لزوم تحلیل ترندها در جامعه طراحان لباس و تولید محتوا به روایت منصور تیرگر

28

1401/7/18

13:17


منصور تیرگر، فعال حوزه مد و لباس و تولیدکننده پوشاک می‌گوید برندها باید به طراحان لباسی که توانایی تحلیل ترندهای جهانی و تولید محتوا در حوزه مد دارند، اعتماد کنند.

لزوم تحلیل ترندها در جامعه طراحان لباس و تولید محتوا به روایت منصور تیرگر

گروه مد و لباس هنرآنلاین: منصور تیرگر، مدیر عامل برند گالوس و تولیدکننده پوشاک درباره لزوم پیش‌بینی ترندهای جهانی در حوزه مد و لباس به هنرآنلاین گفت: به‌طورکلی در عرصه مد جهانی، چرخه‌هایی وجود دارد که در هر مرحله، از معرفی کانسپت‌ها تا تحلیل ترندها و برپایی هفته‌های مد و فشن استریت‌ها، ابزار تبلیغاتی بسیار مؤثری برای فعالیت گسترده و جهانی صاحبان برند در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به نقش اثرگذار طراحان مد در پویایی این چرخه بیان کرد: برندها باید به طراحان لباسی که توانایی تحلیل ترندهای جهانی در حوزه مد را دارند، اعتماد کنند.

این تولیدکننده پوشاک افزود: در اینجا باید بر این مهم توجه داشت که در این چرخه‌ها، معرفی ترندهای پارچه از دو سال پیش‌تر به انجام می‌رسد اما در ارتباط با پوشاک این فاصله زمانی کمتر است درنتیجه اگر می‌بینیم که در بازار ما، پارچه‌ها بیشتر مطابق با ترندهای جهانی هستند به همین دلیل است که فرصت بیشتری برای حرکت تولیدکنندگان پارچه در قیاس با پوشاک بر اساس مد جهانی وجود دارد.

تیرگر با اشاره به ضعف جدی برندها و تولیدکنندگان پوشاک ایرانی در امر تبلیغات اظهار داشت: هرچند معدود برندهایی برای این بخش سرمایه‌گذاری می‌کنند اما در اغلب موارد شاهد آن هستیم که یکی از عوامل نبود توانایی لازم در ترندسازی توسط فعالان داخلی، همین موضوع تبلیغات است. ما در ایران کانسپتی به قدمت و ارزش تاریخ پوشاک ایران داریم و شاید اگر چرخه تولید مد در ایران معیوب نبود، با تکیه‌بر همین کانسپت می‌توانستیم روی بازار پوشاک کشورهای منطقه و حتی دیگر کشورها اثرگذار باشیم.

این تولیدکننده پوشاک با تأکید بر اینکه در کشورهای صاحب نام در حوزه مد، طراحان مهم‌ترین تحلیلی کنندگان ترندها به شمار می‌رود، اذعان داشت: در برندهای بزرگ این وظیفه طراح است که کانسپت یک ترند را بگیرد، رویه آن را بررسی کند، جامعه مخاطب را موردتوجه و شناسایی قرار دهد و با تولید محتوا برند خود را در مسیر جهانی‌شدن با چشم‌انداز روشن هدایت کند.

تیرگر درباره توانمندی طراحان لباس ایران در امر ترندسازی گفت: هرچند که بازار ما همچنان متأثر از ترندهای جهانی است اما روند حرکتی طراحان لباس کشورمان به شکل تساعدی در حال رشد بوده و در این باب چشم‌انداز خوبی قابل ترسیم است به‌شرط آنکه طراحان لباس به روند دانش‌افزایی با تکیه‌بر منابع و مراجع علمی در این حوزه ادامه دهند و صاحبان برند نیز آن‌ها را حمایت کرده و بر اساس ظرفیت‌های موجود از توانمندی‌های آن‌ها بهره گیرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو