آغاز عرضه مرغ منجمد به فروشگاه‌های پروتئینی در قالب سامانه "ستکاوا" از فردا

منبع: ساعد نیوز

39

1401/7/26

01:12


ساعد نیوز: رییس قرارگاه رصدخانه کشاورزی از راه‌اندازی سامانه ستکاوا برای عرضه عمده مرغ منجمد از فردا و مرغ گرم از هفته آینده توسط تامین کنندگان و تولید کنندگان با قیمت مصوب در فروشگاه‌های پروتئینی و زنجیره‌ای و میادین تره‌بار به منظور تنظیم بازار در استان تهران خبر داد.

آغاز عرضه مرغ منجمد به فروشگاه‌های پروتئینی در قالب سامانه "ستکاوا" از فردا

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایرنا، وزارت جهاد کشاورزی، «کمال ربانی زاده» افزود: از فردا (سه شنبه) مرغ منجمد با قیمت مصوب هر کیلو ۴۰ هزار تومان توسط عرضه کننده اصلی در سامانه ستکاوا یا سامانه توزیع هوشمند محصولات کشاورزی عرضه و فروشگاه های پروتئینی، فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های میادین میوه وتره بار عضو این سامانه در تهران می توانند خرید خود را انجام دهند.

رییس قرارگاه رصدخانه کشاورزی اظهار داشت: مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد و مرغ گرم نیز با قیمت مصوب سازمان تعزیرات در این سامانه عرضه خواهد شد.

ربانی زاده تصریح کرد: این اقدام به منظور تنظیم بازار، کنترل قیمت و حذف واسطه های زاید صورت می گیرد و تمام مراحل تامین، تولید، توزیع تا مصرف کننده هر لحظه از طریق سامانه ستکاوا رصد و پایش می شود.

وی با بیان این که تاکنون نام نزدیک به ۴ هزار فروشگاه پروتئینی در استان تهران را فهرست کرده ایم، گفت: از این تعداد بیش از یک هزار فروشگاه پروتئینی سطح شهر و همچنین تعدادی از فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های میادین میوه و تره بار مشخصاتشان کامل و صحه گذاری و در سامانه ستکاوا ثبت شده که می توانند از طریق این سامانه درخواست خرید مرغ منجمد و مرغ گرم دهند.

رییس قرارگاه رصدخانه کشاورزی اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام نیز مرغ منجمد را به طور عمده و به میزان نیاز و کشش بازار از طریق سامانه ستکاوا عرضه می کند.

وی تصریح کرد: به مرور زمان عرضه عمده سایر محصولات اساسی مانند برنج، شکر و روغن نیز از طریق سامانه ستکاوا صورت می گیرد.

ربانی زاده گفت: سایر فروشگاه های پروتئینی و یا فروشگاه های زنجیره ای نیز می توانند برای عضویت به ادمین این سامانه درخواست و مشخصات کامل خود را ارایه دهند و به طور حتم از فازهای بعدی عرضه عمده مرغ منجمد و گرم به فروشگاه های پروتئینی و زنجیره ای در سایر استان های کشور اجرا می شود.

بنابراین گزارش، فروشگاه های پروتئینی و زنجیره ای متقاضی برای عضویت و ثبت نام در سامانه ستکاوا می توانند به آدرس setkava.com و یا setkava.ir مراجعه کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو