چطور بهترین قرص کلاژن خارجی را انتخاب کنیم؟

منبع: آرگا

42

1401/7/6

21:30


کلاژن یکی از فراوان ترین ساختار پروتئینی در بدن است. این ماده نقش های متفاوتی به عهده دارد که از آن جمله می توان به حفظ ساختار پوست و کمک به لخته شدن خون، اشاره کرد. در سال های اخیر از این ماده در ساخت مکمل های غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.

چطور بهترین قرص کلاژن خارجی را انتخاب کنیم؟

کلاژن به صورت طبیعی در بدن ساخته می شود و نقش مؤثری را در ترمیم بافت و درخشش پوست دارد؛ اما با بالا رفتن سن، مقدار آن کاهش یافته که همین امر موجب بروز چین و چروک بر روی پوست می شود. این ماده برای استحکام استخوان ها، تاندون ها و رباط های بدن نیز مفید است. در این مقاله درباره کلاژن، فواید و عوارض آن، بهترین قرص های کلاژن خارجی و انواع کلاژن صحبت خواهد شد.

کلاژن چیست؟

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن انسان است که یک سوم پروتئین های بدن را تشکیل می دهد. این ماده یکی اجزای مهم و سازنده استخوان ها، ماهیچه ها، پوست و تاندون ها می باشد. بافت کلاژن به صورت مولکول های به هم چسبیده است که فیبرهای نازک و بلندی را تشکیل می دهند و به پوست و عضلات حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری می بخشند.

عوامل مختلفی نظیر افزایش سن، رژیم غذایی نامناسب، ژنتیک، عوامل محیطی، آلودگی، مصرف بیش از اندازه شیرینی و قند، استعمال دخانیات و … موجب تجزیه و از بین رفتن کلاژن می شوند. اگر می خواهید درباره کلاژن و خواص آن بیشتر بدانید، توصیه می کنیم مقاله کلاژن چیست و چه فوایدی برای بدن و پوست دارد؟ را مطالعه کنید.

فواید کلاژن برای پوست

کلاژن فواید بسیار زیادی برای پوست دارد که در ادامه به برخی از این فواید پرداخته خواهد شد:

  • جوانسازی و سلامت پوست
  • ترمیم و بازسازی پوست
  • درمان چین و چروک و پیشگیری از ایجاد آنها
  • افزایش توده عضلانی
  • بهبودآرتروز
  • کاهش درد مفاصل و غضروف ها
  • جوانسازی و سلامت پوست
  • کاهش فشار خون
  • افزایش انعطاف مفاصل
  • قابلیت ارتجاعی تاندون ها و رباط ها

عوارض کلاژن

در حال حاضر داده های منسجم و قابل اطمینانی در رابطه با عوارض جانبی مصرف قرص کلاژن و مکمل های حاوی این پروتئین طبیعی پوست وجود ندارد. با این حال نشانه هایی در برخی از موارد دیده شده که با مصرف مکمل های باکیفیت و معتبر می توان از آنها اجتناب کرد. احساس سنگینی و سوزش سر دل یا طعم ناخوشایند این محصولات از جمله همین موارد است که از فردی به فرد دیگر متغیر می باشد.

بهترین قرص کلاژن خارجی

در چند سال اخیر مصرف مکمل های حاوی کلاژن افزایش یافته است. اکثر این مکمل ها هیدرولیز می شوند؛ به این معنا که مولکول کلاژن شکسته شده و جذب آن برای بدن آسان تر می شود. علاوه بر این مکمل ها مواد غذایی متنوعی مانند مایع استخوانی دارای این پروتئین هستند که با مصرف آنها می توان میزان کلاژن بدن را افزایش داد، که در ادامه به بررسی بهترین قرص های کلاژن می پردازیم.

فیرمینگ کمپلکس اینفینیت فوراور

چطور بهترین قرص کلاژن خارجی را انتخاب کنیم؟

فیرمینگ کمپلکس اینیفینت فوراور از جمله محصولات تولید شده توسط شرکت فوراور لیوینگ امریکا است. بر خلاف بسیاری از اقدامات زیبایی پوست نظیر تزریق ژل و بوتاکس، این مکمل کلاژن، با بهره گیری از خواص ترکیبات طبیعی تولید شده و تاثیری ماندگار روی زیبایی و سلامت شما می گذارد. به گفته مصرف کنندگان این محصول، مصرف منظم قرص کلاژن فوراور، پوست شما را از هرگونه تزریق ژل و بوتاکس بی نیاز کرده و میزان کلاژن مورد نیاز بدن را به بهترین نحو ممکن تامین می کند.

مکمل پودری کلاژن  Care of Collagen

مکمل کلاژن Care of Collagen به شکل پودری، گزینه ای مناسب برای افرادی است که می خواهند از کلاژن در کنار آبمیوه، سالاد و یا شیک خود استفاده کنند. ذکر این نکته الزامی است که در این مکمل از هیچ شیرین کننده مصنوعی یا ترکیب شیمیایی استفاده نشده و صرفا از کلاژن هیدرولیز شده گاو به شکل خوراکی استفاده شده است.

کپسول هیالورون سائور پلاس کلاژن و بیوتین یوروویتال

در کپسول هیالورون سائور پلاس کلاژن و بیوتین یوروویتال، علاوه بر کلاژن هیدرولیز شده، هیالورونیک اسید، ویتامین C و بیوتین نیز وجود دارد. پیشگیری از ایجاد چروک‌های پوستی، بهبود آبرسانی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، استحکام ناخن، کمک به حفظ سلامت پوست و مو و تقویت سیستم ایمنی از مزایای مصرف این کپسول است.

قرص کلاژن  Reserveage Ultra Collagen Booster

قرص کلاژن Reserveage Ultra Collagen Booster از مواد مغذی همچون کلاژن هیدرولیزه شده، اسید هیالورونیک و کندرویتین سولفات فرموله شده و آنتی اکسیدان های مشتق شده از میوه وسبزیجات تشکیل شده است. همچنین این مکمل فاقد گلوتن و ترکیبات لبنی حساسیت زا می باشد که به همین علت به یکی از بهترین قرص های مکمل کلاژن، بعد از فیرمینگ کمپلکس اینیفینت فوراور تبدیل شده است.

مکمل کلاژن  Healthy Origins

قرص کلاژن Healthy Origins در مقایسه با سایر مکمل های نام برده شده، کلاژن کمتری دارد. در عوض، خواص آن تنها محدود به جوانسازی و زیبایی پوست و مو نشده و بخش بزرگی از خواص آن با تقویت اندام های حرکتی در ارتباط است. ماده موثر قرص کلاژن Healthy Origins از جناغ سینه مرغ گرفته شده و تاثیر فراوانی در بهبود درد مفاصل داشته است. این کپسول در کنار بهبود وضعیت پوست و جوانسازی، به تحرک بهتر و افزایش انعطاف پذیری بدن نیز کمک می کند.

اگر می خواهید با مکمل های کلاژن ساز بیشتری آشنا شوید می توانید مقاله بهترین قرص مکمل ساز پوست را مطالعه کنید.

انواع کلاژن پوست

چطور بهترین قرص کلاژن خارجی را انتخاب کنیم؟

حداقل شانزده نوع کلاژن وجود دارد که چهار نوع آن برای سلامت اندام های مختلف بدن مفید هستند.

  1. کلاژن نوع اول: این کلاژن بیشتر در گوشت گاو وجود دارد و برای سلامت پوست، استخوان ها، تاندون ها، مفاصل، بافت های همبند و دندان ها مؤثر هستند.
  2. کلاژن نوع دوم: این نوع کلاژن در گوشت مرغ به وفور وجود دارد و تأثیر زیادی بر غضروف های الاستیک و استحکام مفاصل دارد. این کلاژن موجب کاهش درد مفاصل و انعطاف پذیری آنها می شود.
  3. کلاژن نوع سوم: ساختار عضلات، اندام ها و عروق بدن وابسته به این کلاژن است.
  4. کلاژن نوع چهارم: این کلاژن در لایه های پوست وجود دارد و به دفع رادیکال های آزاد و سلامت پوست کمک شایانی می کند.

چه مواد غذایی کلاژن دارند؟

مصرف کلاژن را می توانید به راحتی وارد برنامه غذایی خود کنید. بافت پیوندی همه پستانداران از این پروتئین تشکیل شده است، بنابراین مصرف گوشت گاو، مرغ و ماهی را فراموش نکنید. سوپ یا آبگوشت حاوی مایع استخوانی انتخاب بسیار مناسبی برای تامین این ماده در بدن می باشد. علاوه بر این ویتامین C، به تولید طبیعی کلاژن در بدن کمک شایانی می کند.

چه کسانی نمی توانند از قرص های کلاژن ساز استفاده کنند؟

به بعضی از افراد استفاده از قرص های کلاژن ساز توصیه نمی شود که این اشخاص عبارتند از:

زنان باردار و شیرده

از آنجا که کلاژن و محصولات کلاژن ساز موجب افزایش اثر هورمون کلسی تونین در بدن شده و کلسیم خون را کاهش می دهند در نتیجه مصرف این محصول به زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

بیماران گوارشی

همان طور که گفتیم مصرف این قرص ها به ندرت باعث ناراحتی های گوارشی می شود. بنابراین چنانچه مستعد مشکلات گوارشی هستید، بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

بیماران با سابقه حساسیت پوستی

به طور کلی این افراد بهتر است قبل از مصرف از پزشک خود مشورت بگیرند تا از تشدید حساسیت های پوستی خود جلوگیری کنند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو