکز دارد.

بر خلاف سریال هاکای، سریال فالکون و سرباز زمستانی پیرامون یک تهدید و توطئه جهانی، جاسوسی و البته، کارهای ابرقهرمانی است. این سریال که اتفاقات پس از فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی را دنبال می‌کند، سم ویلسون با بازی آنتونی مک‌کی (Anthony Mackie) و باکی بارنز با بازی سباستین استن (Sebastian Stan) را دنبال می‌کند که با مرگ استیو راجرز با بازی کریس ایوانز (Chris Evans) سروکار دارند. آمریکا به دنبال آن است تا یک کاپیتان آمریکای جدید انتخاب کنند و در همین حین، سم و باکی به دنبال متوقف کردن یک گروه رادیکال جدید هستند. این سریال، پیش‌درآمدی برای اتفاقات فیلم کاپیتان آمریکا ۴ (Captain America 4) به شمار می‌رود.

سریال ارو 

(Arrow)

(Arrow)

شخصیت گرین ارو از دنیای دی‌سی و شخصیت هاکای از دنیای مارول، بسیار شبیه به هم هستند که برای مقابله با دشمنان خود، از تیر و کمان بهره می‌گیرند. از همین رو، اگر از سریال هاکای لذت برده‌اید، پس حتما باید سریال ارو محصول شبکه سی دبلیو را تماشا کنید.

سریال ارو با بازی استیون امل (Stephen Amell) در نقش اصلی است و هشت فصل از آن پخش شده و یکی از محبوب‌ترین سریال‌های ابرقهرمانی دهه گذشته میلادی به شمار می‌رود. سریال ارو در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار در شبکه سی دبلیو پخش شد و پخش آن تا سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه داشت. این سریال توسط گرگ بارلانتی (Greg Berlanti)، مارک گوگنهایم (Marc Guggenheim)، اندرو کریسبرگ (Andrew Kreisberg) ساخته و توسعه داده شده است.

این سریال، داستان ماجراجویی‌های الیور کوئین را دنبال می‌کند که یک میلیاردر جوان است که پس از اینکه برای حدود پنج سال در یک جزیره متروکه زندگی کرده، به شهر خود باز می‎‌گردد. او از مهارت‌هایی که در این جزیره بدست آورده، بهره می‌گیرد و سعی می‌کند تا از کسانی که این شهر را به فساد کشیده‌اند، انتقام بگیرد. در همین مسیر، بیننده برخی از گجت‌های ابرقهرمانی و اکشن‌های خوبی را مشاهده می‌کند.

سریال دردویل 

(Daredevil)

(Daredevil)

اگر سریال هاکای را دیده باشید، مطمئنا متوجه ارتباط آن با سریال دردویل شده‌اید. شخصیت اصلی شرور سریال هاکای، کسی نیست جز ویلسون فیسک ملقب به کینگ‌پین. نقش این شخصیت را همانند سریال دردویل، وینست دونفریو (Vincent D’Onofrio) به تصویر کشیده است. کینگ‌پین، شخصیت شرور اصلی سریال دردویل بوده است.

علاوه بر اینکه در این سریال، شخصیت کینگ‌پین به نمایش در آمده، در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) نیز مت مورداک ملقب به دردویل با بازی چارلی کاکس (Charlie Cox) به تصویر کشیده است. حضور چارلی کاکس در این فیلم بسیار کوتاه بوده اما مطمئنا او در آینده دنیای سینمایی مارول، نقشی مهم خواهد داشت.

از میان تمام سریال‌های مارولی که توسط نتفلیکس ساخته و پخش شده‌اند، سریال دردویل، محبوب‌ترین سریال بوده و دارای طرفداران بسیار زیادی بوده است. این سریال، داستان ماجراجویی‌های مت مورداک را دنبال می‌کند که یک وکیل کور است که دارای توانایی برجسته‌ای است. مت از این قدرت‌ها و مهارت‌های خود در مبارزه استفاده می‌کند تا به محافظ هلز کیچن شهر نیویورک تبدیل شود.

سریال دردویل توسط درو گودارد (Drew Goddard) ساخته شده و با بازی چارلی کاکس، دبورا ان وول (Deborah Ann Woll)، الدن هنسون (Elden Henson)، جان برنتال (Jon Bernthal)، الودی یانگ (Élodie Yung)، روزاریو داوسون (Rosario Dawson) و وینسنت دونفریو در نقش‌های اصلی است. این سریال برای سه فصل از سریال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ میلادی پخش شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو