راهنمای خرید گوشی سامسونگ؛ نکات مهم برای خرید

راهنمای خرید گوشی سامسونگ؛ نکات مهم برای خرید


منبع: پلازا

104

1401/7/30

11:06


راهنمای خرید گوشی سامسونگ؛ نکات مهم برای خرید

اگر به دنبال خرید گوشی سامسونگ هستید، راهنمای خرید گوشی سامسونگ که در این مقاله ذکر می شود را از دست ندهید. نکات خرید گوشی که در ادامه آورده می شود برای یک خرید مطمئن ضروری هستند.

ده‌ها تولید کننده برجسته گوشی‌های هوشمند اندرویدی در سراسر جهان وجود دارد. با این حال در بیشتر زمینه‌ها سامسونگ برترین انتخاب ممکن است. گوشی‌های سامسونگ محبوب ترین گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید در بسیاری از بازارها در جهان مخصوصا ایران هستند. در این مقاله قصد داریم بیشتر بر روی این گوشی‌ها تمرکز کنیم. این شرکت هر ساله ده‌ها گوشی موبایل را در سری‌های مختلف به بازار عرضه می‌کند و هر گوشی مزایای منحصر به فرد خود را دارد. با این همه انتخاب در بین این حجم از محصولات می تواند بسیار گیج کننده باشد و نیاز به یک راهنمای خرید گوشی سامسونگ احساس می‌شود.

بنابراین در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد گوشی‌های سامسونگ بدانید در اختیارتان قرار می‌دهیم. این راهنما به شما کمک می کند تا در جریان آخرین تحرکات این شرکت بزرگ قرار گرفته نهایتاً تصمیم به خرید آگاهانه‌ای بگیرید.

فهرست مطالب

راهنمای خرید گوشی سامسونگ

امروزه کمپانی سامسونگ در همه بخشها از تولید گوشی‌های لوکس و گران قیمت گرفته تا گوشی‌های میان رده و مقرون به صرفه فعالیت دارد. فرقی نمی‌کند که بودجه شما چقدر است و به دنبال کدام دسته بندی از گوشی‌های هوشمند هستید، مطمئناً در بین انتخاب‌هایتان یک گزینه از کمپانی سامسونگ حضور خواهد داشت؛ با این حال انتخاب از بین صدها گوشی سامسونگ موجود در بازار کار سختی است و رسیدن به گزینه نهایی نیازمند یک راهنمای خرید است.

در این بخش قصد داریم که سری های مختلف گوشی های سامسونگ از بالارده و گران قیمت گرفته تا میان رده و مقرون به صرفه را معرفی و مزایا و معایب هر کدام را ذکر کنیم. به این ترتیب نسبت به سری های مختلف تولیدات این شرکت و نکات مهم خرید گوشی سامسونگ آشنایی پیدا خواهید کرد.

سری S (از 2009 تا اکنون)

راهنمای خرید گوشی سامسونگ

سری گلکسی اس، پرچمداران کمپانی سامسونگ هستند. وقتی نوبت به گوشی‌های سامسونگ می‌رسد، سری S بهترین‌ها را برای مشتریان عرضه می‌کند. گوشی‌های سری اس گلکسی از نظر قدرت پردازشی جزو قدرتمندترین تلفن‌های بازار هستند. به علاوه وجه تمایز اکثر آنها نسبت به رقبا دوربین‌های بسیار با کیفیت‌شان است.

در سال 2022، سری گلکسی S22 سامسونگ، شاخص‌ترین گوشی‌های این شرکت بودند. سامسونگ گلکسی S22، سامسونگ گلکسی S22 پلاس و سامسونگ گلکسی S22 اولترا در این خانواده قرار داشتند که به طبع گلکسی اس Ultra بزرگترین و قدرتمندترین و همچنین گرانترین آن‌ها است. همچنین به‌زودی نیز قرار است شاهد معرفی و عرضه سری گلکسی S23 باشیم.

یکی از دلایلی که سامسونگ گوشی‌های گلکسی S را از گوشی‌های سایر رقبا متمایز می‌کند، همکاری با شرکت کوالکام به عنوان سازنده چیپست است تا جدیدترین پردازنده موبایل را در گوشی‌های خود استفاده کند. به همین دلیل هم هست که گوشی‌های سامسونگ در خانواده سری اس تقریباً همیشه اولین دستگاه‌هایی هستند که با پردازنده پرچمدار آن سال وارد بازار می‌شوند. البته از جمله نکات مهم هنگام خرید گوشی سامسونگ که باید توجه داشت این است که این امر فقط برای کشورهای آمریکای شمالی صدق می‌کند، زیرا مدل‌های بین المللی به جای تراشه کوالکام از پردازنده‌های اگزینوس استفاده می‌کنند. اما ظاهرا تا سال 2025، قرار است سامسونگ در تمام مدل‌های سری S از پردازنده‌های اسنپدراگون استفاده کند.

سامسونگ در سال 2020 نیز یک عضو جدید به این خانواده اضافه کرد. این عضو جدید، گلکسی S20 FE بود که با قیمت 300 دلار ارزان‌تر از سری گلکسی S20 و با مشخصاتی که در بسیاری از جهات به این سری شباهت داشتند وارد بازار و تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سال 2020 و 2021 شد. سامسونگ در سال 2022 نیز مدل جدیدتر آن، یعنی گلکسی S21 FE را نیز عرضه کرد. این گوشی نیز از نظر مشخصات تقریبا با گلکسی S21 یکی است، با این تفاوت که حدود 10 میلیون تومان از آن گوشی و همچنین گلکسی S22 ارزان‌تر است. متاسفانه براساس شایعات، سامسونگ فعلا برنامه‌ای برای عرضه گلکسی S22 FE ندارد و مشخص نیست سری فن ادیشن، در سال 2023 و 2024 همچنان در بازار حضور خواهد داشت یا خیر.

در طول دهه گذشته حتی یک سال نبوده که یک گوشی گلکسی اس کاندید بهترین گوشی هوشمند سال نباشد. این گوشی‌ها معمولاً یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های سال نیز هستند و شاید جالب باشد که بدانید سامسونگ گلکسی S4 همچنان پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی تمام دوران است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

راهنمای خرید هولدر گوشی + بهترین انواع پایه نگهدارنده ...
تیم پلازا28 فروردین 1399 18:30

thumbnail

راهنمای جامع خرید قاب گوشی ؛ هر آنچه برای خرید کاور ...
رقیه رنجبری18 بهمن 1397 10:00

سری گلکسی نوت (از 2011 تا 2020)

راهنمای خرید گوشی سامسونگ

در سال‌های ابتدایی تولید سری گلکسی نوت سامسونگ، منتقدان آن را به سخره می‌گرفتند. ایده ساخت یک گوشی هوشمند بزرگ با قلم داخلی احمقانه به نظر می‌رسید، اما سامسونگ صبورانه هر سال نسخه جدید آن را به بازار عرضه کرد. با گذشت زمان سامسونگ مزد صبوری خود را گرفت و گلکسی نوت جای خود را در بین مصرف‌کنندگان باز کرد و به یک گوشی پرطرفدار تبدیل شد.

در آن روزهای اولیه، سری گلکسی نوت از نظر اندازه، مشخصات و طراحی با سری گلکسی اس کاملا متفاوت بود. اما امروزه این دو سری تا حد زیادی به یکدیگر نزدیک شده و در بسیاری از ویژگی ها مشابه هم عمل می کنند. به طور کلی جدیدترین گوشی گلکسی نوت بسیار شبیه به آخرین گوشی گلکسی اس بازار است، البته با یک قلم S Pen اضافی!

آخرین گوشی‌های سری نوت سامسونگ گلکسی نوت 20 و سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا هستند. سامسونگ تصمیم گرفت گلکسی نوت 20 پلاس را در سال 2020 عرضه نکند. زیرا سری گلکسی نوت 20 بسیاری از مشخصات سری گلکسی اس 20 را دارد و فقط اندکی ارتقا یافته است.

این گوشی آخرین گوشی در سری نوت از سامسونگ بود. این شرکت در سال 2021 مدل جدیدی از این سری را عرضه نکرد و در سال 2022 نیز با ترکیب ویژگی‌های این سری با سری S، گلکسی S22 اولترا را به‌عنوان یک گوشی جایگزین سری نوت عرضه کرد. طی سال‌های آینده نیز قرار است نسخه‌های اولترا سری S، با قابلیت‌های نوت محور مثل نمایشگر بزرگ و پشتیبانی از قلم S پن وارد بازار شوند.

سری Z (از 2019 تا اکنون)

راهنمایی خرید گوشی سامسونگ

سری گلکسی Z سامسونگ جدیدترین محصولی است که به خانواده گلکسی اضافه شده است. جایی که تمام گوشی‌های سامسونگ با نمایشگر تاشو زندگی می‌کنند. از آنجایی که صنعت گوشی‌های هوشمند در سالهای اخیر به بلوغ رسیده و دچار رکود در نوآوری شده است، شرکت‌ها به دنبال راه‌هایی برای جلب نظر کاربران با محصولات جدید هستند. سامسونگ نیز در حال شرط‌بندی بزرگی بر روی گوشی‌های تاشو نسل آینده است.

در حال حاضر دو نوع گوشی تاشو سامسونگ در بازار وجود دارد. سامسونگ گلکسی زد فولد 4 تلفنی است که ظاهری شبیه به یک گوشی معمولی دارد و سپس به چیزی شبیه به تبلت تبدیل می‌شود. در سوی مقابل گلکسی زد فلیپ 4 شبیه به تلفن‌های تاشوی قدیم است که از وسط به بالا باز می‌شوند.

از آنجایی که فناوری مربوط به تلفن‌های تاشو بسیار جدید است این دستگاه‌ها هنوز در قدم اول مسیر خود هستند. به عنوان یک راهنمای خرید گوشی سامسونگ بهتر است منتظر باشیم و ببینیم که در سالهای آینده این دستگاه‌ها چطور تکامل خواهند یافت. همچنین این گوشی‌ها به دلیل فرآیندهای پیچیده و پیشرفته‌ای که برای ساخت آن‌ها لازم است، بسیار گران قیمت هستند. با این حال، سامسونگ بر این باور است که این نوع محصولات آینده صنعت تلفن‌های هوشمند را در بر می‌گیرد.

سری گلکسی A (از 2014 تا اکنون)

نکات مهم در خرید گوشی سامسونگ

معمولاً شرایط خرید گوشی‌های بسیار گران قیمت خانواده‌های گلکسی اس، گلکسی نوت و گلکسی Z برای همه فراهم نیست. به همین دلیل سامسونگ خانواده سری A را به بازار معرفی کرده است. به طور کلی، گوشی‌های سامسونگ که در خانواده Galaxy A قرار می‌گیرند در مقایسه با پرچمداران مشخصات ضعیف تری دارند. با این حال در بین آنها گوشی‌های مطلوب با برچسب قیمتی مناسب پیدا خواهید کرد.

اخیراً چندین گوشی در سری گلکسی A به برخی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های اندرویدی در سراسر جهان تبدیل شده‌اند. این امر سامسونگ را ترغیب کرده است تا بر روی این بازار تمرکز بیشتری بگذارد. پیش از این، سامسونگ این بازار را نادیده می‌گرفت و بیشتر تلاش خود را بر روی سری‌های مطرح گلکسی اس و گلکسی نوت می‌گذاشت.

با این حال می‌توانید به سراغ چند گزینه مناسب از خانواده سری A بروید. از نکات مهم برای خرید گوشی سامسونگ سری A قیمت آنهاست. گلکسی A13 یکی از ارزان ترین های این خانواده است که با عملکردی مناسب حدود، 4 میلیون تومان قیمت دارد. برای یک قدم بالاتر، گلکسی A33 مشخصات بهتری را با قیمتی نزدیک به 8 میلیون تومان ارائه می‌دهد. در نهایت به گوشی‌های گلکسی A52s و گلکسی A53 می‌رسیم که به ترتیب 11 و 10 میلیون تومان قیمت دارند و از لحاظ ارزش خرید، جزو بهترین‌های سامسونگ هستند. این تلفن‌ها دارای مشخصات عالی، دوربین مناسب، صفحه نمایش بسیار با کیفیت و عملکردی شایسته است که آن را به یک خرید عالی برای مشتریان تبدیل می‌کند.

اما پرچمدار سری A سامسونگ در سال 2022، گلکسی A73 است. این گوشی از حدود 13 تا 15 میلیون تومان قیمت دارد و از همان پردازنده گلکسی A52s استفاده می‌کند. با این تفاوت که اندازه بزرگ‌تری دارد و از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بهره می‌برد و البته مدت طولانی‌تری نیز از سوی سامسونگ پشتیبانی خواهد شد. با همه این‌ها این گوشی با توجه به قیمت بالا و مشخصات نه‌چندان جالبی که ارائه می‌کند، خیلی نتوانسته در بازار عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد و اکثر خریداران، گلکسی A53 و A52s را به آن ترجیح می‌دهند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

راهنمای خرید گیمبال برای فیلمبرداری بدون لرزش با گوشی
محمد علی محمدی03 تیر 1401 10:30

thumbnail

راهنمای خرید سه پایه گوشی و دوربین عکاسی + قیمت در ایران
رضوان بهمن07 شهریور 1400 11:00

سری گلکسی M (از 2019 تا اکنون)

راهنمایی خرید گوشی سامسونگ

آخرین سری از گوشی های ساخت کمپانی سامسونگ سری گلکسی ام است. دستگاه‌های گلکسی M برای طیف وسیعی از مخاطبان در نظر گرفته شده‌اند و قیمت و طراحی آنها به گونه‌ای است که مخاطبان جوان‌تر بیشتر جذب آنها می‌شوند.

از نظر مشخصات و طراحی، سری گلکسی M بسیار شبیه به دستگاه‌های پایین رده خانواده گلکسی A هستند. این گوشی‌ها معمولاً بسیار ارزان قیمت بوده اما قدرت کافی برای راضی کردن کاربران عمومی را ارائه می‌کنند. گلکسی M53 یکی از اعضای این خانواده است که با قیمت مناسب مشخصات  مطلوبی دارد و ویژگی منحصر به فرد آن باتری بادوام آن است. به عنوان یک راهنمای خرید موبایل سامسونگ از سری M می‌توانید به این گوشی نگاه ویژه‌ای بیندازید.

گوشی‌های سری M از کمپانی سامسونگ معمولاً به‌خاطر شارژدهی طولانی، برای کسانی که قصد دارند در طولانی مدت از گوشی خود استفاده کنند بسیار مناسب است.

مواردی که گوشی های سامسونگ را از رقبا متمایز می کند

احتمالاً بخش بزرگی از بازار فروش گوشی‌های سامسونگ به دلیل شناخت و اعتماد افراد به برند سامسونگ است. زمانی که شما یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی در جهان هستید لذا فروش محصولات کار سختی نیست. اما برای یک مصرف کننده مواردی که این محصولات را از رقبا متمایز می‌کند به عنوان راهنمای خرید گوشی سامسونگ بیشتر مورد توجه هستند.

1. در دسترسی بودن جهانی

در هر کجای دنیا که باشید، احتمالا خرید گوشی‌های سامسونگ برای شما بسیار آسان است. در شهرهای بزرگ و کوچک فرقی نمی‌کند، همواره جدیدترین محصولات تولیدی کمپانی سامسونگ در همه جا در اختیار مشتریان است. پس خرید یک دستگاه گوشی سامسونگ در نزدیکترین فروشگاه حوالی منزل‌تان امکان پذیر است. این یعنی در یافتن خدمات پس از فروش، تهیه لوازم جانبی و همچنین اکسسوری مثل کیف و کاور برای گوشی‌های سامسونگ خود دچار دردسر نخواهید شد.

2. محصولات متنوع

نکات مهم هنگام خرید گوشی سامسونگ

سری‌های مختلف گوشی‌های سامسونگ که در بخش قبل مورد بررسی قرار گرفت به شما این ایده را می‌دهد که تنوع محصولات در کمپانی سامسونگ بسیار متنوع است. مثلا اگر می‌خواهید صرفاً 100 دلار برای گوشی خرج کنید احتمالاً یک دستگاه از سری گلکسی A برای انتخاب وجود دارد. حتی اگر محدودیت قیمت ندارید می‌توانید با نزدیک به 1000 دلار یک دستگاه گوشی لوکس گلکسی زد فولد 4 تهیه کنید. به طور کلی مهم نیست که قصد دارید چقدر هزینه کنید، قطعاً یک گوشی هوشمند با برند سامسونگ وجود دارد که نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

3. پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

با وجود این که هیچ کمپانی در جهان، خدمات پس از فروش بی‌عیب و نقصی ندارد اما سامسونگ همیشه در این زمینه عملکرد مثبتی داشته است. البته که برخی کاربران ممکن است تجربه جالبی از خدمات پس از فروش آن‌ها نداشته باشند، به‌خصوص در کشور ما که هرچند سال یک بار، نمایندگی این شرکت بین گارانتی‌های مختلف دست به دست می‌شود اما ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر یکی از مواردی است که نباید دست کم گرفت.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

راهنمای خرید گوشی دست دوم؛ نکاتی که قبل از خرید گوشی ...
محمدجواد پورمحمد25 مهر 1401 11:30

thumbnail

راهنمای خرید گوشی موبایل | نکات مهم هنگام خرید گوشی ...
تیم پلازا22 شهریور 1401 16:30

thumbnail

راهنمای خرید گوشی شیائومی ؛ نکات مهم در خرید گوشی شیائومی
نگار رئیسی26 بهمن 1400 08:00

thumbnail

راهنمای خرید گوشی هوشمند: 9 نکته برای یافتن مناسب ترین ...
امیر حیدری باطنی16 اسفند 1396 15:00

همچنین از نظر پشتیبانی نرم‌افزاری نیز گوشی‌های سامسونگ در دنیای اندروید حتی از پیکسل‌های گوگل نیز عملکرد بهتری دارند. سامسونگ آپدیت‌های امنیتی را برای گوشی‌های میان‌رده رده‌بالای خود مثل گلکسی A53 و A73 را در کنار سری‌های گلکسی S و Z تا 5 سال ارائه می‌کند و همچنین تا 4 نسخه بعدی اندروید را نیز برای این گوشی‌ها عرضه می‌کند.

4. ویژگی های خاص سامسونگ

اما گوشی‌های سامسونگ دو وجه تمایز عمده با سایر برندهای بازار دارند. مهم نیست که در چه بازه قیمتی از گوشی‌های سامسونگ را خریداری می‌کنید، قطعاً هر گوشی سامسونگی که تهیه کنید از نظر صفحه نمایش و دوربین نسبت به رقبای هم قیمتی خود حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. به طور کلی صفحه نمایش‌های سامسونگ به خاطر سابقه این کمپانی در تولید تلویزیون‌های هوشمند زبانزد خاص و عام است. به علاوه دوربین‌های مورد استفاده در گوشی‌های سامسونگ معمولاً بالاترین کیفیت ممکن را دارند. برای تایید صحت این ادعا می‌توانید به سراغ گلکسی S22 Ultra بروید که بی‌اغراق دوربین‌های آن جزو بهترین‌ها در بین تمامی گوشی‌های هوشمند در بازار هستند.

5. سامسونگ DeX

نکات مهم خرید گوشی سامسونگ

سامسونگ دکس یکی از ویژگی‌های کلیدی پرچمداران سامسونگ است. یک رابط کاربری شبیه به دسکتاپ. شما می‌توانید با اتصال گوشی به یک مانیتور و بهره‌مندی از یک کیبورد و ماوس بلوتوث، از گوشی خود به‌عنوان یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ استفاده کنید. در سامسونگ DeX رابط کاربری اندروید، شباهت زیادی به ویندوز پیدا می‌کند و تا حدودی شما از همراه داشتن یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ بی‌نیاز خواهد کرد.

6. لوازم جانبی

اکوسیستم سامسونگ تنها شامل گوشی‌های موبایل نمی‌شود. این شرکت محصولات دیگری از جمله لپ‌تاپ را نیز تولید می‌کند. در کنار این‌ها شما به لوازم جانبی مثل ساعت‌های هوشمند و ایربادها نیز دسترسی خواهید داشت. همچنین شرکت‌های متفرقه زیادی هم هستند که لوازم مصرفی مثل کیس و شارژر و کابل برای گوشی‌های این شرکت تولید می‌کنند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

بهترین لپ تاپ های سامسونگ ؛ با بهترین های غول کره ای ...
رقیه رنجبری03 اسفند 1400 12:30

thumbnail

جدیدترین و بهترین گوشی های سامسونگ 2021 ؛ از پرچمداران ...
نگار رئیسی05 دی 1400 13:30

سخن پایانی

به طور کلی گوشی‌های سامسونگ نیاز به تعریف و تمجید اضافی ندارند. کیفیت ساخت مناسب اکثر آنها مورد تایید همگان است. در این مقاله راهنمایی خرید گوشی سامسونگ، سعی کردیم که مروری بر تولیدات مختلف از خانواده سری‌های مختلف داشته باشیم تا به یک اشراف کلی نسبت به این برند برسید. در نهایت نظر شما درباره این مقاله و راهنمای خرید گوشی سامسونگ چیست؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو