کاغذ دیواری

منبع: زیبامون

6

1401/10/17

17:49


زیباسازی دکوراسیون در جامعه ما از اهمیت بالایی برخوردار بوده که استفاده از انواع کاغذ دیواری نیز بسیار به تنوع در این شیک‌سازی کمک کرده است.

کاغذ دیواری

زیباسازی دکوراسیون در جامعه ما از اهمیت بالایی برخوردار بوده که استفاده از انواع کاغذ دیواری نیز بسیار به تنوع در این شیک‌سازی کمک کرده است.

 

معرفی کاغذ دیواری

همه ما علاقه داریم که منزل خود را به هر نحوی زیبا کنیم و یا اگر دکوراسیونش قدیمی شده، از یک دکوراسیون جدید استفاده کنیم.

همینطور اگر در اداره یا محل کار هستیم، علاقه داریم یک فضای دلنشین را با تغییرات صورت گرفته در آن به وجود آوریم.

برای زیباسازی و پوشاندن دیوار، انتخاب‌های زیادی در مقابل شما قرار دارد که می‌توانید دکوراسیون محیط مدنظر خود را تغییر دهید.

یکی از این انتخاب‌های جذاب، استفاده از انواع کاغذ دیواری است که قیمت و هزینه مختلفی در عرضه و نصب آن وجود دارد.

کاغذ دیواری نوعی روکش برای پوشاندن سطح دیوار یا چوب است که در مدل‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شود.

خرید کاغذ دیواری به صورت رولی و یا متری انجام می‌شود که در ادامه در رابطه با عوامل مختلف بر قیمت کاغذ دیواری صحبت خواهیم کرد.

نصب کاغذ دیواری کاری تخصصی است که هر کسی از آن سر در نمی‌آورد و با نصب غیراصولی ممکن است از زیبایی آن در دکوراسیون منزل بکاهد.

با غیراصولی نصب کردن کاغذ دیواری موجب باقی ماندن هوا در زیر کاغذ خواهد شد و نمای ناخوشایندی را به بیننده القا خواهد کرد.

همچنین از آنجا که چسبیدن کاغذ دیواری با استفاده از چسب صورت می‌گیرد، ممکن است گچ دیوار را از جا بکند و یا پس از مدتی از روی دیوار جدا شود.

این پوشش دیواری که از انواع آن در ساختمان‌ها، ادارات، منازل و غیره استفاده می‌شود با قرار گرفتن در کنار رنگ، بلکا و پتینه بسیار به تنوع فضای شما کمک می‌کند و دکوراسیون لوکسی را به شما ارائه می‌نماید.

 

 

انواع کاغذ دیواری

برای اشخاصی که از استفاده یک طرح کاغذ دیواری بیزارند باید یادآور شویم که انواع کاغذ دیواری در طرح‌های مختل و متنوعی در بازار موجود است.

علاوه بر چاپ‌های گوناگونی که در کاغذ دیواری از جمله چاپ سطحی، چاپ به وسیله حکاکی، چاپ دیجیتالی، چاپ سیلک ابریشمی و غیره صورت می‌گیرد، این کاغذ رنگ‌بندی‌های متنوعی نیز دارد.

رنگ بندی‌های متنوع کاغذ دیواری در کنار انواع مختلف آن نمای دکوراسیون را بسیار جذاب می‌کند.

از انواع کاغذ دیواری را از نظر جنس می‌توان به مدل PVC با روکش وینیل، مدل کاغذی، نانو، بافت‌دار مخملی، سه بعدی، الیاف طبیعی، مدل نانوون، مدل پارچه‌ای و غیره اشاره کرد.

در ادامه به اختصار در رابطه با برخی از انواع مختلف این کاغذ دیواری صحبت خواهیم کرد:

 

کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل

این نوع کاغذ دیواری بسیار دوام بالایی دارد تا جائی که به گفته متخصصین این حوزه، قابلیت شست‌وشو و ضد خش آن، مصرف‌کنندگان کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل را متحیر کرده است.

این کاغذ دیواری پس از نصب به سختی پاره می‌شود و دوام 5 سال را برای مصرف‌کننده تضمین می‌کند.

 

کاغذ دیواری نانو

همانطور که از اسم این کاغذ دیواری مشخص است از تکنولوژی نانو ساخته شده و ضد دوده و ضد کثیفی است و در برابر آفتاب و پارگی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

از ویژگی‌های جالب این کاغذ دیواری می‌توان به عایق صدا و گرما بودن آن اشاره کرد و اینکه برای پوست بدن نیز ضد حساسیت است.

 

کاغذ دیواری سه‌بعدی

یکی از جذاب‎ترین کاغذ دیواری‎های موجود در بازار، مدل سه‌بعدی آن است که به خاطر طرح و نقش و سایه‎های خاص طراحی‌شده روی آن، از فاصله 3 تا 4 متری به نظر برجسته می‌آید.

با نورپردازی و استفاده از سنگ و چوب طراحی‌شده می‌توان زیبایی کاغذ دیواری سه‌بعدی را دوچندان کرد.

 

کاغذ دیواری کاغذی

مدل کاغذی این پوشش دیواری بسیار نازک و غیر قابل شس‌ وشو است که با چسب مخصوصی به دیوار می‌چسبد و تا 1 الی 2 سال می‌توانید از آن استفاده کنید.

مزیت کاغذ دیواری کاغذی ارزان‌تر و مقرون به صرفه بودن بودن آن است که نسبت به مدل‌های دیگر راحت‌تر نصب می‌شود و کنده شدن آن راحت‌تر خواهد بود.

 

کاغذ دیواری بافت‌دار (مخملی)

کاغذ دیواری بافت‌دار یا مخملی که از آن با نام‌های کلاسیک و لوکس نیز نام برده می‌شود، در دو نوع پارچه ای و پلاستیکی به بازار عرضه می‌شود.

این کاغذ دیواری قابلیت شست‌وشو ندارد و با قیمت بالاتر خود نسبت به مدل‌های دیگر، بیشتر در رنگ‌های تیره در بازار موجود است.

می توان کاغذ دیواری را بر اساس محل نصب آن نیز تقسیم‌بندی کرد و به کاغذ دیواری نشیمن و پذیرایی، کاغذ دیواری مکان‌های اداری و کاغذ دیواری اتاق خواب می‌توان اشاره کرد.

 

کاغذ دیواری الیاف طبیعی

یکی از شیک‌ترین و در عین حال گران‌ترین کاغذ دیواری‌های موجود در بازار، کاغذ دیواری الیاف طبیعی است که بسیار کمیاب بوده و با چوب طبیعی فنلاندی ساخت می شود.

 

 

مشخصات کاغذ دیواری

یک کاغذ دیواری باکیفیت دارای قابلیت‌های مهمی خواهد بود که زیبایی دکوراسیون مدنظر شما را تثبیت کند.

به طور مثال یک کاغذ دیواری باکیفیت علاوه بر ضدآب بودن و قابلیت شست‌وشوی بالا، می‌توان آن را پس از لکه شدن به راحتی تمیز کرد.

یک کاغذ دیواری باکیفیت مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارد و به خصوص در اتاق کودک از مقاومت بالایی برخوردار است.

اگر یک کاغذ دیواری باکیفیت را نصب کنید، در برابر آفتاب هیچ تغییر رنگی را مشاهده نخواهید کرد و کیفیت خود را حفظ خواهد کرد.

از ویژگی‌های دیگر یک کاغذ دیواری باکیفیت می‌توان به قابلیت ترمیم، عمر و دوام بالا، قابلیت نصب آسان و غیره اشاره کرد.

 

قیمت کاغذ دیواری + خرید و فروش

در دنیای کاغذ دیواری، برخی از انواع آن مانند مدل نانو به خاطر ویژگی‌های بسیار بالای خود از قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های دیگر برخوردار هستند.

فاکتورهای مختلفی نیز بر قیمت کاغذ دیواری تاثیرگذار است و از آن جمله می‌توان به مدل یا نوع، کارخانه تولیدکننده، نوع بسته‌بندی، طرح به کار رفته در کاغذ دیواری و غیره اشاره کرد.

با توجه به نوسانات بالای ارز در کشور، قیمت کاغذ دیواری متفاوت است و قیمت ثابتی را در بازار ندارد.

البته شما می‌توانید با مراجعه به سایت و ارتباط با کارشناسان تخصصی ما از مشخصات بیش‌تر انواع کاغذ دیواری و قیمت دقیق آن آگاه شوید.

توصیه می‌کنیم قبل از خریداری و نصب کاغذ دیواری و پوستر دیواری حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی مجموعه ما استفاده کنید تا از خرید خود اطمینان حاصل نمائید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو