ویژگی های کاغذ دیواری خوب را بشناسید

منبع: آرگا

38

1401/7/27

17:06


از روزی که تصمیم می‌گیرید دیوارهای خانه خود را به وسیله کاغذ دیواری، به طرحی نو مزین کنید، احتمالا ۵ تا ۸ سال این دیوارهای جدید همراه شما خواهند بود. برای آنکه تجربه بهتری در این ۵ الی ۸ سال داشته باشید و بتوانید از حداکثر عمر کاغذ دیواری بهره‌مند شوید، باید ویژگی های کاغذ دیواری خوب را بشناسید. در این مطلب چند نمونه از مهم‌ترین مشخصات فنی کاغذ دیواری که در خرید شما می‌تواند تاثیرگذار باشد را معرفی خواهیم کرد.

ویژگی های کاغذ دیواری خوب را بشناسید

مقاومت در برابر حریق؛ مشخصات کاغذ دیواری خوب

با یک مراجعه ساده به فروشگاه‌های مجازی یا حضوری کاغذ دیواری، متوجه تنوع بی‌نظیر آن خواهید شد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم کمی تامل کرده و پیش از خرید کاغذ دیواری جدید به ویژگی‌های مهمی از جمله ضد حریق بودن توجه کنید.

یک کاغذ دیواری باکیفیت، مقاومت در برابر حریق و آتش‌سوزی است. این دسته از دیوارپوش‌های مدرن نه‌تنها در صورت بروز آتش‌سوزی، به‌کندی در آتش می‌سوزند، بلکه از گسترش آتش نیز جلوگیری می‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم زیبایی را اولویت قرار بدهید اما کیفیت و امنیت را فدای آن نکنید!

داشتن روکش وینیل؛ یکی از مهم‌ترین مشخصات فنی کاغذ دیواری خوب

یکی از ساده‌ترین نکاتی که در خرید کاغذ دیواری باکیفیت باید به خاطر بسپارید، استفاده از روکش وینیل در دیوارپوش است. وینیل دومین پلاستیک پرمصرف جهان است که از سال‌ها پیش به‌صورت لایه‌ای غیرقابل تشخیص، روی دیوارپوش‌های باکیفیت کشیده می‌شود.

کاربرد روکش وینیل بیشتر برای کاغذ دیواری پذیرایی یا کاغذ دیواری آشپزخانه و حمام است. چرا که این پلاستیک در برابر رطوبت و تمیزکاری مقاوم بوده و به‌عنوان لایه محافظی عالی، از دیوارپوش محبوب شما محافظت می‌کند.

قابلیت شستشو؛ دومین ویژگی کاغذ دیواری خوب

دومین ویژگی که هنگام خرید کاغذ دیواری به آن توجه کنید، قابلیت شستشوی دیوارپوش است. معمولا کاغذ دیواری اتاق خواب بیشتر در معرض گرد و خاک و رد دست و پا است. بنابراین در خرید کاغذ دیواری برای اتاق‌ها و پذیرایی، دقت داشته باشید که نمونه‌های قابل شستشو را انتخاب کنید.

کاغذ دیواری‌های قابل شستشو با روکش وینیل خود این امکان را برای ما فراهم می‌کنند که علاوه‌بر شستشوی دیوار با دستمال نمدار، از محلول‌های شوینده نیز استفاده کرده و تمیزی و درخشانی را بدون ذره‌ای آسیب به کاغذ دیواری تجربه کنیم.

ویژگی های کاغذ دیواری خوب را بشناسید

مقاومت در برابر سایش، خط و خش و پارگی

یکی دیگر از فاکتورهایی که خریداران کاغذ دیواری، به‌خصوص آن‌هایی که فرزند کوچک در خانه دارند، باید در نظر بگیرند مقاومت کاغذ دیواری در برابر پارگی است. اگر نمونه‌ای را انتخاب می‌کنید که با روکش وینیل مستحکم شده است، بهتر است خیالتان از بابت خط و خش و پارگی راحت باشد.

این روکش‌های پلاستیکی سبب ایجاد انعطاف در کاغذ دیواری شده و خط و خش را غیر ممکن می‌کند. در این دسته از روکش‌های دیواری فقط زمانی امکان پارگی وجود دارد که با یک جسم تیز و سخت مانند چاقو، روی دیوار خط بیندازیم.

عدم جذب چربی و آلودگی؛ عاملی تاثیرگذار در قیمت کاغذ دیواری

آلودگی هوا به‌خصوص در شهرهای بزرگ، مهمانی ناخوانده و همیشگی در خانه‌ها است. یک کاغذ دیواری باکیفیت علاوه‌بر قابلیت شستشو، بهتر است کم‌ترین میزان جذب چربی و آلودگی را نیز داشته باشد.

روکش‌های دیواری با پلاستیک وینیل، این میزان جذب را به حداقل می‌رسانند. بنابراین ماندگاری کاغذ دیواری بالاتر رفته و در مدت کوتاه، کدری و سیاهی را در کاغذ دیواری احساس نخواهید کرد.

نصب آسان؛ قابلیتی که در خرید کاغذ دیواری جدید نباید فراموش کنید!

آخرین نکته‌ای که در خرید کاغذ دیواری در نظر داشته باشید، نصب آسان است. اگرچه نصب کاغذ دیواری توسط متخصصان فروشگاه انجام می‌شود، با این حال باید دقت داشته باشید که یک کاغذ دیواری باکیفیت به‌راحتی کنده نمی‌شود، هنگام نصب چروک نمی‌شود و در نهایت، پس از نصب، حباب‌های ریز زیر آن تشکیل نمی‌شود.

همچنین دسته‌ای از کاغذهای دیواری با نام (Peerable) وجود دارند که پس از نصب، قابلیت جابجایی دارند. بنابراین اگر سخت‌پسند هستید یا احتمال می‌دهید پس از نصب کاغذ دیواری دلتان بخواهد آن را در فضاهای دیگری از خانه نیز امتحان کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ این دسته از دیوارپوش‌ها بروید.

ویژگی های کاغذ دیواری خوب را بشناسید

ماندگاری بالا؛ مهم‌ترین عامل در انتخاب بهترین کاغذ دیواری

تا این بخش از مطلب درباره ۶ فاکتور اساسی، یعنی نصب آسان، عدم جذب آلودگی، مقاومت بالا، مقاومت در برابر حریق، قابلیت شستشو و داشتن روکش وینیل صحبت کردیم.

درواقع در یک نگاه کلی، می‌توان گفت همه این موارد به یک ویژگی مهم‌تر اشاره دارند؛ ماندگاری بالا. در خرید کاغذ دیواری باکیفیت کافی است درباره میزان ماندگاری دیوارپوش سوال کنید و به‌دنبال گزینه‌های باشید که بیشترین ماندگاری را به شما هدیه می‌دهند.

از کجا کاغذ دیواری با عمر بالا بخریم؟ فروشگاه تخصصی لینوم فلکس

لینوم فلکس یک فروشگاه تخصصی در زمینه دکوراسیون داخلی است که بیش از نیم‌قرن سابقه حضور در این فضا را دارد. این برند خوش‌نام با تمرکز بر تنوع محصولات، گارانتی واقعی و تضمین کیفیت محصولات، سعی در جلب رضایت مشتریان خود را دارد.

در حال حاضر اگر قصد خرید کاغذ دیواری و سایر محصولات دکوراسیون داخلی منزل، شرکت یا فضاهای دیگر خود را دارید، از شما دعوت می‌کنیم وارد وبسایت Linumflex.com شوید. در این وبسایت می‌توانید محصولات را مشاهده، ارزیابی و مقایسه کرده و خریدی دلپذیر را تجربه کنید.

همچنین اگر نیاز به مشاوره یا راهنمایی بیشتر دارید، کارشناسان لینوم فلکس با شماره تلفن ۰۹۳۵۹۱۱۷۲۳۴ آماده گفتگو با شما همراهان گرامی هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو