ورزش تی آر ایکس TRX چیست؟

منبع: نمکستان

35

1401/7/29

17:40


TRX روشی مناسب برای ترکیب قدرت، استقامت، انعطاف پذیری و تعادل در تمرینات روزمره است. به همین دلیل است که بسیاری از ورزشکاران به این تمرینات روی می آورند.

نمکستان : TRX روشی مناسب برای ترکیب قدرت، استقامت، انعطاف پذیری و تعادل در تمرینات روزمره است. به همین دلیل است که بسیاری از ورزشکاران به این تمرینات روی می آورند. امروزه بسیاری از سالن های بدنسازی در سراسر کشور کلاس TRX را ارائه می دهند. اما بسیاری از ما از ترس حرکات پیچیده ایی که منجر به بدن درد و گرفتگی عضلاتی در روز بعد می شود از آن ها اجتناب می کنیم.

حقیقت این است که، هر کس می تواند TRX انجام دهد، و اگر به دنبال وسیله ورزشی برای لاغری و تناسب اندام هستید، این یکی از بهترین روش های موجود برای قدرت کامل بدن است. آیا تا به حال، جفت تسمه های سیاه و زرد که از سقف سالن بدنسازی آویزان است توجه شما جلب کرده؟

این تمسه ها همان TRX است. این عبارت مخفف Total Body Resistance Exercise است. اساساً یک سیستم ورزشی مبتنی بر سیستم تعلیق است که از نیروی جاذبه و وزن بدن شما استفاده می کند. این روش توسط یک فرمانده نیروی دریایی به نام، رندی هتریک ابداع شد. در این ورزش دستگیره های سنگین روی پاها یا دست ها قرار می گیرند، و کاربر باید از تثبیت کننده های اصلی خود برای تکمیل مجموعه ای از تمرینات در حالی که در حالت متعادل قرار دارد استفاده کند.

ورزش تی آر ایکس چیست؟

هرگونه تمرین ابتدایی مانند یک فشار سریع با ترکیب باندهای TRX بسیار دشوارتر می شود. این بدان معنی است که می توانید در مدت زمان کوتاهی یک تمرین نسبتاً شدید انجام دهید. حتی اگر فقط از دو تسمه TRX استفاده می کنید، تعداد زیادی حرکت وجود دارد که می توانید انجام دهید.  هنگامی که حرکات شما به روش صحیح انجام شود، می تواند یک تمرین کامل برای کل بدن محسوب شود که، استحکام را افزایش می دهد، وضعیت استقرار را بهبود می بخشد، انعطاف پذیری را تقویت می کند و بر استقامت شما تاثیر مثبت می گذارد.

همچنین می توانید آن را به هر اندازه که می خواهید دشوار کنید. با تنظیم موقعیت TRX بدن شما می تواند مقاومت را در هر حرکتی اضافه یا کاهش دهد. این امر موجب می شود تا این ورزش برای، تازه واردان تناسب اندام یا حتی ورزشکاران نخبه، گزینه ای عالی محسوب شود. اکنون بسیاری از سالن های بدنسازی دارای طناب های تعلیق TRX هستند و برخی از آنها حتی کلاس های اختصاصی دارند. اگر نمی خواهید در باشگاه ها عضو شوید، می توانید موارد دلخواه خود را خریداری کنید و آنها را در هر نقطه از منزل، از جمله درب یا در حیاط  خانه خود نسب کرده و از آن استفاده کنید.

زیبایی TRX در سادگی است. این تسمه ها قابل حمل هستند و می توانند به هر نقطه به صورت محور  عمودی یا افقی،وصل شوند. پس از اتمام تمرین نیز، آن ها را می توان داخل ساک بدنسازی گذاشت. تسمه های TRX  به عنوان یک همراه عالی برای دوستداران تناسب اندام که زیاد سفر می کنند محسوب می شود.

در حین انجام تمرینات TRX چه بپوشیم؟

  • پیدا کردن چیزی که با آن احساس راحتی می کنید مهم است. کیت ورزشی سبک عموماً به بهترین انتخاب مناسب می باشد، و به شما این امکان را می دهد تا آزادانه و با اطمینان حرکت کنید.
  • و اگر مستعد ابتلا به تاول های کف دست هستید، توصیه می کنیم با یک جفت دستکش وزنه بردار از دستان خود محافظت کنید.

ورزش تی آر ایکس چیست؟

از جلسه آموزش TRX چه انتظاری می توان داشت؟

  • معمولا جلسه اول در کلاسی جدید دلهره آور است، اما استفاده از TRX ساده تر از آنچه است که به نظر می رسد.
  • در اکثر باشگاه ها، بسته به تمرینات، تعدادی تسمه مختلف در ارتفاعات متناوب وجود دارد.
  • مربی با شما در مورد چگونگی تنظیم تسمه ها و نحوه انجام هر حرکت صحبت خواهد کرد.
  • برای انجام هر تمرین، شما می توانید پشت به زمین باشید، یا به تسمه ها تکیه زده یا از آن دور شوید تا مقاومت، فشار و کشش ایجاد شود.
  • مربی باید به سرعت و تکنیک تمرینات توجه کند تا اطمینان حاصل کند که عضلات مناسب را فعال می کنید و به بدن شما آسیبی وارد نمی شود.
  • پس از پایان جلسه TRX، چند دقیقه طول می کشد تا سرد شوید، عضلات خسته را دراز کنید.
  • مدت زمان کلاس می تواند متفاوت باشد، اما بیشتر آن ها حدود ۴۵ دقیقه است.
  • TRX با افزایش مقاوت، فشار و کشش در هر تمرین شما را مجبور می کند در مقابل گرانش زمین مبارزه کنید.
  • این تمرینات ساده باعث تقویت عضلات می شود و از شما می خواهد که مرکز بدن خود را درگیر کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو