قیمت زعفران پوشال مشهد

منبع: نمکستان

32

1401/7/19

16:26


یکی از ادویه هایی که بسیار مفید است، زعفران پوشال می باشد که قیمت امروز آن در مشهد بسیار گران است.

یکی از ادویه هایی که بسیار مفید است، زعفران پوشال می باشد که قیمت امروز آن در مشهد بسیار گران است.

زعفران دارای کاربردهای زیادی است که در سراسر دنیا توسط افراد برای مصارف گوناگون استفاده می شود.

کرکوس ساتیوس نام علمی زعفران می باشد که از خانواده گل و گیاه زنبقان است و از گل زرپران تولید می شود و دارای قدمت ۳۵۰۰ ساله است.

قیمت زعفران پوشال مشهد

ویژگیهای مختلفی برای زعفران پوشال مشهد وجود دارد که در ادامه آنها را برای شما همراهان گرامی شرح می دهیم تا نسبت به آن اطلاعات لازم را کسب نمایید.

برای خرید زعفران در حجم عمده می توانید به صورت مستقیم به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید، در این روش خرید اینترنتی هیچ واسطه ای بین ما و شما وجود ندارد و همین امر موجب می شود قیمتها تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

پیاز زعفران شکل کروی و توپر دارد که هر پیاز دارای ۶ تا ۹ برگ باریک است و گل آن در پاییز خود را نشان می دهد.

پوشش گل دارای سه کاسبرگ و سه گلبرگ بنفش است که تشخیص آنها از یکدیگر مشکل است و ریشه هایی که دارد از نوع افشان می باشد و بر روی دایره پیاز رویش می کند.

رشد زعفران مثل گل گاو زبان وحشی در تابستان شروع می شود و در زمستان هیچ متوقف می شود.

قیمت زعفران پوشال در مشهد

قیمت زعفران پوشال در مشهد

درجه بندی مختلفی از کیفیت زعفران پوشال در مشهد وجود دارد که به A، B و C تقسیم می شوند و بر همین اساس قیمتهای مختلفی دارند.

زعفران به عنوان طلای سرخ شناخته شده است و در گذشته افراد آن را به بزرگان هدیه می دادند چرا که از دیرباز به این محصول علاقه مند بودند.

در دوره هخامنشیان برای تزئین نان و خوش عطر کردن مواد غذایی از زعفران بهره می گرفتند و برخی از منابع گفته اند که پادشاهان بدن خود را با روغن و زعفران معطر می کردند.

صادرات زعفران از دوره پارت شروع شده است و ایرانیها این ادویه را به چین، روم، عربستان، یونان و غیره صادر می کردند.امروزه قیمت زعفران پوشال در تربت حیدریه بسیار افزایش پیدا کرده است و این امر به دلیل کاربردهای بسیار زیاد و خواص بی نظیری است که شامل می شود.

در زمان ساسانیان در قبال خرید کاغذهای گران زعفران می دادند و این ادویه در رنگ کردن پارچه ها، نوشتن نامه ها در زمان قدیم، در امور هنری مانند خوشنویسی و نقاشی، تولید فرش کاربرد دارد.

انواع مختلفی از زعفران وجود دارد که می توانیم به نگین، دختر پیچ، پوشال، سرگل و غیره در تربت حیدریه اشاره کنیم و هر کدام از آنها با قیمت روز به فروش اینترنتی می رسند.

افراد نسبت به انواع این محصول اطلاعی ندارند و ویژگیهای آن را نمی شناسند به همین دلیل ممکن است زعفرانی با کیفیت پایین را خریداری کنند و در قبال آن پول زیادی را بپردازند.

هر زعفرانی که رنگ دهی بیشتری داشته باشند، طعم بهتری را هم ایجاد می کنند.

زعفران سرگل از ممتاز ترین و با کیفیت ترین انواع زعفران می باشد که کلاله آن از یکدیگر کاملا جدا می باشد و دارای رنگ قرمز و رشته های ضخیم در بازار داخلی موجود است

خرید عمده زعفران پوشال مشهد

خرید عمده زعفران پوشال مشهد

بسیاری از مصرف کنندگان این محصول ترجیح می دهند تا با خرید عمده زعفران پوشال مشهد با قیمتی مقرون به صرفه تر هزینه های خود را کاهش دهند پوشال زعفران در کارخانه جات تولید بستنی یا شربتهایی که در آنها زعفران به کار برده می شود.

در آشپزخانه ها و رستورانها برای تهیه انواع خورشت و دورچین برنجها و در کارخانه های تولید انواع شیرینیها مثل نبات، پولکی، سوهان و گز به صورت انبوه استفاده می شود تمام این کاربردها به دلیل قیمت مناسب و رنگ دهی بالای زعفران پوشال مشهد است که سبب شده تا بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

در دماهای بالاتر نیز می توان زعفران کاشت اما با پایین آمدن کیفیت زعفران و سود دهی کمتر کاشت آن در این مناطق صرفه اقتصادی ندارد البته امروزه با وجود روشهای نوین کشت با نایلون گلخانه یو وی در هر زمان و مکانی با هر دمایی می توان زعفران کاشت و از سود حاصل از آن بهره کافی برد.

بنابر توضیحات داده شده هر چه دوره سرما طولانی تر باشد دوره ی رشد زعفران بیشتر شده و زعفران تولیدی از مرغوبیت بالاتری برخوردار می شود همچنین کاشت زعفران بهتر است در مناطق خشک انجام شود چون بارش باران با ایجاد رطوبت سبب به وجود آمدن قارچها می شود که گیاه زعفران را از بین می برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو