چگونه مرورگر پیش فرض اندروید را عوض کنیم؟

چگونه مرورگر پیش فرض اندروید را عوض کنیم؟


منبع: پلازا

30

1401/7/23

08:30


چگونه مرورگر پیش فرض اندروید را عوض کنیم؟

امروزه اکثر موبایل‌ها دارای مرورگر پیش فرض گوگل کروم هستند. اما اگر این مورد برای شما نیست، ممکن است بخواهید یاد بگیرید که چگونه تنظیم مرورگر دیفالت در اندروید را به عنوان مرورگر پیش فرض تنظیم کنید. مزایای داشتن Google Chrome به عنوان مرورگر پیش فرض شما بسیار است. برای شروع، این مرورگری است که به خوبی کار می‌کند. جای تعجب نیست که مورد علاقه تعداد زیادی از کاربران قرار گرفته است. علاوه بر این، می‌توانید تاریخچه و موارد دلخواه خود را با مرورگر رایانه شخصی خود با راحتی که به همراه دارد، همگام کنید. پس همراه باشید تا چگونگی تغییر مرورگر پیش فرض در اندروید را فرا گیریم.

در اندروید، زمانی که بیش از یک برنامه دارید که می‌تواند یک کار را انجام دهد، از شما پرسیده می‌شود که می‌خواهید از کدام یک استفاده کنید. این در مورد مرورگرهای وب نیز صدق می‌کند و پس از نصب یک مرورگر جدید، سیستم از شما می‌پرسد که دفعه بعد که یک لینک وب را باز می‌کنید، از کدام یک استفاده می‌کنید.

فهرست مطالب

تنظیم مرورگر پیش فرض در اندروید

اگر تصمیم گرفته‌اید تنظیم کروم به عنوان مرورگر پیش فرض اندروید خود را  تغییر دهید، مراحلی که باید دنبال کنید به شرح زیر است:

1- وارد تنظیمات شوید.
2- به قسمت Applications بروید.
3- آیکون را با چرخی که در سمت راست بالا ظاهر می‌شود فشار دهید.
4- لیستی با تمام برنامه‌های پیش فرض ظاهر می‌شود. به برنامه مرورگر بروید.

5-از بین تمامی مرورگرهایی که نصب کرده‌اید، گوگل کروم را انتخاب کنید.

تنظیم مرورگر دیفالت در اندروید

تنظیم کروم به عنوان مرورگر پیش فرض اندروید

تغییر مرورگر پیش فرض در اندروید

این احتمالا راحت ترین راه است، اما راه دیگری نیز وجود دارد که بدانید چگونه Google Chrome را به عنوان مرورگر پیش فرض در اندروید تنظیم کنید. و این است که وقتی می‌خواهیم پیوندی را باز کنیم، لیستی با تمام مرورگرها ظاهر می‌شود. اگر کروم را انتخاب کنیم، می‌توانیم بین فقط یک بار Only once و همیشه Always یکی را انتخاب کنیم. با فشردن Always از این به بعد این مرورگر پیش فرض ما خواهد بود.

به یاد داشته باشید که این یک فرآیند کاملاً برگشت پذیر است. به عبارت دیگر، هنگامی که می‌خواهید مرورگر خود را دوباره تغییر دهید، می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید. فقط باید دوباره همان مراحل را طی کنید و مرورگر دیگری را انتخاب کنید.

نحوه تغییر مرورگر پیش فرض در Xiaomi Miui 12

تغییر دادن مرورگر پیش فرض گوشی سامسونگ

اگرچه مراحلی که در بالا ذکر کردیم معمولاً در هر دستگاه اندرویدی به طور کلی کار می‌کنند، اما هر برند لایه‌های سفارشی سازی خاص خود را دارد و ممکن است برخی چیزها تغییر کند. این مورد شیائومی است که با سیستم عامل Miui 12 خود می‌تواند ما را در یافتن برخی چیزها کمی دیوانه کند. اما یادگیری نحوه انتخاب مرورگر پیش فرض در گوشی شیائومی چندان پیچیده نیست.

مراحلی که باید برای تنظیم Google Chrome یا هر مرورگر دیگری به عنوان پیش‌فرض در گوشی هوشمند شیائومی خود دنبال کنید به شرح زیر است:

1- منوی تنظیمات را باز کنید.
2- روی Applications کلیک کنید.
3- گزینه Manage Applications را انتخاب کنید.
4- آیکون سه نقطه را فشار دهید تا وارد منو شوید.
5- روی برنامه های پیش فرض کلیک کنید.
6- به مرورگر بروید.
7- مرورگر مورد نظر خود را به عنوان برنامه پیش فرض انتخاب کنید.
همانطور که می‌بینید، مراحل بسیار شبیه به مواردی است که در قسمت قبل توضیح داده شد. به هر حال، Miui هنوز اندروید است. و اگرچه ممکن است چند تفاوت کوچک وجود داشته باشد، اکثر فرآیندها بسیار مشابه هستند.

تغییر مرورگر پیش فرض در اندروید

تغییر دادن مرورگر پیش فرض گوشی سامسونگ

تنظیم مرورگر پیش فرض در اندروید

تنظیم مرورگر دیفالت در اندروید

چیزی که می‌تواند متفاوت باشد این است که، در حالی که مارک‌ های دیگر قبلاً با گوگل کروم به عنوان مرورگر پیش فرض عرضه می‌شوند، این مورد در مورد گوشی‌های شیائومی صدق نمی‌کند. معمولاً پیش‌فرض مرورگر خودتان است، بنابراین اگر می‌خواهید از Chrome استفاده کنید، باید آن را بله و یا تغییر دهید. اما این یک فرآیند نسبتاً ساده است که سردرگمی زیادی برای شما ایجاد نمی‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله ما به شما عزیزان ، تغییر دادن مرورگر پیش فرض گوشی سامسونگ و یا اندروید را آموزش دادیم . شما می‌توانید با تنظیم مرورگر دیفالت در اندروید تصمیم بگیرید و انتخاب کنید که صفحات تحت وب شما با کدام مرورگر باز شود و بهترین نتیجه را داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو