با انجام دادن این کارها همیشه جوان بمانید

با انجام دادن این کارها همیشه جوان بمانید


منبع: نیک شو

36

1401/7/5

18:36


با انجام دادن این کارها همیشه جوان بمانید

با انجام دادن این کارها همیشه جوان بمانید 

هرچنــد از این موضوع متنفرید، امـا پس از 25 ســالگی پوســت شمـا شروع بــه نشان دادن اولین علائم پــیری مـی کنــد. بــا اینکه از این واقعیت نمـی توانــید فرار کنــید، امـا بــا تغییر سبک زنــدگی و مراقبت از پوســت مـی توانــید زمـان را بــه عقب برگردانــید. در این مطلب چنــد ترفنــد ضد پــیری آمـاده شـده که کمک مـی کنــد پوســت شمـا رونــد پــیری را کنــدتر طی کنــد.

 

فعالیت بدنی داشته باشد 

از جمله دلایل اصلی پیر شدن پوست و از بین رفتن حالت کشسانی به خاطر کم شدن تولید کلاژن است از همین رو به فعالیت بدنی نیاز پیدا می کنید چون با ورزش گردش خون شما بیشتر می شود و این باعث می شود که پروتین سازی مثل کلاژن بیشتر شود و پوست جوان بماند

 

به مقدار مناسب و کافی بخوابید

هنگامی که به اندازه کافی استراحت نکنید و نخوابید در بدن شما هورمون استرس به نام کورتیزول آزاد می شود که می تواند آسیب بسیار زیادی به پوست شما بزند. و باعث پف کردن چشمهای شما شود روزانه حداقل هشت ساعت بخوابید.

با انجام دادن این کارها همیشه جوان بمانید

مصرف قند را خیلی کم کنید

ممکن است از این حقیقت آگاه نباشید که بدن شما ب مواد کربوهیدرات را پس از تجزیه به صورت قند درمی آورد که سطح انسولین خون را بالا می برد و التهاب ایجاد می کند و سبب تولید آنزیم هایی می شود که کلاژن را از بین می برد و پوست را پیر می کند.

 

محافظت در مقابل نور خورشید

افتاب و آفتاب سوختگی هم موجب پیری در پوست می شود اشعه های نور خورشید دارای فرابنفش هستند که انتی اکسیدانهای طبیعی پوست را تخریب می کنند و ژنتیک پوست را خراب می کند و کشسانی پوست را از بین می برد.

 

با انجام دادن این کارها همیشه جوان بمانید

نوشیدن آب بر سلامتی تاثیری شگرف دارد

با انجام دادن این کارها همیشه جوان بمانید

ماسک های میوه ایی تاثیرات متفاوتی دارند

شست‌وشوی صورت قبل خواب

تحقیقات نشان داده است که شستن صورت قبل از خواب بسیار مهم است ، تمام آلودگی های موجود در طول روز را قبل از خواب شبانه باید بشورید تا پوست زیبا داشته باشید.

 

زیرا مواد آرایشی و آلودگی ها باعث بسته شدن منافذ پوست می شود و پوست نمی تواند نفس بکشد بنابراین هر شب قبل خواب پوست خود را با یک شوینده خوب بشورید تا پوست شما نفس بکشد. و صبح ها هم صورت خود را با آب ولرم بشورید و بعد از مرطوب کننده ای با آبرسان قوی استفاده کنید.

با انجام دادن این کارها همیشه جوان بمانید

از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید

استرس خود را کنترل کنید

متاسفانه این روزا زندگی به قدری سخت می گذرد که همه مردم در استرس به سر می برند،استرس باعث انواع بیماری های مختلف می شود پس بیاییم سعی کنیم استرس را از خود دور کنیم و آرامش را در آغوش بگیریم.

 

در واقع استرس و اضطراب باعث افزایش ترشح هورمون کورتیزول می شود و پوست کلاژن خوبی تولید نمی کند و به دنبال آن قرمزی و تورم را به همراه دارد و در نهایت ممکن است منجر به آکنه شود.سعی کنید همیشه ورزش کنید و هر روز صبح تکنیک های یوگارو تمرین کنید و غذاهایی با آنتی اکسیدان بالا مصرف کنید.

با انجام دادن این کارها همیشه جوان بمانید

شب بیداری دشمن درجه یک سلامتی

 

از کرم هایی حاوی رتینوئید مصرف کنید

در واقع رتینوئید از مشتقات ویتامین A می باشد و باعث می شود پوست کلاژن تولید کند و لکه های قهوه ای از روی پوست محو شوند .اگر شما به مدت سه ماه هر شب از این کرم رتینوئید استفاده کنید تاثیر آن را واقعا احساس می کنید.

امگا 3 مصرف کنید

سعی کنید ماهی مصرف کنید اگر ماهی در دسترس نیست از قرص ماهی که همان امگا 3 است استفاده کنید زیرا چربی بسیار مفیدی است و باعث استحکام و نرمی پوست شما می شود و برای افرادی که از خشکی پوست رنج می برند بسیار مفید است.

با انجام دادن این کارها همیشه جوان بمانید

قرص ماهی (امگا 3 ) مصرف کنید

 

برای زیبا شدن سیگار را ترک کنید

سعی کنید سیگار نکشید زیرا mmps آنزیم موجود در سیگار باعث از بین بردن کلاژن های موجود در پوست می شود .و کم کم پوست دچار چین و چروک می شود اگر می خواهید همیشه پوستی شاداب و زیبا داشته باشید سیگار را ترک کنید.

 

کرم لایه بردار را فراموش نکنید

سعی کنید در ماه حدود چند بار از کرم های لایه بردار استفاده کنید زیرا این کرم های آلودگی ها و سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست می تواند کلاژن تولید کند ، و باعث می شود همیشه پوست زیبا و شادابی داشته باشید.

 

صورت خود را هر روز ماساژ دهید

اگر شما وقت بزارید و صورت خود را ماساژ دهید بهترین کمک به خودتان است  زیرا این کار باعث می شود پوست شما ورزش کند و در سطح پوست کلاژن تولید شود و در واقع یک لیفتیک به حساب می آید و این واقعا در طول زمان احساس می کنید پوستی شفاف و بدون چروکی دارید.

 

 

به این مطلب چند ستاره امتیاز میدید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو