این روزها کسی عروس نمی‌شود مگر با عدس‌پلو

منبع: برترین ها

9

1401/7/30

14:28


روایتی از خاموشی چراغ تالارهای عروسی که این روزها به دو دلیل مهم روزهای کسادی را پشت سر می‌گذارند.

روزنامه هفت صبح گزارشی از خاموشی چراغ تالارهای عروسی که این روزها به دو دلیل مهم روزهای کسادی را پشت سر می گذارند آورده است. متن این گزارش رابخوانید.

این روزها کسی عروس نمی‌شود مگر با عدس‌پلو

یکی دو مشتری داشتیم که جشنشان را کنسل کردند و گفتند منتظر می‌مانند وقتی فضا آرامتر شد دوباره می‌آیند و قرار داد می‌بندند.

 لوبیاپلو ندارید؟

با گرانی مرغ و گوشت قرمز ممکن است بعضی از غذاهای جدید جانشین جوجه کباب و کباب کوبیده و برگ و بختیاری شود. این را مدیر تالار بغلی می‌گوید: این پیشنهاد یکی از مشتری‌ها بود. به نظر من هم جالب بود. یک داماد جوانی به من گفت وقتی جوجه کباب مجلسی و کباب و زرشک پلو اینقدر گران درمی‌آید، چرا لوبیاپلو و عدس‌پلو را در منوی مراسمتان نمی‌گذارید. راست هم میگفت.

با لوبیا و گوشت چرخ کرده و کمی زعفران و برنج معمولی می‌توان یک پلوی ایرانی خوشمزه و ارزانتر درست کرد. ما هم باید برای حفظ مشتری به این کارها تن بدهیم. وقتی مشتری پولش به کباب و جوجه کباب نمی‌رسد و ممکن است کل قرارداد را کنسل کند، ما هم می‌گوییم بفرمایید برایتان لوبیاپلو می‌پزیم.

 شربت و آتش‌بازی مجانی

تالار سوم نقلی اما بسیار شیک است. میز و صندلی‌های جدید و خوشرنگ با چراغ‌هایی پر از کریستال رنگی. مسیر ویژه مهمان‌ها هم پر است از گلدان شمعدانی که شب‌ها و زمان خداحافظی جمع می‌شوند تا آتش‌بازی شروع شود.

آت‌شبازی مجانی هدیه مدیر برای جذب مشتری: یک رقابت جالب بین تالاردارها راه افتاده است انگار. برای جذب مشتری هر کسی که خالقتر است برنده است. ما هم فعال دو بند قراردادمان را با تخفیف ویژه پیشنهاد می‌دهیم. یکی شربت ویژه خوش‌امدگویی به مهمان که همان اول مراسم می‌آورند و یکی هم مراسم آتش‌بازی که زمان خداحافظی عروس و داماد با مهمان‌ها انجام می‌شود. چاره چیست. در زمان کرونا کل تالار را تغییر دادم و توی خرج افتادم. تازه بعد از ایام عید و ماه رمضان داشتیم روی غلتک می‌افتادیم که دوباره این داستان گرانی و این شلوغی‌ها کار دستمان داد. فعال باید برای جذب مشتری بجنگیم تا چراغمان روشن بماند. بعد از ماه رمضان ما یک روز خالی هم نداشتیم. اما حالا تعداد روزهای خالی که داریم خیلی تو ذوق می‌زند. این هفته ما فقط سه‌شنبه و جمعه مراسم داشتیم. حال ما که خوب هستیم تالار روبه‌رو را نگاه کنید...« با دست تالار روبه‌رو را نشان می‌دهد، همه چراغ‌ها خاموش است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو